تجربه‌ بازی با هواوی Y9 Prime مدل 2019

در طول چند هفته اخیر مواردی مانند جعبه‌گشایی، امکانات منحصر به فرد و بررسی تخصصی هواوی Y9 Prime مدل 2019 را در آی‌تی‌ رسان مطالعه کردید. امروز قصد داریم تا این تلفن همراه هوشمند را از یک بعد دیگر مورد بررسی قرار بدهیم و نگاهی به عملکرد این تلفن همراه هوشمند در اجرای بازی‌های موبایلی بیندازیم. در این مقاله چند بازی مشهور را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا ببینیم که این محصول هواوی در میدان عمل چه چیزی برای گیمرها در چنته دارد.

پیش از شروع کار ابتدا نگاهی به پردازنده گرافیکی هواوی Y9 Prime مدل 2019 می‌اندازیم. تراشه mali G51- MP4 موجود بر روی این مدل، یک واحد گرافیکی میان‌رده است که توسط شرکت ARM تولید شده است. نام MP4 موجود در این تراشه به این معنی است که این محصول از 4 خوشه پردازشی استفاده می‌کند و کلاک این تراشه نیز تا 650 مگاهرتز سرعت را پشتیبانی می‌کند.

این مقادیر برای یک تلفن همراه رقمی متوسط ولی مناسب هستند که موجب می‌شوند تا پیش از شروع انتظارها را معقول نگاه داشته ولی در عین حال به هیچ عنوان ناامیدکننده به نظر نرسد. شایان ذکر است که این تراشه گرافیکی تنها در محصولات شرکت هواوی و زیرگروه آن یعنی Honor قابل مشاهده است و اگر تجربه این دستگاه نیز مانند تجربه سایر میزبان‌های تراشه کایرین 710-F باشد، باید انتظار یک خروجی هیجان‌انگیز برای اجرای بازی‌های کامپیوتری توسط این محصول را داشت. با این تفاسیر بدون پیش درآمد طولانی‌تر به سراغ اجرای چهار بازی PUBG، آسفالت 9، PES 2019 و Call of duty بر روی هواوی Y9 Prime مدل 2019 می‌رویم تا ببینیم که عملکرد این محصول در اجرای بازی‌ها چگونه است.

تجربه‌ بازی با هواوی Y9 Prime مدل 2019

تجربه اجرای PUBG روی هواوی Y9 Prime مدل 2019

نخستین بازی مد نظر ما برای اجرا روی هواوی Y9 Prime مدل 2019، بازی محبوب آنلاین PUBG است. این بازی که در سبک بتل رویال یکی از برترین عناوین جهان است، به خوبی توانسته تا میلیون‌ها کاربر را به صورت روزانه به خود مشغول کند و با توجه به این موضوع که از نظر اجرا نیاز به اتصال مستمر و مناسب به شبکه و بهره گرفتن همزمان از توان پردازشی و گرافیکی دستگاه دارد، یک گزینه بسیار عالی و یک شروع طوفانی برای بررسی ابعاد مختلف گیمینگ با هواوی Y9 Prime مدل 2019 است.

اولین موردی که در اجرای این بازی با آن روبرو شدم این بود که این عنوان قابلیت اجرا به صورت HDR را بر روی هواوی Y9 Prime مدل 2019 نداشت و به همین دلیل نیز تنها امکان اجرای بازی با حداکثر کیفیت HD است. با این وجود باید گفت که آخرین ایرادی که در اجرای این بازی شاهد آن بودیم همین مورد بود و در عمل اجرای بازی با بالاترین نرخ فریم یعنی High نیز به هیچ عنوان شاهد لگ در اجرای بازی نبودیم. بدنه دستگاه در طول اجرا اندکی حرارت پیدا کرد ولی این حرارت به هیچ عنوان به اندازه‌ای که بخواهد دستان ما را اذیت کند، نبود. جزئیات گرافیکی تقریبا با بهترین‌های جهان نیز تفاوت عمده‌ای نداشت و عملا باید گفت که اجرای این بازی روی این تلفن همراه به خوبی انجام شد.

برای این که بخواهیم بیشترین میزان فشار را روی این دستگاه قرار بدهیم، در دل یک بازی آنلاین قرار گرفته و خودم را در معرض شلیک موشک‌های هوایی قرار دادم ولی حتی در این شرایط که تعداد اجزای متحرک داخل صفحه به حداکثر خود رسید، بازهم مشکلی از نظر افت نرخ فریم مشاهده نکردم.

تجربه اجرای آسفالت 9 روی هواوی Y9 Prime مدل 2019

این بازی یکی از بهترین عناوین ممکن برای بررسی قابلیت‌های گرافیکی دستگاه در کنار حسگرهای مختلف است. با توجه به نوع کنترل خودرو در این بازی باید بتوانید به خوبی عملکرد دقیق حسگرها را حس کنید تا بهترین کارایی را از بازی تجربه کنید. با این تفاسیر به سراغ اجرا می‌رویم. دقت حسگرها و چند تاچ همزمان روی نمایشگر موجب شد تا این بازی به یک تجربه بسیار لذت بخش و بی نقص بدل شود. البته باید به این نکته هم اشاره داشته باشیم که هواوی Y9 Prime مدل 2019 با نمایشگر فاقد شیار خود تجربه‌ای بسیار عالی از این بازی را به همراه می‌آورد. نسبت تصویر این محصول و کشیدگی نمایشگر نیز لذت انجام آسفالت 9 را زیادتر کرده بود و در بیشتر موارد محتوای اصلی نمایشگر زیر انگشتان ما مخفی نمی‌شد.

تجربه‌ بازی با هواوی Y9 Prime مدل 2019

نرخ فریم در طول تجربه بازی ما با این دستگاه کاملا پایدار بود و هیچ افتی در این زمینه مشاهده نشد و از سوی دیگر رنگ‌بندی محیط و افکت‌های مختلف گرافیکی مانند بلوری شدن تصویر و کشیده شدن در زمان استفاده از نیترو نیز به خوبی با رنگ‌بندی و نور بسیار خوب نمایشگر همراه بودند. به این ترتیب در دومین بازی اجرا شده روی این دستگاه  باز هم شاهد یک عملکرد بسیار مناسب از هواوی Y9 Prime مدل 2019 بودیم. همچنین بر خلاف بازی قبلی، حرارت بدنه به هیچ عنوان به حدی بالا نرفت که بتوان آن را بیش از مصرف عادی در دستان کاربر حس کرد.

تجربه اجرای بازی Call of duty روی هواوی Y9 Prime مدل 2019

این بازی یکی از بهترین عملکردهای گرافیکی را از دستگاه میزبان طلب می‌کند و به‌صورت بدیهی وقتی که هواوی Y9 Prime مدل 2019 فاقد امکانات پیشرفته گرافیکی مانند GPU turbo است، نباید از آن انتظار خروجی مشابه یک پرچم‌دار را داشت. با این وجود اجرای این بازی بر روی دستگاه ممکن بود ولی با توجه به ساختار اجرایی، گرافیک خروجی نمایشگر به اندازه‌ای که از دستگاه‌های بسیار نیرومند و البته گران انتظار داشتیم بالا نبود ولی بازهم جلوه‌های بصری به خوبی بر روی هواوی Y9 Prime مدل 2019 خودنمایی می‌کردند.

تجربه‌ بازی با هواوی Y9 Prime مدل 2019

علاوه بر عدم افت فریم در طول اجرای این بازی، یکی از نکات بسیار مهم اجرای Call of duty روی هواوی Y9 Prime مدل 2019 مربوط به خنک ماندن دستگاه بود به طوری که عملا هیچ حرارت اضافه‌ای روی بدنه حس نمی‌شد و دستگاه عملکرد مناسبی در اجرای این بازی داشت که البته در حد پرچم‌داران نیست.

تجربه اجرای بازی Pro evolution soccer 2019 روی هواوی Y9 Prime مدل 2019

این بازی که از این به بعد آن را به صورت مخفف PES می‌نامیم، یکی از عناوین ورزشی بسیار مهم موبایل است که علی‌رغم نداشتن کیفیتی نزدیک به نسخه کنسول و پی سی، بازهم از نظر گرافیکی یک عنصر بسیار جذاب برای بازی کردن محسوب می‌شود. لازم است به این موضوع اشاره داشته باشیم که به غیر از توان پردازشی پردازنده اصلی و واحد گرافیکی، مهم‌ترین المانی که این بازی به چالش می‌کشد، رم دستگاه است زیرا تعداد عناصر متحرک مجزا در صفحه بسیار بیشتر از سایر بازی‌های آزمایش شده است و به همین دلیل نیز پردازش مورد نیاز از حافظه رم بسیار ضروری است. با توجه به این موضوع که هواوی Y9 Prime مدل 2019 تنها 4 گیگابایت رم در اختیار کاربران قرار می‌دهد، نگرانی‌هایی در اجرای این بازی داشتم ولی تصمیم بر این گرفتم که پس از نصب، به‌صورت عملی شاهد عملکردش در اجرای PES 2019 باشم.

تجربه‌ بازی با هواوی Y9 Prime مدل 2019

در اجرای بازی با کیفیتی مثل PES، عملکرد هواوی Y9 Prime مدل 2019 بسیار تحسین برانگیز بود. برای درک بیشتر این موضوع که چرا این بازی به رم بالایی برای اجرا نیاز دارد باید به این نکته اشاره کنیم که هر یک از پاهای بازیکنان، دستان و سر و بدن آن‌ها به عنوان یک شیء متفاوت تعریف شده‌اند و با توجه به حضور داور و توپ در زمین، تعداد المان‌های متحرک همزمان برای پردازش برابر با 23 ضربدر 6 به علاوه 1 یا به عبارت دیگر 139 المان پردازشی همزمان است که البته باید به آن المان‌هایی مانند پرچم کرنر، تماشاگران و غیره را نیز اضافه کرد.

در نهایت بازی انجام شده روی این دستگاه بسیار جذاب و خوب بود و نتیجه به دست آمده بر روی اجرای بازی روی 60 فریم بر ثانیه با بالاترین گرافیک، بی‌نقص به‌نظر می‌رسید. تنها نکته عذاب‌آور در اجرای این بازی موردی بود که ارتباط چندانی با توان اجرایی دستگاه نداشت و تنها تعداد بالای دکمه‌های لمسی روی نمایشگر اندکی عذاب‌آور به‌نظر می‌رسید. حرارت دستگاه نیز در پایان یک بازی کامل به 41 درجه سانتی‌گراد رسید که اندکی موجب گرمی پشت بدنه شده بود ولی به خاطر پلاستیکی بودن، مشکلی از این نظر حس نمی‌شد.

همچنین اجرای شبیه‌ساز کنسول پلی استیشن 2 نیز بر روی هواوی Y9 Prime مدل 2019 امکان پذیر است و با اجرای شبیه‌ساز این کنسول افسانه‌ای، بسیاری از بازی‌های جذاب آن نیز بر روی این محصول هواوی به‌صورت روان اجرا شدند و در این بخش نیز هیچ مشکلی حس نمی‌شد.

در پایان باید به این نکته اشاره کنم که متاسفانه بازی فورتنایت بر روی این دستگاه اجرا نشد ولی با توجه به سایر نتایج به دست آمده، باید گفت که عملکرد این تلفن همراه برای اجرای بیشتر بازی‌های روز جهان عالی بود. با توجه به قیمت پرداختی برای این مدل باید گفت که باتری 4 هزار میلی آمپر ساعتی، نمایشگر عریض و با کیفیت و در نهایت خروجی صدای بسیار خوب این گوشی برای اجرای بازی‌های کامپیوتری بسیار مناسب است. شاید هواوی Y9 Prime مدل 2019 نتواند ماند یک پرچم‌دار بزرگ همه بازی‌ها را با بالاترین کیفیت اجرا کند ولی در عمل کیفیت اجرای بازی روی این دستگاه بسیار مناسب است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH