درخواست FBI از اپل برای هک کردن آیفون یک تیرانداز!

به گزارش NBC، پلیس فدرال آمریکا (FBI) از اپل خواسته است تا کمک کند دو گوشی آیفون مرتبط با یک تیراندازی انجام‌شده در پایگاه دریایی Pensacola در ماه دسامبر را هک کند. FBI در نامه‌ای که روز دوشنبه به اپل فرستاده گفته است که موافقت دادگاه را برای باز کردن قفل این دستگاه‌ها به دست آورده، اما با استفاده از ابزارهای موجود خودش قادر به آنلاک کردن آن‌ها نیست. FBI در نامه خود نوشته است: کارشناسان ما در حال تلاش برای حدس زدن پسورد گوشی‌ها هستند، اما تا به الان موفق به این کار نشده‌اند.

چنین درخواست‌هایی همیشه برای اپل دشوار بوده‌اند؛ چراکه باز کردن قفل آیفون‌ها بدون حمله به المان‌های بنیادین امنیت iOS امکان‌پذیر نیست. البته شرکت معمولا در پاسخ به دستور دادگاه، داده‌های iCloud دستگاه‌ را که اغلب شامل بک‌آپ‌های درایو هارد لوکال گوشی هستند، در اختیار درخواست‌کنندگان می‌گذارد، اما بدون پسورد، اپل نمی‌تواند داده‌هایی را که بر روی دستگاه ذخیره شده‌اند، استخراج کند. چنین شرایطی تبدیل به یک مانع جدی برای FBI که همیشه به‌دنبال افزایش دسترسی خود به داده‌های رمزگذاری‌شده گوشی افراد مظنون بوده، شده است.

آخرین موردی که اپل نسبت به رمزگشایی داده‌های لوکال اعلام ناتوانی کرد، مربوط به تیراندازی سن برناردینو می‌شد که FBI به‌دنبال باز کردن قفل گوشی فرد حمله‌کننده بود. FBI امیدوار بود که اپل را مجبور به ایجاد یک نسخه قابل رمزگشایی رایگان برای iOS کند تا آن را بر روی آیفون فرد تیراندازی‌کننده نصب نماید. بعد از ماه‌ها کشمکش حقوقی، FBI بالاخره دستگاه موردنظر را هک کرد و آخرسر هم به هیچ نتیجه‌ای درباره آن فرد نرسید.

ظاهرا اپل وجود چنین نامه‌ای از طرف FBI را تایید نکرده، اما گفته است که همه داده‌های قابل دسترس را در پاسخ به دستور دادگاه ارایه کرده است. یکی از مدیران شرکت می‌گوید: ما احترام زیادی برای پلیس فدرال قائلیم و همیشه همکاری نزدیکی با آن‌ها برای کمک به تحقیقات داشته‌ایم. زمانی که FBI اطلاعات مرتبط با این مورد را یک ماه پیش از ما درخواست کرد، ما همه داده‌های مرتبط را در اختیار آن‌ها قرار دادیم و همچنان نیز به پشتیبانی خود از آن‌ها ادامه خواهیم داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH