اپل برای آیفون‌های جدید از آنتن‌ 5G اختصاصی خودش استفاده می‌کند

فناوری 5G گرچه در همه جا قابل دسترس نیست، اما مسلما امسال تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت سازندگان اصلی اسمارت‌فون‌ها در فروش دستگاه‌هایشان خواهد شد. اپل یکی از این شرکت‌هاست که طبق گزارش‌های اخیر، امسال بیش از یک آیفون 5G روانه بازار خواهد کرد.

اما براساس یک گزارش جدید که توسط Fast Company منتشر شده است، اپل ممکن است از ماژول آنتن QTM 525 mmWave شرکت کوالکام استفاده نکند و به جای آن، آنتن 5G اختصاصی خودش را طراحی کند. این گزارش به نقل از یک منبع آگاه گفته است که اپل ضمن استفاده از مودم X55 کوالکام بر روی آیفون‌های 5G، آنتن خودش را برای آن‌ها طراحی خواهد کرد.

اپل به دلایل مشخصی نمی‌خواهد که از آنتن کوالکام استفاده کند: از یک طرف این آنتن منجر به آیفون‌های ضخیم‌تری خواهد شد و از طرفی هم اپل مجبور خواهد بود که حق امتیاز بیشتری را به کوالکام بپردازد.

آیفون 5G اپل قرار است از آنتن «آرایه فازی» که از دو بخش مختلف برای تولید سیگنال استفاده می‌کند، بهره بگیرد. این سیگنال قادر خواهد بود که به صورت الکترونیکی هدایت شود. چالش اصلی در ساخت یک آنتن 5G برای امواج mmWave این است که طراحی آن‌ها به خاطر فرکانس‌های بالاتر مشکل است.

اپل در گذشته آنتن بدی را طراحی کرده است. شما احتمالا هشتگ antennagate# را به خاطر می‌آورید. آیفون 4 با آنتنی ساخته شد که اگر آن در مسیر نادرستی می‌گرفتید، با اختلال مواجه می‌شد. اپل مسلما از این ماجرا درس‌های زیادی گرفته و اصلا دوست ندارد که چنین اتفاقی دوباره بیفتد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH