تجربه استفاده 1 ساله از سامسونگ گلکسی S10 پلاس: پرچم‌داری کماکان ارزشمند با قیمت ارزان‌تر!

با توجه به این‌که گوشی‌های سامسونگی همواره در گود رقابت محصولات پیشرفته بازار حضور دارند؛ لذا فراموش کردن مدت زمان حضور آن‌ها در بازار امری محتمل است. در پایان سال 2019 تنها چند ماه از موعد عرضه اسمارت‌فون گلکسی S10 پلاس گذشته بود. اختلاف زمانی چند ماهه میان عرضه این گوشی با پرچم‌دار گلکسی نوت 10 موجب می‌شود تا گلکسی S10 پلاس کماکان هندستی جدید و جذاب به‌نظر برسد.

اکنون سریعا در حال نزدیک شدن به نخستین سالگرد عرضه اسمارت‌فون گلکسی S10 پلاس به بازار هستیم؛ لذا زمان مناسبی است تا عملکرد این محصول ظرف مدت حدودا 1 سال گذشته را بررسی نماییم. همچنین با معرفی پرچم‌دار گلکسی S20 سامسونگ در آینده‌ای نزدیک، جایگاه پرچم‌دار نسل گذشته کمپانی بیش از پیش روشن خواهد شد.

سامسونگ گلکسی S10 پلاس: هندستی کماکان محبوب

سخت‌افزار کماکان بزرگ‌ترین نقطه قوت پرچم‌داران سامسونگ به‌شمار می‌رود. به‌طور کلی از زمان عرضه اسمارت‌فون گلکسی S7 به بعد، هندست‌های سری S سامسونگ اساسا از الگوی طراحی مشابهی بهره گرفته‌اند. اما چنین استدلالی در خصوص زیبایی و کیفیت سخت‌افزاری این محصولات صادق نیست. استفاده از فلز صیقل‌خورده براق و شیشه خمیده ابدا منسوخ به‌نظر نمی‌رسد. بعلاوه هیچ‌کدام از مشخصه‌های اصلی سخت‌افزاری نیز چنین وضعیتی ندارند.

کاربران کماکان آرزو دارند تا شاهد به‌کارگیری نمایشگر گلکسی S10 پلاس در سایر هندست‌ها باشند. اگرچه این نمایشگر در مقایسه با برخی نمونه‌های رقیب فاقد نرخ نوسازی 90 هرتزی است؛ اما به‌طور کلی کیفیت نمایش رنگ‌ها، شفافیت، زاویه دید و خوانایی نمایشگر در فضاهای غیرمسقف کاملا رضایت‌بخش است. به‌طور مشابه، فناوری شارژ سیمی این محصول به اندازه برخی گوشی‌های دیگر خیره‌کننده نیست؛ اما با وجود اتصال USB-C PD، شارژ دستگاه با سرعت بسیار بالایی انجام می‌شود. همچنین پشتیبانی گوشی از فناوری شارژ بی‌سیم سریع موهبتی بزرگ به‌شمار می‌رود. اسپیکرهای گلکسی S10 پلاس دیگر جزو برترین نمونه‌های بازار محسوب نمی‌شوند؛ اما به‌خوبی از عهده انجام وظایف خود بر خواهند آمد.

در واقع بایستی خاطرنشان کرد که گلکسی S10 پلاس فاقد هرگونه کاستی قابل‌توجه است و کاربران حین استفاده روزمره از این هندست هیچ‌گونه کمبودی را در مقوله سخت‌افزاری احساس نخواهند کرد. حتی با در نظر گرفتن انتظارات کاربران از یک اسمارت‌فون ممتاز در اوایل سال 2020، محدودیت‌های سخت‌افزاری احتمالی دستگاه صرفا منوط به اولویت‌های شخصی کاربران هستند. کلیه اجزای سخت‌افزاری این هندست کماکان کاملا قدرتمند بوده و پاسخگوی کلیه نیازهای کاربران هستند.

شارژدهی فوق‌العاده باتری یکی از نقاط قوت شاخص گلکسی S10 پلاس محسوب می‌شود. این هندست کماکان یکی از سردمداران سامسونگ در مقوله شارژدهی باتری است و حتی اجرای بازی‌های سنگین و پیشرفته نیز تاثیر فاحشی بر طول عمر آن نخواهد داشت. لذا کاربران بدون کوچک‌ترین نگرانی قادر به استفاده از کلیه امکانات گوشی شامل هات‌اسپات، اتصال بلوتوث و پیمایش در سرویس گوگل مپس خواهند بود. بنابراین شارژدهی طولانی باتری کماکان یکی از برتری‌های گلکسی S10 پلاس نسبت به بسیاری از رقبای خود به‌شمار می‌رود.

به‌روزرسانی اندروید 10 همراه با رابط کاربری One UI 2 در اواخر ماه دسامبر برای اسمارت‌فون گلکسی S10 پلاس منتشر شد. بدین‌ترتیب روح جدیدی به کالبد این هندست دمیده شد. به گواه کاربران اکنون چند ماه پس از دریافت این به‌روزرسانی و نصب ده‌ها اپلیکیشن مختلف، تمامی باگ‌های جزئی برطرف شده و کلیه برنامه‌ها بدون کوچک‌ترین مشکل اجرا می‌شوند.

در به‌روزرسانی جدید، تغییرات بصری چندانی به چشم نمی‌خورد. چنین وضعیتی یقینا در خصوص پرچم‌دار گلکسی S20 نیز صادق خواهد بود. اما سامسونگ امکانات جدید اندروید 10 را به‌خوبی پیاده‌سازی نموده و این فرآیند بدون کوچک‌ترین آسیب جانبی اجرا شده است.

سامسونگ گلکسی S10 پلاس: هندستی با برخی امکانات تکامل نیافته

پس از حدودا 1 سال استفاده از گلکسی S10 پلاس کماکان 3 مشخصه این هندست متناسب با گذر زمان پیشرفت نکرده‌اند. نخستین مشخصه دوربین گوشی است که عملکرد آن از نظر برخی کاربران چندان شگفت‌آور نیست. در زمان رونمایی از گوشی، عملکرد دوربین آن با حالت ایده‌آل فاصله داشت و اکنون با وجود گذشت 1 سال، وضعیت تغییر چندانی نکرده است. به گونه‌ای که حتی اسمارت‌فون گوگل پیکسل 4 نیز در زمینه قابلیت‌های عکاسی به‌راحتی گلکسی S10 پلاس را پشت سر می‌گذارد. از نظر یک کاربر معمولی، تصاویر ثبت شده توسط گلکسی S10 پلاس کاملا مطلوب به‌نظر می‌رسند؛ چرا که این تصاویر از پایداری چشمگیری برخوردار بوده و دارای اشباع رنگ بی‌نظیری هستند. اما کاربران حرفه‌ای بابت فقدان شارپنس، وضوح پایین بافت‌ها و محدوده دینامیکی تصاویر گلایه دارند.

دومین مشخصه، حسگر اثرانگشت گوشی است. ظاهرا در سال گذشته کار کردن با این حسگر آسان‌تر بوده است. نوآوری به‌کار رفته در حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر، اکنون جذابیت خود را کاملا از دست داده است. در صورت مقایسه سرعت عملکرد این حسگر با انواع به‌کارگیری شده در سایر هندست‌ها یقینا به عملکرد بسیار کند و ناپایدار آن پی خواهید برد. حسگر اثرانگشت گلکسی S10 پلاس به شکلی نامناسب پیاده‌سازی شده است و این مشخصه یکی از معدود نقاط ضعف هندست مذکور به‌شمار می‌رود.

این هندست علیرغم بهره‌مندی از سیستم‌عامل اندروید 10 کماکان از نرم‌افزارهای اندرویدی ناامیدکننده سامسونگ میزبانی می‌کند. در واقع تجربه نرم‌افزاری گلکسی S10 پلاس یکی دیگر از محدودیت‌های این دستگاه طی 1 سال گذشته محسوب می‌شود. تلاش سامسونگ برای انتشار به‌روزرسانی One UI 2 و پیاده‌سازی بی‌نقص امکانات اندروید 10 یقینا قابل تحسین است؛ اما نرم‌افزارهای ناکارآمد سامسونگی کماکان برای بسیاری از کاربران آزاردهنده هستند.

انتظار می‌رود که پرچم‌دار گلکسی S20 با پیشرفت‌هایی واقعی در زمینه تجربه نرم‌افزاری و حذف برخی برنامه‌ها و سرویس‌های تکراری و غیرضروری روانه بازار شود.

گلکسی S10 پلاس: هندستی کماکان وسوسه‌کننده در اوایل سال 2020

با نگاهی ریزبینانه به گلکسی S10 پلاس و چشم‌انداز نظرات کاربران در خصوص سایر هندست‌های سال 2019 می‌توان پی برد که گلکسی S10 پلاس یکی از بهترین گزینه‌های خرید در اوایل سال 2020 محسوب می‌شود. صرف‌نظر از کیفیت نه‌چندان ایده‌آل دوربین و حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر، بهره‌گیری از سخت‌افزار مدرن و کارآمد، طراحی چشم‌نواز و شارژدهی فوق‌العاده باتری از جمله ویژگی‌های وسوسه‌کننده گلکسی S10 پلاس محسوب می‌شوند. نسخه آنلاک این هندست قدرتمند هم‌اکنون با برچسب قیمتی کمتر از 800 دلار قابل خریداری است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH