شیائومی برروی سه اسمارتفون مجهز به تراشه اسنپدراگون 865 کار می‌کند

یک تیم فنی در انجمن XDA با بررسی کدهای موجود در فایل build.prop اسم رمز دو تلفن شیائومی می 10 و می 10 پرو را کشف کردند. این دو تلفن با نام‌های umi و cmi در کدهای نرم‌افزاری شناخته می‌شوند. این دو نام قبلا هم در بروزرسانی اپ گالری رابط کاربری MIUI به سنسور‌های 108 مگاپیکسل مجهز بودند.

شیائومی رسما تایید کرده است که اسمارتفون‌های سری می 10 از تراشه قدرتمند اسنپدراگون 865 استفاده خواهند کرد. این موضوع یک قدم روبه جلو برای شیائومی محسوب می‌شود، چرا که اسمارتفون‌های سری می نوت 10 برای اولین بار از دوربین 108 مگاپیکسلی بهره بردند. این تلفن‌ها به تراشه اسنپدراگون سری 700 مجهز شده بودند.

شیائومی می 10

انتظار داریم که شیائومی می 10 پرو از شارژ سریع 66 وات پشتیبانی کند. هم‌چنین، احتمال می‌دهیم که تلفن جدید شیائومی دارای 16 گیگابایت حافظه رم بوده و از یک صفحه‌نمایش با نرخ رفرش 120 هرتز استفاده کند. مدل استاندارد این تلفن هم از همان سنسور 108 مگاپیکسلی و تراشه اسنپدراگون 865 بهره خواهد برد. البته، سرعت شارژ باتری این مدل کم‌تر از مدل پرو است.

یک دستگاه دیگر با کد lmi در قطعه کد‌ها رویت شده است که گمان می‌رود تلفن ردمی K30 پرو باشد. طبق نتایج بنچمارک گیک‌بنچ، این تلفن نیز برای پردازش اطلاعات از تراشه جدید شرکت کوالکام، یعنی اسنپدراگون 865 استفاده خواهد کرد. با این حال، طبق اطلاعات دریافت شده از سوی کاربران انجمن XDA و مشاهده کدهای اپ گالری رابط کاربری MIUI، دوربین ردمی K30 پرو دارای یک سنسور 64 مگاپیکسلی است. به اضافه، انتظار می‌رود که سخت‌افزار این تلفن مبتنی‌بر سخت‌افزار نسخه 5G ردمی K30 باشد که از تراشه اسنپدراگون 765G بهره می‌گیرد.

نمایشگر تلفن‌های سری ردمی K30 با نرخ رفرش 120 هرتز در بدنه تعبیه شده‌اند. هنوز مشخص نیست که آیا سرعت شارژ مدل پرو از 30 وات (ردمی K30 5G) بیشتر خواهد بود یا خیر. البته، نباید از این موضوع غافل شد که احتمال معرفی گوشی پوکوفون X2 که برپایه K30 تولید شده هم وجود دارد. برخی از شایعات نیز به این مسئله اشاره می‌کنند که پوکوفون X2 به عنوان نسخه غیر 5G و نسخه غیر پرو ردمی K30 به بازار عرضه خواهد شد.

شیائومی درحال آماده‌سازی خود برای حضور در رویداد MWC 2020 است که در تاریخ 24 فوریه (5 اسفند) برگزار می‌شود. در همین حال، اسمارتفون‌های سری می 10 نیز سه‌شنبه هفته آینده به صورت رسمی معرفی خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH