همه آنچه که باید درباره مشخصات، قیمت و زمان معرفی ال‌جی V60 بدانید

ال‌جی قرار است گوشی‌های سری V خود را با اسمارتفون ال‌جی V60 به‌روزرسانی کند. در صورتی‌ که شرکت بخواهد مطابق سال‌های گذشته عمل کند، احتمالا شاهد معرفی آن در رویداد MWC 2020 که در اواخر ماه فوریه سال آینده برگزار خواهد شد، خواهیم بود.

اما سوال اینجاست که ما درباره این اسمارتفون چه می‌دانیم؟ باید بگوییم که در حال‌ حاضر اطلاعات زیادی از آن در دست نیست؛ چراکه هنوز افشاگری مهمی درباره آن صورت نگرفته است. اما این موضوع مانع از آن نمی‌شود که ما براساس تجربیات‌ قبلی‌مان حدس‌ و گمان‌هایی را درباره آن نزنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

طراحی و نمایشگر

در مورد طراحی V60 باید بگوییم که ما در این‌باره انتظار هیچ سورپرایزی را از طرف ال‌جی نداریم و فکر می‌کنیم که V60 دارای یک دیزاین سنتی، بدون هیچ فناوری تاشو عجیب‌وغریب خواهد بود؛ هرچند که احتمال بسیار زیادی وجود دارد که این هندست هم مثل ال‌جی G8X ThinQ، از یک نسخه Dual Screen استفاده کند. در این صورت، V60 دارای یک نمایشگر ثانویه‌ای خواهد بود که به شما اجازه خواهد تا گوشی‌ خود را به یک اکسسوری تبدیل کرده و سایز صفحه‌نمایش آن را دوبرابر کنید. گرچه این راهکار، برای یک گوشی ظاهرا تاشو، عالی به نظر می‌رسد؛ اما به‌عقیده ما این فناوری، بسیار ازمدافتاده و غیرضروری است و فکر می‌کنیم که اگر ال‌جی تصمیم به استفاده از آن بر روی V60 داشته باشد، احتمالا تغییرات زیادی را در آن ایجاد خواهد کرد.

همچنین به‌غیر از نمایشگر دوگانه، انتظار داریم که V60 هم مثل همه اسمارتفون‌های پرچمدار موجود در بازار از یک بدنه شیشه‌ای-فلزی استفاده کند. به نظر می‌رسد که سازندگان گوشی‌های هوشمند تاحدودی توانسته‌اند این بدنه ترکیبی را در بین مشتریان خود جا بیندازند و بنابراین بکارگیری آن بر روی V60 چیز چندان عجیبی نخواهد بود و مایه شگفتی ما نخواهد شد.

در رابطه با سایر مشخصه‌های طراحی V60 هم باید بگوییم که اگر ال‌جی همچنان بخواهد قابلیت‌های ناوبری ژستی و Hand ID را بر روی گوشی حفظ کند، در این‌صورت برای دوربین سلفی آن احتمالا از یک ناچ یا یک هول پانچ استفاده خواهد کرد. در مورد نمایشگر گوشی هم به نظر می‌رسد که باتوجه به نازک‌تر شدن حاشیه‌ها، احتمالا شاهد یک پنل ۶.۶ اینچی یا بزرگتر بر روی آن خواهیم بود. لازم به گفتن نیست که ال‌جی V50 مجهز به یک نمایشگر ۶.۴ اینچی بود.

به‌هرحال، تصاویر زیر نشان می‌دهند که ظاهر V60 احتمالا به چه شکل خواهد بود:

قابلیت‌ها

سری V ال‌جی برخلاف سری نوت سامسونگ که کاملا متفاوت از سری گلکسی S است، شباهت‌های بسیار زیادی با سری G دارد. به‌غیر از اندازه نمایشگر و باتری، تفاوت آن‌چنان زیادی بین این دو سری ال‌جی وجود ندارد. با این‌حال، ما فکر می‌کنیم که ال‌جی احتمالا قابلیت جدیدی را برای V60 معرفی خواهد نمود که آن را از بقیه گوشی‌های سری V متمایز خواهد کرد. حتما گوشی‌های V10 و V20 را به‌خاطر دارید که شرکت با بکارگیری نمایشگرهای ثانویه بر روی آن‌ها همه ما را شگفت‌زده کرد.

یکی از چیزهای خوبی که همچنان شاهد حضور آن بر روی V60 خواهیم بود، جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری است. در حالیکه اکثر شرکت‌ها در حال حذف این جک از روی اسمارتفون‌های خود هستند، اما ظاهرا ال‌جی آن را برای کسانی که همچنان علاقمند به هدفون‌های سیمی هستند، حفظ خواهد کرد.

دوربین

در رابطه با دوربین V60 هم باید بگوییم این گوشی دارای حداقل سه دوربین در پشت خود خواهد بود. دلیل آن هم ساده است؛ ال‌جی V50 مجهز به سه دوربین در قاب پشتی خود بود و بنابراین تکرار این ست‌آپ بر روی V60 دور از انتظار نیست. دوربین‌های V60 مسلما از نوع واید، اولتراواید و تله‌فوتو خواهند بود؛ هرچند که احتمال اضافه شدن سنسورهای دیگری نیز به این مجموعه وجود خواهد داشت. برای مثال، وجود یک سنسور عمقی می‌تواند کمک بسیار زیادی به گرفتن عکس‌های پرتره باکیفیت‌تر (چیزی که گوشی‌های ال‌جی عملکرد خوبی در آن ندارند) بکند.

عملکرد

ال‌جی V60 به احتمال زیاد مجهز به چیپست اسنپ‌دراگون 865 خواهد بود. این چیپست آینده کوالکام قرار است مثل تراشه‌های A13 بایونیک اپل، اسنپ‌دراگون 855 پلاس و همچنین اگزینوس 990 سامسونگ (که بر روی گلکسی S11 بکار گرفته خواهد شد)، با استفاده از فناوری ۷ نانومتری ساخته شود. اما نکته مهم درباره اسنپ‌دراگون 865 این است که این چیپست علاوه بر فناوری 5G، از دوربین‌های تا ۲۰۰ مگاپیکسل و نمایشگرهای تا ۱۴۴ هرتز هم پشتیبانی خواهد کرد. بنابراین می‌توانیم با اطمینان می‌توانیم بگوییم که ال‌جی V60 حتما یک گوشی 5G خواهد بود.

اما درباره رم، حافظه و ظرفیت باتری هندست؛ حدس ما این است که شاهد حداقل ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه بر روی ال‌جی V60 خواهیم بود و باتری آن هم ظرفیتی بیش از ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت خواهد داشت (ظرفیت باتری ال‌جی V50، همین مقدار بود و ما فکر می‌کنیم که V60 از یک باتری بزرگتر استفاده خواهد کرد).

انتظارات

انتظار می‌رود که ال‌جی گوشی V60 را به‌همراه ال‌جی G9، در رویداد MWC 2020 که اواخر ماه فوریه سال آینده در شهر بارسلونا اسپانیا برگزار خواهد شد، معرفی کند. سال گذشته هم چنین اتفاقی افتاد و بسیار بعید است که شرکت بخواهد برخلاف رویه‌های قبلی خود عمل کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH