اپل مشغول تست پردازنده‌های AMD برای به‌کارگیری آن‌ها در کامپیوترهای مک است

اکنون سال‌هاست که اپل برای تامین پردازنده مورد استفاده در کامپیوترهای مک خود اختصاصا به تولیدات شرکت اینتل تکیه نموده است. با این‌حال چنین رویکردی می‌تواند دستخوش تغییر شود؛ چرا که بر اساس کد اخیرا کشف شده در آخرین ورژن بتای سیستم‌عامل macOS Catalina به‌نظر می‌رسد که اپل مشغول ارزیابی امکان استفاده از پردازنده‌های ساخت شرکت AMD است.

موضوع جالب‌توجه این‌که هیچ‌گونه نشانه دیگری مبنی بر تمایل احتمالی اپل برای به‌کارگیری پردازنده‌های AMD در عوض نمونه‌های اینتلی وجود ندارد. اکنون همگی می‌دانیم که اپل در کامپیوترهای مک خود از پردازنده‌های گرافیکی ساخت AMD استفاده می‌کند؛ اما هیچ‌گونه علائم دیگری مبنی بر تغییر احتمالی رویکرد فعلی وجود ندارد. بنابراین اپل احتمالا مشغول انجام برخی تست‌های داخلی است؛ اما این پدیده به‌معنای تصمیم قطعی کمپانی جهت تغییر رویکرد کنونی نخواهد بود.

در واقع در صورت تحقق شایعات اخیرا منتشر شده به‌نظر می‌رسد که اپل به‌دنبال استفاده از پردازنده‌های سفارشی برای کامپیوترهای مک آینده خود است. بنابراین این احتمال وجود دارد که بالاخره پس از مدت‌ها شاهد به‌کارگیری تراشه‌های سری A (مورد استفاده در آی‌فون‌ها و آی‌پدهای اپل) در کامپیوترهای مک باشیم.

در صورت تحقق سناریوی فوق و عرضه یک کامپیوتر مک مجهز به پردازنده AMD توسط اپل به‌نظر می‌رسد که شایعه اخیرا مطرح شده پیرامون تصمیم کمپانی برای عرضه یک کامپیوتر مک پیشرفته ویژه گیمرها رنگ واقعیت به خود بگیرد. با این‌حال در مقطع کنونی بایستی به صحت و سقم چنین گمانه‌زنی‌هایی با دیده تردید نگاه کرد؛ بنابراین تا زمان انتشار جزئیات بیش‌تر در این زمینه توصیه می‌شود انتظارات خود را تعدیل نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH