حالت تاریک برای نسخه‌های اندرویدی و iOS واتس‌اپ به‌زودی عرضه می‌شود

احتمالا به خاطر دارید که واتس‌اپ در ماه مارس امسال امکان اضافه شدن حالت تاریک به نسخه اندرویدی اپلیکیشن پیام‌رسان خود را مورد تست قرار داد و مشخص شد که پس‌زمینه آن بیشتر یک رنگ خاکستری تیره است تا یک رنگ مشکی. بین این دو حالت، تفاوت زیادی وجود دارد که سعی می‌کنیم در اینجا کمی آن را توضیح دهیم. حالت تاریک، رابط کاربری تیپیکال را برعکس می‌کند؛ یعنی به جای نشان دادن متن تیره بر روی یک پس‌زمینه سفید که می‌تواند چشم‌ها را اذیت کند (به‌ویژه در شب یا در یک اتاق تاریک)، محتوا را به‌صورت متن سفید بر روی یک پس‌زمینه تیره نشان می‌دهد. این وضعیت نه‌تنها برای چشمان کاربر آزاردهنده نیست، بلکه دلیل دیگری برای فعال‌سازی حالت تاریک نیز است.

کسانی که از یک هندست با نمایشگر AMOLED استفاده می‌کنند، می‌توانند با روشن کردن حالت تاریک شارژ باتری خود را بیشتر ذخیره کنند. این به خاطر آن است که رنگ مشکی بر روی یک پنل OLED، با خاموش کردن پیکسل‌ها در نواحی مناسب، ایجاد شده است. پیکسل‌هایی که خاموش شده‌اند، شارژ باتری یک گوشی را مصرف نمی‌کنند. جالب است نه؟ اما نکته اینجاست که اگر پس‌زمینه دقیقا به رنگ مشکی نباشد، بلکه به رنگ خاکستری تیره باشد، ذخیره شارژ باتری دیگر انجام نخواهد شد.

حالت تاریک به‌زودی برای نسخه اندرویدی واتس‌اپ ارایه خواهد شد

وب‌سایت WABetaInfo، با اشاره به افرادی که حالت تاریک را بر روی واتس‌اپ تست کرده‌اند، گزارش داده است که این قابلیت آماده عرضه بر روی نسخه اندرویدی اپلیکیشن است. اما در مورد نسخه iOS آن، باید بگوییم که ماه گذشته شایعه‌ای وجود داشت مبنی بر اینکه دو نسخه مختلف از آن، براساس تنظیمات دسترسی آیفون کاربر، ارایه خواهد شد. نسخه iOS حالت تاریک، هنوز نیاز به کمی کار دارد. کاربران iOS، علاوه‌بر حالت تاریک، به‌زودی به یک حالت دیتای کم (Low Data Mode) هم دسترسی خواهند داشت که در صورت فعال‌بودن، دانلود اتوماتیک پیام‌های صوتی را متوقف خواهد کرد و در نتیجه باعث مصرف کمتر دیتای شبکه خواهد شد. همچنین امکان پشتیبانی از لمس هپتیک هم در واتس‌اپ وجود خواهد داشت. با این قابلیت، کاربر می‌تواند آیکون اپلیکیشن را برای دیدن گزینه‌های بیشتر لمس کرده و نگه دارد.

ظاهرا چند روش هک برای امتحان کردن مخفیانه حالت تاریک بر روی واتس‌اپ وجود دارد. یکی از آن‌ها به این صورت است که اگر گوشی‌تان اندروید 10 را بر روی خود اجرا می‌کند، ابتدا مطمئن شوید که اولا حالت تاریک کل سیستم را فعال کرده‌اید (Settings > Display > Toggle on Dark theme) و ثانیا عضو برنامه بتای واتس‌اپ هستید. یک لینک ویدیوی یوتیوب را به یکی از مخاطبان خود بفرستید. صفحه‌کلید QWERTY را باز کرده و روی تصویر بندانگشتی ویدیو فشار دهید تا پلیر تصویر-در-تصویر را فعال نمایید. اگر خوش‌شانس باشید، واتس‌اپ را در حالت تاریک خواهید دید. ذکر این نکته هم لازم است که این گونه هک‌ها همیشه کار نمی‌کنند.

بنابراین یک‌بار دیگر می‌توانیم بگوییم که حالت تاریک برای هر دو نسخه اندروید و iOS واتس‌اپ ارایه خواهد شد. البته همانطور که می‌دانید فیس‌بوک مالک واتس‌اپ است و در سال 2014 با پرداخت ۲۱ میلیارد دلار آن را خریداری کرد. برای کسانی که نمی‌دانند آیا عرضه اخیر ویژگی‌های RCS در آمریکا، واتس‌اپ را تحت‌تاثیر قرار خواهد داد یا نه، باید بگوییم که نه. ضمنا در حالیکه نسل بعدی پیام‌رسان اندروید، تعدادی از قابلیت‌های موجود بر روی واتس‌اپ را ارایه می‌کند، RCS هنوز از رمزگذاری دوطرفه (end-to-end) پشتیبانی نمی‌کند. این حداقل چیزی است که شما از یک اپلیکیشن پیام‌رسان انتظار دارید. با این‌حال، گوگل گفته است که به‌دنبال اضافه کردن رمزگذاری دوطرفه برای RCS در آینده نزدیک است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH