مرگ مایک هیوز

ماجرای مرگ فضانوردی که قصد داشت ثابت کند که زمین گرد نیست!

مایک هیوز (Mike Hughes) در تاریخ 3 اسفند (22 فوریه) طی آخرین تلاش خود جهت پرواز با راکت خانگی خود که انرژی آن از بخار تأمین می‎شد، درگذشت.

هیوز 64 ساله سعی داشت تا در راکتی که با همکاری شریک خود به نام والدو استیکس (Waldo Stakes) ساخته بود، از منطقه‌ای در نزدیک بارستو کالیفرنیا پروازی 5000 فوتی به آسمان را انجام دهد. کانال تلویزیونی Science Channel که مشغول فیلم‌برداری از این تلاش جهت استفاده در مستندی به نام فضانوردان خانگی (Homemade Astronauts) بود، مرگ هیوز را به وب‌سایت Space.com اعلام کرد.

نمایندگان کانال Science Channel طی بیانیه‌ای اعلام کردند: “افکار و دعاهای ما در این روزهای سخت روانه خانواده هیوز می‌شود. وی همیشه آرزو داشت تا این پرتاب را با موفقیت به انجام برساند. کانال Science Channel در آنجا حضور داشت تا تلاش و داستان وی را به ثبت برساند.” به گزارش CNN، آژانس اجرای قانون شریف در شهرستان سن برناندینو به سقوط این راکت در بزرگراه 247 بارستو واکنش نشان داده است. خبرگزاری NBC News گزارش داد که این پرتاب در ملکی خصوصی واقع در منطقه بارستو انجام گرفته است.

خبرگزاری CNN افزود که دفتر شریف نتوانسته هیوز را شناسایی کند و فقط اعلام کرده که یک نفر در جریان این سقوط جان خود را از دست داده است. سپس کانال Science Channel مرگ هیوز را تأیید کرد. هیوز پیش‌تر بارها تلاش کرده بود تا راکت‌های دست‌ساز خود را پرتاب کند. حتی پیش‌تر در سال 2018 موفق به این کار نیز شده بود. در جریان این پرواز، هیوز به نهایت ارتفاع 1875 فوتی رسیده بود و با این وجود که مهره‌های ستون فقرات وی فشرده شده بودند، بازهم سعی کرده‌ بود تا بالاتر برود.

پرتاب این راکت به دلیل گرمادهنده معیوب آب در مرداد 1398 (اوت 2019) لغو شده بود. پیش‌تر هیوز گفته بود که معتقد است که کره زمین مسطح بوده و برخی از مطبوعات نیز اعلام کرده بودند که این پرتاب به این دلیل بوده تا وی به‌شخصه بتواند کروی بودن زمین را با چشمان خود ببیند. به‌هرحال، در مرداد 1398 هیوز به خبرگزاری Space.com گفته بود که ایده مسطح بودن کره زمین انگیزه پرواز وی نیست. هیوز گفته بود که وی فقط یک انسان جسور بوده و سعی دارد تا محدودیت‌های راکت‌های دست‌ساز را پشت سر بگذارد.

تیم هیوز و استیکس یکی از سه تیم درنظر گرفته‌‌شده برای مستند فضانوردان خانگی بودند که همزمان به کار بر روی ساخت و پرتاب راکت‌های خود نیز مشغول بودند. تیم‌های حاضر در این سریال مستند قصد داشتند تا بیش‌تر و بیش‌تر به لایه Karman line (مرز بین اتمسفر زمین و فضا) نزدیک شوند. این مرز حدود 62 کیلومتر بالای پوسته زمین قرار دارد.

این سریال مستند توسط شرکت فیلم‌سازی World of Wonder در حال ساخت بوده و در سال 2020 میلادی بر روی پرده سینماها خواهد رفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH