Google Play Store app

رشد 9.1 درصدی میزان دانلود اپلیکیشن‌ها در سال 2019

به گزارش موسسه Sensor Tower، سال 2019 سال پرباری برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن و شرکت‌ها بوده است. در طول دوازده ماه گذشته، میزان دانلود اپلیکیشن با یک رشد ۹.۱ درصدی به ۱۱۴.۹ میلیارد رسیده که ۳۰.۶ میلیارد آن بر روی اپ استور اتفاق افتاده و ۸۴.۳ میلیارد آن هم بر روی گوگل پلی.

واتس‌اپ، فیس‌بوک، مسنجر و اینستاگرام همچنان جزو پنج اپلیکیشن برتر هستند، اما این‌بار، تیک‌تاک به‌خاطر محبوبیت‌اش در بازارهایی مانند هند، ایالات‌متحده و برزیل از رتبه چهارم در سال 2018 به رتبه دوم در سال 2019 جهش کرده است.

گزارش مذکور، توجه ویژه‌ای به سه ماهه چهارم 2019 (فاصله بین 1 اکتبر تا 31 دسامبر) داشته است. در طول این مدت، بازی Call of Duty با ۱۸۰ میلیون دانلود، خواستنی‌ترین بازی بوده است. بازی Sand Balls هم با نصف این میزان دانلود در رتبه دوم قرار دارد.

با نگاهی به دانلودهای انجام‌شده از دستگاه‌های اپل می‌بینیم که نصف دانلودهای بازی Call of Duty، از روی اپ استور بوده است؛ جایی که Mario Kart Tour با ۲۵ میلیون دانلود در رده دوم این پلت‌فرم جای گرفته است.

به‌گفته Sensor Tower، بزرگترین سورپرایز سال 2019 معرفی دیزنی‌پلاس (+Disney) بود. این اپلیکیشن در تاریخ 12 نوامبر ارایه شد، اما در سه ماهه چهارم 2019 به‌سرعت بر روی اپ استور تا رتبه نهم صعود کرد. این اپلیکیشن همچنین در طول این مدت در آمریکا، با ۳۱ میلیون دانلود، بیشترین دانلود را داشته است.

گزارش Sensor Tower می‌گوید که درآمد حاصل از تیک‌تاک ۵۴۰ درصد رشد سالانه داشته که اکثر آن از سمت چین بوده است؛ یعنی جایی که اپلیکیشن، خریدهای درون‌برنامه‌ای هم ارایه می‌کند. اگر به زبان اعداد بگوییم، درآمد تیک‌تاک تا دسامبر 2019 رقمی برابر ۴۰ میلیون دلار بوده که باعث شده این اپلیکیشن در رتبه هفتم اپلیکیشن‌های غیربازی قرار بگیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH