تلفن ساده نوکیا با مشخصات گوشی XpressMusic در وب‌سایت TENNA رویت شد

سلامی دوباره به تلفن‌های ساده و البته جدید نوکیا؛ به نظر می‌رسد که شرکت HMD به عنوان مالک نوکیا قصد دارد برخی از اسمارتفون‌های قدیمی این برند خاطره‌انگیز را احیا کند. با مشاهده وب‌سایت TENNA می‌توان متوجه شد که تلفن جدید و ساده نوکیا با شماره مدل TA-1212، تاییدیه این سازمان را دریافت کرده است. این تلفن ساده با داشتن حاشیه‌های قرمز‌رنگ خود، ما را به یاد مدل‌های XpressMusic (مانند مدل 5130) نوکیا می‌اندازد. البته، هیچ دکمه‌ای در طرفین این تلفن وجود ندارد.

تلفن‌های ساده نوکیا

تلفن جدید نوکیا از تمام قابلیت‌های پایه گوشی نوکیا 110 (2019) بهره می‌گیرد، اما برخلاف مدل‌های Flip و Tough این برند از سیستم‌عامل KaiOS استفاده نمی‌کند. این گوشی دارای یک پردازنده تک هسته‌ای 0.36 گیگاهرتز و 8 مگابایت رم است. ظرفیت حافظه داخلی این گوشی ساده 16 مگابایت است که می‌توان آن را تا 32 گیگابایت توسط کارت microSD افزایش داد. در نتیجه، می‌توان از این تلفن به عنوان یک MP3 Player معمولی استفاده کرد.

ابعاد صفحه‌نمایش این تلفن به 2.4 اینچ می‌‌رسد که رزولوشنی معادل 240 در 320 پیکسل را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. با توجه به باتری کوچک 1200 میلی‌آمپری تلفن ساده نوکیا، ضخامت آن 13.1 میلی‌متر است. وزن این گوشی نیز به 88 گرم می‌رسد که در نوع خود یک تلفن بسیار سبک به شمار می‌رود.

در پشت این گوشی یک دوربین با لنز 0.3 مگاپیکسل قرار دارد که طبق برگه مشخصات آن در TENNA، امکان فیلمبرداری توسط آن وجود ندارد. به نظر می‌رسد که این تلفن حتی مثل تلفن‌‌های قدیمی S40 توانایی فیلمبرداری QVGA را نیز ندارد. یک فلاش LED هم در کنار دوربین قرار دارد که می‌توان از آن به عنوان چراغ قوه نیز استفاده کرد.

تلفن‌های ساده نوکیا

شرکت HMD در سال 2018 میلادی نام برند Xpress-On را برای خود به ثبت رساند، اما با توجه به تصاویر تلفن جدید، نمی‌توانیم با اطمینان کامل بگوییم که دستگاه فوق از پنل‌های قابل تعویض توسط کاربر بهره خواهد گرفت یا خیر.

تلفن‌های ساده نوکیا
نوکیا 5130 سری XpressMusic (2009)

هنوز مشخص نیست که این تلفن (یا تلفن‌های ساده نوکیا) در چه تاریخی رونمایی می‌شود، اما احتمال می‌دهیم که HMD در مجموعه رویداد‌های Nokia Live، این تلفن را معرفی کند. لازم به ذکر است که این رویداد‌ها به دلیل لغو رویداد MWC 2020 برگزار خواهند شد. در پایان این نکته را هم باید متذکر شویم که تلفن ساده نوکیا از اتصال 2G پشتیبانی می‌کند، بنابراین، احتمال می‌دهیم که این گوشی با برخی از اپراتور‌های مخابراتی سازگار نباشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH