کمپانی فورد با استفاده از چاپگر سه‌بعدی مهره‌های ضدسرقت چرخ خودرو می‌سازد

وقتی صحبت از دزدیدن وسایل و قطعات خودرو به میان می‌آید، احتمالا یکی از راحت‌ترین و قابل‌دسترس‌ترین چیزهایی که می‌تواند توسط سارقین دزدیده شوند، چرخ‌های آن‌هاست؛ به‌ویژه رینگ‌ها که هم قابل‌فروش هستند و هم می‌توانند برای مصارف دیگری مورد استفاده قرار گیرند. با این‌حال، به نظر می‌رسد که کمپانی فورد در حال کار بر روی روشی است که با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی، مانع این کار خواهد شد.

در حالیکه این‌روزها استفاده از مهره‌های ضدسرقت برای چرخ‌های خوردو متداول شده، اما این مهره‌ها راهکار ۱۰۰ درصد مطمئنی نیستند. شرکت فورد تصمیم دارد که این مشکل را با چاپ سه‌بعدی مهره‌های ضدسرقتی که براساس صدای هر راننده، سفارشی‌سازی شده‌اند، حل کند. شرکت فورد می‌تواند با ضبط صدای راننده، یک مهره ضدسرقت سفارشی چاپ کند که مختص مالک خودرو است. بنابراین با این فناوری، سارقان کار بسیار سختی برای دزدیدن چرخ‌های خودرو خواهند داشت.

این مهره‌ها، با استفاده از فولاد ضدزنگ که در برابر سایش و اسید مقاوم است ساخته خواهند شد و برای جلوگیری از ساخت هرگونه کپی از روی آن‌ها، هر مهره دارای دندانه‌هایی با فاصله‌های غیریکنواخت خواهد بود که موم استفاده‌شده برای عمل کپی‌سازی را در هم خواهد شکست. به گفته Raphael Koch، از مهندسان کمپانی فورد: دزدیده شدن چرخ‌های خودرو یکی از بدترین تجربه‌هایی است که یک راننده می‌تواند داشته باشد. هزینه جایگزین کردن برخی از چرخ‌های آلیاژی می‌تواند بسیار سرسام‌آور باشد، اما مهره‌های ضدسرقت فورد، با امن‌تر کردن چرخ‌ها، مانع از سرقت آن‌ها توسط دزدان خواهد شد و این نشان می‌دهد که چاپ سه‌بعدی تا چه اندازه می‌تواند تحول بزرگی در صنعت خودرو ایجاد کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH