آی‌فون جدید با چیپست Exynos

آی‌فون نسل بعدی شرکت اپل به احتمال فراوان از چیپست چهار هسته‌ای ARM بهره خواهد برد که بر اساس معماری چیپ اکسینوس 4 (Exynos) سامسونگ ساخته خواهد شد. این خبر نسبتا موثق و قابل اعتماد برشمرده شده ولی به هر حال هنوز اطلاعاتی از قبیل سرعت پردازنده و قابلیت‌های GPU در دست نیست.

اپل از پردازنده A5 دوهسته‌ای در آی‌فون 4 اس، A5 یک گیگاهرتزی در آی‌پد 2، و A5X در آی‌پد جدید در همین سال استفاده کرد که در نظر تحلیلگران در واقع این شرکت طی این مدت چیپستی با معماری نوین و نسل جدید حقیقی معرفی نکرده است. به این ترتیب به طور حتم اپل از پردازنده‌ای نسل جدید بر پایه معماری همان اکسینوس 45 نانومتری کم‌مصرف سامسونگ استفاده خواهد کرد.

با این حال اگرچه جدیدترین چیپست معرفی شده اپل که در آی‌پد جدید شاهد آن هستیم، یعنی A5X، به عنوان یک چیپ نسل جدید کاملا از نو طراحی شده از لحاظ معماری شناخته نمی‌شود، ولی در همین فناوری هم شاهد ابتکار اپل و استفاده از واحد پردازش گرافیکی 4 هسته‌ای هستیم که یارای پردازش تصویر برای نمایشگر رتینا آی‌پد 3 که 3.1 میلیون پیکسل را در خود جا داده را دارد. اگر اپل به همراه آی‌فون جدید پردازنده چهار هسته‌ای را معرفی کند، به احتمال زیاد شاهد A6 که بسیار هم انتظارش می‌رفت خواهیم بود. از سویی همانطور که تا به حال شاهد معرفی محصولات جدید اپل و لرزه‌های ایجاد شده توسط آنها که باعث دلهره رقبایش می‌شود بوده‌ایم، این بار نیز گوشی‌های اندرویدی چهارهسته‌ای و تولیدکنندگان چیپست‌شان از قبیل انویدیا، کوالکام و TI حسابی باید مراقب باشند.

3 در مورد “آی‌فون جدید با چیپست Exynos”

  1. سلام دوست عزیز یک سوال برام پیش اومده من میخوام تبلت گلکسی تب اس 8.4 رو سفارش بدم ولی موندم مدل اگزینوس رو سفارش بدم یا مدل کوالکام اسنپ دراگون رو
    آخه میگن مدل اگزینوس داغ میکنه ولی مدل دراگون اصلا داغ نمیکنه ممنون میشم اگر راهنمایی کنید مرسی

  2. 45 نانومتری؟ الان که دیگه داره دوران 45 نانومتری به سر میرسه
    دستگاههای آندرویدی الان همه دارن میرن به سمت سخت افزارهای با تکنولوژی ساخت 32 و 28 نانومتری
    One X و SIII هم تکنولوژی ساخت 32 نانومتری دارن

    1. منظور استفاده از معماری آن نوع از سی پی یو هست؛ وگرنه حرف شما درست است. الان سازنده ها در محصولات جدیدشون به سمت پردازنده 32 نانومتری که مصرف پایین تری هم داره رفته اند. به احتمال فراوان اپل هم از همین 28 نانومتری برای آیفون جدیدش استفاده میکنه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH