مردم بیشتر چه کالاهایی را از دیجی‌کالا خرید می‌کنند؟

فروشگاه آنلاین دیجی‌کالا کار خود را با محصولات دیجیتالی آغاز کرد و تا مدت‌ها یک خرده‌فروش آنلاین این کالا بود ولی کم‌کم بخش‌های کالایی دیگر به آن افزوده شدند.

امروزه، دیجی‌کالا یک فروشگاه آنلاین کامل است که از کالاهای سوپرمارکتی و مواد غذایی بگیرید تا لباس و پوشاک، کالاهای آشپزخانه، لوازم ورزشی یا آرایشی و بهداشتی، کتاب و لوازم التحریر، کالاهای مادر و کودک و غیره می‌فروشد.

حالا، سوال مهم این است که مردم ایران بیشتر کدام گروه کالاها را از دیجی‌کالا خریداری و سفارش می‌دهند؟

شاید انتظار برود که کالاهایی مانند گوشی موبایل، تبلت، پاوربانک، هارددیسک و لوازم جانبی کامپیوتر در دیجی‌کالا فروش بالایی داشته باشند ولی گزارش‌ بخش هوش مصنوعی و تحلیل بازار این فروشگاه آنلاین چیز دیگری می‌گوید.

اگرچه کالاهای دیجیتالی از نظر سهم ریالی، غالب فروش و تراکنش دیجی‌کالا را شکل می‌دهند ولی از نظر تعداد فروش در رتبه سوم هستند. خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها با ۲۰.۸ درصد کل تعداد فروش در رتبه نخست هستند و پس از آن‌ها کالاهای خانه و آشپزخانه با ۲۰.۶ درصد قرار می‌گیرند.

کالاهای دیجیتالی در رتبه سوم تعداد فروش با ۱۷.۷ درصد هستند و لوازم آرایشی و بهداشتی پس از آن‌ها در رتبه چهارم با ۱۷.۵ درصد قرار می‌گیرند. آمارهای دیجی‌کالا نشان می‌دهد از نظر تعداد فروش فاصله زیادی میان سفارش‌های خوردنی و آشامیدنی با خریدهای کالاهای خانه و آشپزخانه نیست.

اما اگر از نظر میزان فروش و سهم ریالی بخواهیم به گروه‌های مختلف بازار دیجی‌کالا نگاه کنیم؛ کالاهای دیجیتالی با سهم ۵۱ درصد؛ بیش از نیمی از فروش ریالی این فروشگاه را تامین می‌کنند.

کالاهای خانه و آشپزخانه با ۲۱.۳ درصد و لوازم آرایشی و بهداشتی با ۹.۳ درصد در رتبه‌های بعدی هستند. جالب است گروه خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها تنها ۲.۹ درصد فروش ریالی دیجی‌کالا را شکل دادند.

این آمار به خوبی نشان می‌دهد چرا دیجی‌کالا هنوز هم به عنوان یک فروشگاه آنلاین محصولات دیجیتالی در میان مردم شناخته می‌شود. البته، دلایل دیگری هم به شکل‌گیری این آمار و ارقام‌ها مرتبط است. مثلا، قیمت محصولات دیجیتالی بسیار بالا است چون هم با دلار ارتباط مستقیمی دارد و هم کاربران خریدهای این دسته را بیشتر روی دیجی‌کالا انجام می‌دهند. شاید خرید ده‌ها رقم کالای سوپرمارکتی با خرید یک گجت کوچک از نظر قیمتی برابری کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH