نرخ نوسازی 120

نمایشگر گلکسی S20 سامسونگ از نرخ نوسازی 120 هرتزی استفاده می‌کند

از پاییز گذشته، یعنی هنگامی‌که در یک منوی مخفی از به‌روزرسانی بتای OneUI 2.0، گزینه تغییر نرخ نوسازی از 60 هرتز به 120 هرتز کشف شد، ما می‌شنویم که احتمال دارد سامسونگ نرخ نوسازی نمایشگر گوشی‌ پرچم‌دار خود را دو برابر کند.

از آن زمان، ما در رابطه با قطعیت یا عدم قطعیت این موضوع نگران هستیم، مخصوصا هنگامی‌که این مسئله به سری آینده پرچم‌داران گلکسی اس 20 مربوط می‌شود. در حقیقت، یک کد فاش شد که نرخ نوسازی 120 هرتزی را در نمایشگر گلکسی اس 20 نشان می‌داد، اما حداقل ازآنجایی‌که این نرخ نوسازی به وضوح کامل نمایشگر بستگی داشت، این افشاگری نیز متعاقبا تکذیب شد. 

نرخ نوسازی 120

به‌هرحال، اکنون یک نشت اطلاعاتی که بیشترین جنجال را در رابطه با این موضوع به وجود آورده، ادعا می‌کند که تمامی پرچم‌داران سامسونگ از نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کنند. این افشای اطلاعاتی همچنین اشاره می‌کند که این نرخ نوسازی ممکن است فقط در وضوح مجازی 1080p قابل اعمال باشد. این وضوح به‌صورت پیش‌فرض توسط سامسونگ اعمال شده و به نظر می‌رسد که این شرکت در جهتی منفی تصمیم گرفته باشد.

احتمال دارد که گوشی‌های سری گلکسی اس 20 از گزینه نرخ نوسازی 120 هرتزی، در وضوح تمام صفحه بهره ببرند. همچنین به نظر می‌رسد که گوشی‌های رده‌بالای سامسونگ نیز به‌صورت پیش‌فرض از این گزینه استفاده کنند. احتمالا گزینه تعویض نرخ نوسازی نیز شبیه به تصویر بالا خواهد بود.

آیا نگرانی‌هایی در رابطه با نرخ نوسازی 120 هرتزی که منجر به عمر کوتاه‌تر باتری می‌شود، وجود دارند؟ خب، علی‌رغم وضوح مجازی، زیرسیستم گرافیکی این گوشی‌ها باید همچنان تعداد پیکسل‌های فیزیکی یکسانی را نوسازی کند. این قضیه می‌تواند یکی از استدلا‌ل‌های پشت این قضیه باشد.

باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا در آینده نرخ نوسازی در وضوح کامل وجود خواهد داشت یا خیر؟ درهرصورت، نبود این ویژگی چیزی نیست که متوسط کاربران را ناراحت کند. طی آزمایش‌های انجام شده بر روی کسانی که از قبل دراین‌باره اطلاعی نداشتند، مشخص شد که آن‌ها در استفاده‌های عادی خود متوجه تفاوت بین نرخ نوسازی 60 و 90 هرتزی نمی‌شوند، هرچند که ممکن است در نرخ نوسازی 120 هرتزی، تفاوت قابل‌لمس‌تر باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH