آمازون 1 میلیون محصول مدعی درمان ویروس کرونا را حذف کرد

شیوع ویروس کرونای جدید همه دنیا را درگیر کرده و در حالیکه کشورها در تلاشند تا با این ویروس مسری مبارزه کنند، غول‌های تکنولوژی هم به طریق کاملا متفاوتی با آن می‌جنگند. از زمان همه‌گیر شدن این بیماری، شرکت‌های تکنولوژی سعی کرده‌اند تا با انتشار اخبار جعلی و اطلاعات غلط درباره ویروس جدید مقابله کنند.

همین چند روز پیش، فیس‌بوک اقدام به حذف محصولاتی نمود که ادعای محافظت از مردم در برابر ویروس کرونا می‌کردند. حالا آمازون هم اعلام کرده است که ۱ میلیون محصولی را که ادعای درمان این بیماری را داشتند از وب‌سایت خود حذف کرده است. این شرکت همچنین در روزهای اخیر، هزاران محصول مختلف را به خاطر افزایش بی‌رویه قیمت حذف کرده و به فروشندگان هشدار داده است که قیمت ماسک‌های صورت را بیش‌ازاندازه بالا نبرند. این خرده‌فروش آنلاین گفت که “در آمازون جایی برای افزایش نجومی قیمت‌ها وجود ندارد.”

آمازون، معیار دقیقی را برای شناسایی محصولاتی که قیمت غیرمنصفانه را رعایت نمی‌کنند مشخص نکرده، اما تایید کرد که از ترکیب روش‌های بررسی دستی و اتوماتیک لیست‌ها، برای شناسایی ادعاهای غلط و افزایش بی‌رویه قیمت‌ها استفاده خواهند نمود. دانشمندان اعلام کرده‌اند که در حال‌حاضر هیچ درمانی برای ویروس کرونای جدید وجود ندارد. بنابراین اگر تبلیغی را در فضای آنلاین دیدید که قول درمان آن را می‌دهد، بدانید که جعلی است و نباید به آن اطمینان کنید.

ویروس کرونا تا به‌حال جان نزدیک به ۲۸۰۰ نفر را گرفته و بیش از ۸۳ هزار نفر را آلوده کرده است. با اینکه بسیاری از بیماران بهبود یافته‌اند، اما خیلی از کشورها هنوز در وضعیت هشدار قرار دارند و شرکت‌های تکنولوژی گام‌های موثری را برای محافظت از کارکنان خود برداشته‌اند. در اثر شیوع این ویروس، برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی (GDC) به تعویق افتاد و مایکروسافت نیز هنوز درباره لغو یا تعویق کنفرانس توسعه‌دهندگان Build 2020 خود تصمیم نگرفته است. شب گذشته اولین مرگ ناشی از ویروس کرونا در منطقه سیاتل آمریکا گزارش شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH