سامسونگ در جریان رویداد CES 2020 از روشی جدید برای تایپ در گوشی‌ها رونمایی خواهد کرد

سامسونگ اخیرا اعلام کرد که در جریان برگزاری رویداد CES 2020 از چندین پروژه مربوط به برنامه تحقیقاتی C-Lab خود رونمایی خواهد کرد. اما سلفی‌تایپ (SelfieType) احتمالا جالب‌ترین پروژه معرفی شده در شهر لاس‌وگاس به‌شمار خواهد رفت. در این پروژه به منظور خلق تجربه صفحه‌کلید مجازی از یک الگوریتم هوش مصنوعی و دوربین جلویی دستگاه استفاده می‌شود. در واقع این مشخصه اساسا به کاربران امکان می‌دهد تا با حرکت دادن انگشتان خود در فضا اقدام به تایپ بر روی نمایشگر نمایند.

سامسونگ در وب‌سایت اختصاصی خود خاطرنشان می‌کند: “SelfieType به هیچ‌گونه سخت‌افزار اضافی احتیاج ندارد و از سازگاری بالایی با انواع مختلف دستگاه‌های همراه نظیر اسمارت‌فون‌ها، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها برخوردار است.”

این مشخصه، خاطره طرح‌های مفهومی اسمارت‌فو‌ن‌های پر زرق‌وبرق طی سالیان گذشته را در ذهن زنده می‌کند؛ طرح‌هایی که تصاویر صفحه‌کلید را بر روی سطوحی در دنیای واقعی انعکاس می‌دهند. حتی پیش‌تر و در سال 2015 نیز شاهد ارایه یک طرح مفهومی مشابه با نام Smart Cast از سوی شرکت لنوو بودیم. با این‌حال در فناوری SelfieType سامسونگ از انعکاس تصویر صفحه‌کلید هیچ خبری نیست. این پدیده بدان معناست که در صورت عملکرد نه‌چندان دقیق الگوریتم، دقت فرآیند تایپ احتمالا دچار مشکل خواهد شد. می‌توان امیدوار بود که این طرح مفهومی دارای نوعی مکان‌نما یا نشانگر روی صفحه‌نمایش باشد و کاراکترهای تایپ شده توسط کاربر را نمایش دهد.

سامسونگ احتمالا از چه محصولات دیگری رونمایی خواهد کرد؟

تولیدکننده کره‌ای در جریان نمایشگاه CES احتمالا از چندین پروژه C-Lab دیگر نیز رونمایی می‌کند. ابزار هایلایت‌کننده هوشمند موسوم به هایلر (Hyler) نمونه‌ای از این پروژه‌ها به‌شمار می‌رود. در واقع این ابزار، متون هایلایت شده در دنیای حقیقی را کپی کرده و آن‌ها را به فرمت دیجیتالی تبدیل می‌کند. مشخصه مذکور همانند عملکرد کپی/ چسباندن در سرویس گوگل لنز عمل می‌کند؛ با این تفاوت که در عوض دوربین گوشی از یک ابزار هایلایت‌کننده استفاده می‌شود.

دستگاه و اپلیکیشن Becon یکی دیگر از پروژه‌هایی است که احتمالا در جریان رویداد شهر لاس‌وگاس معرفی خواهند شد. این ابزار به منظور مراقبت از پوست و موی سر دارای دستگاهی پنجره‌ای شکل است که نور مصنوعی خورشید را ساطع می‌کند. بعلاوه یک سنسور ماوراءبنفش و یک ابزار نظارتی نیز سایر بخش‌های این سیستم را تشکیل می‌دهند.

به باور برخی کارشناسان، سامسونگ در جریان نمایشگاه CES 2020 احتمالا از اسمارت‌فون‌های گلکسی S10 لایت و گلکسی نوت 10 لایت نیز رونمایی خواهد کرد. به عبارت دیگر ظاهرا کمپانی با معرفی سورپرایزهای خود در هفته آینده می‌تواند همگان را شگفت‌زده کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH