تکنولوژی هایی که در تور دبی با آن ها روبرو خواهید شد

دبی کشوری پیشرفته با لوکس ترین و مدرن ترین امکانات و خدمات است که تجربه سفر و زندگی متفاوتی را برای همه ارائه می دهد. در کنار تکنولوژی ها، هرساله اکثر نمایشگاه های تکنولوژی و فناوری هم در دبی برگزار می شود تا افرادی که در این شهر هستند بتوانند با فناوری روز دنیا آشنا شوند. این فناوری ها برخی در آینده ای نزدیک ارائه شده و  دبی هم قصد دارد برخی از این تکنولوژی ها را در شهرش استفاده کند. در ادامه با برخی از این تکنولوژی ها آشنا خواهید شد:

1) تاکسی های خودران

شما با تور دبی به این شهر سفر کرده و قصد دارید به یک مرکز خرید لوکس و محبوب مانند دبی مال بروید. برای رفتن شما می توانید هم از تاکسی های هتل استفاده کرده و از اپلیکیشن محبوب اوبر استفاده کنید. اما خدمتی جدید که برای مردم در نظر گرفته شده تاکسی های خودران هستند که اغلب از اتومبیل های تسلا برای آن استفاده می شود.

خودرویی به سمت شما آمده و درب خودرو باز می شود. هنگامی که سوار می شوید میبینید شخصی پشت فرمان نبوده و با پخش صدایی، علاوه بر اعلام خوش آمد گویی، از شما درخواست می کند مقصد خود را بر روی نقشه تعیین کنید که نقشه هم بر روی شیشه درب عقب نشان داده می شود.

هرچند این تکنولوژی آسایش خوبی را برای مسافران ارائه می دهد و بخاطر استفاده از خودروهای برقی، تاثیر قابل توجهی هم در کاهش آلودگی هوا و صوتی دارد اما شاید از این دید هم نگاه کنیم که این کار جایگزین شغل تاکسیرانان خواهد شد.

2) تکنولوژی در آتش نشانی

دبی شهر شلوغی است و همواره در خیابان های شهر، خودروهای لوکس و زیادی را مشاهده خواهید نمود اما دیگر آتش نشانان دبی دغدغه ترافیک خیابان ها را نداشته و به لطف تکنولوژی، نگران آسمان خراش ها و ساختمان های مرتفع را هم ندارند چراکه آتش نشانان برای رفتن به طبقات بالا، از جت پک های 35هزار دلاری استفاده کرده و همچنین، در صورتیکه ساختمان در نزدیکی دریا باشد از جت اسکی و در غیر اینصورت از خودروهایی استفاده می کنند که قابلیت عبور از ترافیک با افزایش ارتفاع خودرو رو دارند استفاده خواهند نمود.

لازم به ذکر است تکنولوژی باعث شده آتش نشانان برای خاموش کردن آتش هم می توانند از توپ های آب استفاده کنند که از فاصله دور به سمت آتش پرتاب می شوند.

3) ربات های انسان نما

هوش مصنوعی امروزه درحال تکامل بوده و در آینده شاهد ربات هایی خواهیم بود که به غیر از ظاهر، هیچ تفاوتی از نظر تفکر، احساس و غیره با انسان ها ندارند.

دبی قرار است در آینده از ربات ها جهت انجام امور مختلف بخصوص امور دولتی استفاده نماید. اخیراً دبی اولین ربات پلیس خود را معرفی کرد که برروی سرش دوربینی نصب شده که علاوه بر ضبط، امکان تشخصی چهره پیشرفته هم دارد. دبی قرار است تا سال 2030 ربات ها را جایگزین پلیس کند.

4) پلیس های هوشمند

دبی قرار است ربات ها را در مراکز خرید، نمایشگاه ها و جاهای مختلف استفاده کند اما برای خیابان ها و جاده ها هم ایده در نظر گرفته است. امروزه که گردشگران تور لحظه آخری دبی در این شهر خودروهای سوپر اسپرتی را میبینند که لوگوی پلیس بر روی آن ها اعمال شده، قرار است در آینده تبدیل به خودروهای خودرانی شوند که نیازی نباشد پلیس با فرد متخلف بحثی داشته باشد.

دبی اخیراً از یک نمونه ماشین پلیس خودران بسیار کوچک رونمایی کرده که توانایی حرکت با حداکثر سرعت 9 مایل در ساعت را دارد اما قرار است این تکنولوژی در آینده پیشرفته تر شده و برروی ماشین های سوپر اسپرت نیز اعمال گردد.

افرادی که قصد دارند به دبی سفر کنند تا از لوکس ترین مراکز خرید، هتل ها، رستوران ها بهترین جاهای دیدنی بازدید کنند، می توانند همواره انواع تور ارزان دبی را اخذ نمایند تا علاوه بر بازدید از دبی، تکنولوژی های روز این شهر را هم مشاهده کنند.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

1 در مورد “تکنولوژی هایی که در تور دبی با آن ها روبرو خواهید شد”

  1. دبی کشوری پیشرفته

    قطعا در برابر دبی ما پیشرفته حساب نمیشیم تا وقتی به تحصیلات و سواد اهمیت نمیدیم و دبی رو یک کشور میدونیم .
    دبی کشوری پیشرفته…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH