اپل پنسیل نسل آینده با قابلیت پشتیبانی از ژست‌های لمسی تولید خواهد شد

اپل پنسیل با وجود عملکرد جالب‌توجه خود در کنار آی‌پد، یکی از پیشرفته‌ترین استایلوس‌های موجود در بازار به‌شمار می‌رود. برای مثال این قلم از برخی ژست‌های ابتدایی نظیر 2 بار ضربه زدن بر روی بدنه خود پشتیبانی می‌کند. اما بر اساس پتنت جدیدی که در دفتر ثبت پتنت و نمادهای تجاری ایالات‌متحده (USPTO) رویت شده است؛ اپل بر روی قلم نسل آینده خود کار می‌کند؛ قلمی که از ژست‌های پیشرفته‌تری پشتیبانی خواهد کرد.

پتنت مذکور توصیف‌کننده یک قلم استایلوس مجهز به ناحیه‌ای انعطاف‌پذیر و حساس به لمس است که بسته به محل قرارگیری نوک انگشت کاربر قادر به تشخیص ژست‌های مختلف از جمله نوع پیمایشی خواهد بود. این پتنت در ادامه خاطرنشان می‌کند کاربری که قلم را در دست دارد از طریق دست دیگر خود قادر به تعامل با نمایشگر دستگاه نخواهد بود.

ژست‌های پیمایشی و لمسی همگی توسط قلم پیاده‌سازی می‌شوند؛ لذا کاربران تنها با استفاده از قلم استایلوس قادر به کنترل کلیه اعمال بر روی نمایشگر دستگاه خواهند بود. سایر پتنت‌های به‌مراتب جاه‌طلبانه‌تر به توصیف قلمی می‌پردازند که مجهز به یک دوربین در قسمت نوک بوده و از یک موتور لرزشی پیشرفته بهره می‌گیرد. این موتور، حس نگارش بر روی کاغذ را شبیه‌سازی می‌کند. دوربین تعبیه شده روی قلم قادر به ضبط محتوا از روی کلیه سطوح و سپس نمایش آن بر روی نمایشگر آی‌پد حین ترسیم خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH