هکرها از نقشه‌های ردیابی ویروس کرونا برای نصب بدافزار استفاده می‌کنند

در حالیکه سازمان بهداشت جهانی (WHO)، شیوع ویروس کرونا را به عنوان یک بیماری همه‌گیر جهانی (پاندمی) اعلام کرده است، هکرها سعی دارند که از این وضعیت بحرانی به نفع خودشان استفاده کنند.

در حال حاضر، چندین صفحه آنلاین معتبر برای ردیابی شیوع ویروس کرونا وجود دارد. با این‌حال، هکرها توانسته‌اند نمونه مشابه این صفحات و همچنین وب‌سایت‌های دیگری را بسازند که ادعا می‌کنند منابع درستی هستند. برای مثال، شما احتمالا متوجه سایت‌هایی مانند coronavirus-real-map.co یا coronavirus-realtime.com شده‌اید که همه آن‌ها جعلی است.

البته این سایت‌های غیررسمی ممکن است اطلاعات درستی را در اختیار شما قرار دهند، اما احتمال دارد که شما را نسبت به نصب اپلیکیشن‌های خاصی ترغیب کنند یا اینکه اطلاعات شخصی شما را به روش‌های مختلفی جمع‌آوری نمایند.

برخی از این وب‌سایت‌های گزارش شده، کاربران را تشویق کرده‌اند که یک اپلیکیشن آلوده را بر روی سیستم ویندوزی خود نصب کنند. بهترین راه برای تشخیص این نوع سایت‌های غیررسمی، نگاه کردن به URL آن‌ها در نوار آدرس مرورگر است. اگر URL مذکور، arcgis.com را به عنوان نام دامنه داشت، جای درستی آمده‌اید. به‌عنوان رفرنس، شما می‌توانید وب‌سایت اصلی آن را بوکمارک کنید.

اگر غیر از این بود، بدانید که آن وب‌سایت به احتمال زیاد جعلی است و می‌تواند سیستم شما را آلوده کند. به گزارش TheNextWeb، این موضوع مخصوصا برای رایانه‌های ویندوزی یک تهدید جدی محسوب می‌شود. بنابراین توصیه ما این است که از وب‌سایت‌های شخص ثالث اجتناب کنید، مگر اینکه در مورد آن‌ها مطمئن باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH