اینستاگرام برای رقابت با یوتیوب سرویس IGTV خود را پولی می‌کند

به نظر می‌رسد که اینستاگرام قصد درآمدزایی از صنعت ویدیو را دارد و شنیده‌ها حاکی از آن است که این شرکت در حال کار بر روی یک مدل کسب‌وکار برای اضافه کردن تبلیغات در پلتفرم IGTV است. همانطور که می‌دانید، IGTV به کاربران اینستاگرام اجازه می‌دهد تا ویدیوهای بلند خود را آپلود و با فالوورهایشان به اشتراک بگذارند. این سرویس در حال حاضر پولی نیست، اما ظاهرا اینستاگرام مشغول کار بر روی مدلی است که به کریتورها (creators) اجازه درآمدزایی از ویدیوهای IGTV را خواهد داد.

به گزارش بلومبرگ، اینستاگرام برای تست کردن این مدل در حال گفتگو با چندین کریتور است. کریتورها، از راه تبلیغ در IGTV سهم ۵۵ درصدی دریافت خواهند کرد، یعنی همان درصدی که یوتیوب هم‌اکنون به تبلیغ‌کنندگان پرداخت می‌کند.

جاستینن اسوفسکی، مدیر اجرایی اینستاگرام گفته است: این اقدام، قدم روبه‌جلوی دیگری برای کمک به کریتورها برای درآمدزایی از IGTV است. برای اطمینان از روند کار، ما در حال گفتگو با چندین کریتور هستیم تا به ما در تست این مدل و توسعه تدریجی آن کمک کنند.

در حالیکه اینستاگرام مدت‌زمان طولانی است که از راه تبلیغ در استوری‌ها کسب درآمد می‌کند، اما هنوز این کار را در مورد IGTV نکرده و به همین‌خاطر است که ما کریتورهای زیادی را در IGTV نمی‌بینیم. اینستاگرام سال گذشته از راه تبلیغات در استوری‌ها بیش از ۲۰ میلیارد دلار درآمد داشته است. سرویس IGTV در سال 2018 راه‌اندازی شد، اما در حال‌حاضر افرادی زیادی از آن استفاده نمی‌کنند. با این‌حال، خیلی زود است که بگوییم جدیدترین تلاش فیس‌بوک موفقیت‌آمیز نبوده است

بنابراین به نظر می‌رسد که ما از بهار امسال با شروع تست مدل کسب‌وکار جدید اینستاگرام، شاهد تبلیغات بیشتری در آن خواهیم بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH