نسخه 5G شیائومی بلک شارک 3 احتمالا نخستین اسمارت‌فون مجهز به رم 16 گیگابایتی خواهد بود

با توجه به موفقیت مدل‌های پیشین سری بلک شارک شیائومی اکنون کمپانی قصد دارد ورژن جدیدی از این هندست‌ها را با نام بلک شارک 3 5G تولید نماید. این اسمارت‌فون پیش‌تر تائیدیه موسسه MIIT را دریافت نموده است؛ لذا پیرامون موجودیت آن هیچ‌گونه تردیدی وجود ندارد.

با این‌حال پشتیبانی از شبکه 5G تنها مشخصه آینده‌نگرانه این اسمارت‌فون به‌شمار نمی‌رود. بر اساس شایعات اخیر، این گجت نخستین اسمارت‌فون مجهز به حافظه رم 16 گیگابایتی محسوب می‌شود. برخی کاربران احتمالا به‌کارگیری این میزان حافظه رم را غیرضروری می‌دانند؛ اما دسترسی به حافظه بیش‌تر برای برخی کاربران حرفه‌ای مایه خرسندی خواهد بود. مزایای حافظه رم بالا مشخصا زمانی آشکار می‌شود که مدیریت حافظه به شکلی مناسب اعمال شده و کاربر مایل به استفاده از گوشی خود طی سالیان پیش رو باشد. مگر آن‌که سایر تولیدکنندگان با عرضه گوشی‌های دارای رم 16 گیگابایتی، شرکت شیائومی را به چالش بکشند.

زمان عرضه اسمارت‌فون بلک شارک 3 5G هنوز اعلام نشده است.

3 در مورد “نسخه 5G شیائومی بلک شارک 3 احتمالا نخستین اسمارت‌فون مجهز به رم 16 گیگابایتی خواهد بود”

  1. امیرکیوان گوهری

    بنده هم با فرمایش شما موافقم. البته بایستی به خاطر داشته باشیم که برنده نهایی چنین رقابتی (ولو غیر منطقی) کاربران هستند. این وضعیت موجب میشود تا کمپانی ها برای جلب رضایت مشتری، سخت افزارهای به مراتب قدرتمندتر را در پکیجی با قیمت مقرون به صرفه تر عرضه نمایند. در واقع چنین اقداماتی بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند.

    1. میلاد خوش‌خلقت

      مادامی که نرم‌افزارها به سرعت در حال توسعه و به‌روزرسانی‌های بزرگ باشند و کاربران (عام و خاص) از آنان به لطف سخت‌افزارها کارکردی بسیار بهره‌ور داشته باشند، پیشرفت سخت‌افزاری به این شکل بسیار ارزنده و قابل درک است — در غیر این صورت، اگر محصولی که دارای چنین قدرت سخت‌افزاری است، ناتوان در بهره‌برداری از خود باشد، پس حتی با وجود ارزان بودنش، کاربران پول اضافه‌ای را بابت آن داده‌اند.

      امید است که توسعه‌دهنگان اندروید بیش از پیش بکوشند.

      سپاس.

  2. میلاد خوش‌خلقت

    به سخره گرفتن رم‌ها نخست از جانب سامسونگ با ارائه بیش از حد آن‌ها در گوشی‌های هوشمندش به دلیل لج و لجبازی و رقابت با اپل صورت گرفت، حال دیگران سخره را به سخره می‌گیرند!

    اگر “کاربری حرفه‌ای” در گوشه‌ای از سیاره زمین پیدا شد، که بکوشد تا از حافظه رم ۱۶ گیگابایتی گوشی “اندرویدی‌اش” بهره‌ای کامل ببرد، او ‘خود را’ به سخره گرفته است!

    گوشی‌های امروزی در حدی نیستند که بتوان از آنان برای سالیان دراز بهره برد، زیرا نه عمرشان قد می‌دهد، نه بازار ثابت خواهد ماند، نه سیاست‌گذاری‌های شرکت‌ها چنین اجازه‌ای را می‌دهند. گوشی‌های امروزی ‘ساخته می‌شوند’ تا شما آنان را حداکثر تا ۳ سال دیگر بفروشید.

    سپاس.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH