روش‌های پرداخت قبض گاز

با افزایش سرانه مصرف انرژی در زندگی پرمشغله امروزی، پرداخت صورت‌حساب قبض‌های خدماتی از جمله قبض گاز به یکی از دغدغه‌های اصلی مشترکین تبدیل شده است. با فراگیر شدن اینترنت در کشورمان، الگوی پرداخت قبوض نیز متحول شده و شهروندان با روش‌های مختلف قادر به پرداخت بهای گاز مصرفی خود خواهند بود؛ بدین‌ ترتیب دیگر لازم نیست افراد برای پرداخت قبوض خود از منزل یا محل کار خود خارج شده و ساعت‌ها در صف‌های طویل بانکی یا ترافیک معطل شوند. در ادامه به بررسی روش‌های مختلف پرداخت قبض گاز می‌پردازیم:

 

  • پرداخت از طریق ATM

بدین منظور با همراه داشتن یک کارت بانکی متصل به شبکه شتاب به یکی از خودپردازهای بانکی مراجعه کنید. پس از وارد نمودن رمز کارت وارد منوی “پرداخت قبوض” شوید. سپس شناسه قبض و شناسه پرداخت قبض را وارد کنید. پس از مشاهده اطلاعات صورت‌حساب گاز مصرفی بر روی نمایشگر دستگاه، در صورت صحیح بودن داده‌ها دکمه تایید را فشار دهید. پس از انجام تراکنش پرداخت، رسید کاغذی خود را دریافت نمایید.

  • پرداخت از طریق درگاه‌های اینترنتی بانک‌ها

برای پرداخت قبض گاز می‌توان به یکی از درگا‌های پرداخت اینترنتی بانک‌ها مراجعه کرد. به‌عنوان مثال برای پرداخت قبض از طریق درگاه بانک ملت بایستی به آدرس www.bill.bpm.mellat.ir مراجعه کرد. پس از وارد نمودن شناسه قبض، شناسه پرداخت و کد امنیتی بر روی دکمه “ادامه و پرداخت” کلیک کنید. سپس شماره کارت، رمز دوم پویا، CVV2 و تاریخ انقضای کارت را وارد کنید و عملیات پرداخت را تایید نمایید. در صورت ارایه آدرس ایمیل، رسید پرداخت به پست الکترونیکی شما ارسال می‌شود.

  • پرداخت از طریق دستگاه POS

با استفاده از پایانه POS مستقر در فروشگاه‌ها و مغازه‌ها می‌توان انواع قبض‌های خدماتی را پرداخت کرد. بدین منظور تنها به اطلاعات قبض و رمز اصلی کارت بانکی خود احتیاج دارید. پس از پرداخت موفق نیز قادر به دریافت رسید کاغذی از دستگاه خواهید بود.

  • پرداخت از طریق تماس تلفنی

جهت برقراری انواع قبوض کافیست با شماره 2000 تماس بگیرید. جهت پرداخت قبض با این روش به شماره 16 رقمی کارت بانکی و رمز دوم پویا نیاز دارید.

  • پرداخت از طریق سامانه تلفن‌بانک

در این روش بایستی از گوشی تلفن با سیستم Tone استفاده کنید. پس از شنیدن راهنمای صوتی سیستم، شماره کارت یا حساب بانکی و کلمه‌عبور حساب کاربری خود را وارد کنید. پس از ورود به منوی پرداخت قبض، شناسه قبض، شناسه پرداخت و رمز دوم کارت بانکی خود را ارایه دهید. پس از اعلام مبلغ و نوع قبض بر اساس راهنمای صوتی اپراتور، کلید موردنظر را فشار داده و تراکنش پرداخت را تایید نمایید. نهایتا شماره پیگیری توسط سیستم اعلام خواهد شد. به‌عنوان مثال شماره تلفن‌بانک بانک‌های صادرات و ملت به‌ترتیب 09602 و 8132 است.

  • استفاده از اپلیکیشن‌های پرداخت

اپلیکیشن‌های پرداخت نظیر آپ، تاپ، سکه، همراه کارت و دیجی‌پی از آسان‌ترین روش‌های پرداخت قبوض به‌شمار می‌آید. به منظور استفاده از این روش ابتدا بایستی یکی از اپلیکیشن‌های پرداخت را دانلود کرده و بر روی اسمارت‌فون خود نصب نمایید. پس از اجرای برنامه و ثبت‌نام در آن به منوی پرداخت قبوض مراجعه کنید. سپس شناسه قبض و شناسه پرداخت را وارد کنید. پس از مشاهده اطلاعات صورت‌حساب و درج اطلاعات کارت بانکی خود، فرآیند پرداخت را نهایی نمایید.

  • مراجعه به وب‌سایت شرکت ملی گاز

بدین منظور کافیست با مرورگر اینترنتی کامپیوتر یا گوشی تلفن‌همراه خود به آدرس billing.nigc.ir مراجعه کرده و شماره اشتراک خود به‌همراه کد امنیتی نمایش داده شده را وارد نمایید. پس از مشاهده صورت‌حساب خود بر روی دکمه پرداخت کلیک کنید. در ادامه، اطلاعات کارت بانکی شامل شماره 16 رقمی، رمز دوم پویا، CVV2، تاریخ انقضا و آدرس پست الکترونیکی خود را وارد کرده و پرداخت خود را نهایی کنید. رسید دیجیتالی پرداخت به ایمیل شما ارسال می‌شود.

  • استفاده از کد دستوری USSD

در این روش با شماره‌گیری کدهای دستوری بانک‌ها یا سرویس‌های پرداخت بر روی گوشی تلفن‌همراه و استفاده از اطلاعات کارت بانکی، شناسه قبض و شناسه پرداخت؟ می‌توانید صورت‌حساب اشتراک گاز خود را پرداخت نمایید. به‌عنوان مثال کدهای دستوری #719* و #720* به‌ترتیب متعلق به بانک‌های صادرات و پاسارگاد هستند.

1 در مورد “روش‌های پرداخت قبض گاز”

  1. محسن محمدشاهی

    پرداخت صورت گرفته اما در سیستم اعمال نشد پرداختی به مبلغ 5881000 به اشتراک 3064528325 به نام احمد خدایاری مورخه 1400/11/11استفاده کننده واهدهای مشترک آپارتمانی مدیر ساختمان محسن محمدشاهی 9123101788

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH