پیش‌بینی کاهش فروش اسمارت‌فون‌های هواوی در سال 2020 به دلیل ممنوعیت‌های دولت آمریکا

تصمیم دولت آمریکا مبنی بر انتقال نام هواوی به لیست سیاه برای غول فناوری چینی بلافاصله فاجعه‌بار نبود؛ اما در خصوص ادامه این وضعیت در سال 2020 نمی‌توان چندان مطمئن بود. بر اساس ادعای منابع اطلاعاتی، هواوی پیش‌بینی می‌کند که فروش اسمارت‌فون‌های کمپانی به دلیل محدودیت‌های وضع شده توسط دولت آمریکا مبنی بر ممنوعیت همکاری گوگل و سایر شرکت‌های آمریکایی با هواوی دچار افت 20 درصدی شود. در سال 2019، کمپانی چینی فروش بیش از 240 میلیون دستگاهی گوشی‌های خود را جشن گرفت؛ اما اکنون انتظار می‌رود که هواوی طی سال 2020 تنها 190 تا 200 میلیون واحد گوشی را به فروش برساند.

عرضه معمول و سالیانه برخی گوشی‌ها، پیامدهای منفی تصمیم دولت آمریکا را به میزان قابل‌توجهی به تعویق انداخت. هواوی کماکان موفق شد به فروش اسمارت‌فون P30 پرو و سایر گوشی‌های عرضه شده پیش از اعمال ممنوعیت‌های آمریکا ادامه دهد؛ اما مدل‌های جانشین این هندست‌ها به تدریج عرضه می‌شوند (اسمارت‌فون هواوی P40 پرو در روز 26 مارس معرفی خواهد شد). ممنوعیت‌های وضع شده موجب می‌شوند تا فروش گوشی‌های هواوی در اروپا و سایر مناطق جهان بسیار دشوارتر شود. بسیاری از کاربران در این مناطق خواهان استفاده از اپلیکیشن‌های گوگل هستند؛ حتی اگر هواوی برنامه‌های جایگزین نظیر AppGallery را در آستین داشته باشد.

هواوی از هرگونه اظهارنظر در این زمینه خودداری نموده است. تحقق این پیش‌بینی نشان می‌دهد که ایالات‌متحده به یکی از اهداف خود یعنی محدود نمودن رشد هواوی دست یافته است. دولت آمریکا علیرغم فقدان مدارک عینی متقاعد شده که دولت چین می‌تواند از محصولات هواوی برای اهداف جاسوسی استفاده کند. همچنین ممنوعیت‌های وضع شده توسط دولت آمریکا تعداد دستگاه‌های هواوی در بازار را به لحاظ تئوری کاهش‌ می‌دهد. هواوی کماکان در چین و سایر کشورها فروش فوق‌العاده‌ای را تجربه می‌کند؛ اما رقابت با شرکت‌های اپل و سامسونگ به تدریج به چالشی دشوارتر بدل خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH