اپل از مک‌بوک ایر 2020 با پردازنده چهار هسته‌ای و قیمت‌ ارزان رونمایی کرد

شرکت آمریکایی اپل از نسخه جدید لپ‌تاپ مک‌بوک ایر به صورت رسمی رونمایی کرد. مک‌بوک ایر 2020 به عنوان اولین نسل مک‌بوک ایر از پردازنده چهار هسته‌ای استفاده می‌کند. هم‌چنین، مقدار حافظه ذخیره‌سازی در مدل پایه این لپ‌تاپ افزایش یافته است. ارزان قیمت بودن و صفحه‌کلید پروانه‌ای را نیز به ویژگی‌های مثبت الترابوک جدید اپل اضافه کنید.

مک‌بوک ایر 2020

قیمت این دستگاه از 1000 دلار شروع می‌شود که 200 دلار ارزان‌تر از مدل 2018 است. مدل پایه مک‌بوک ایر 2020 از پردازنده نسل دهم Core-i3 شرکت اینتل با 1.1 گیگاهرتز فرکانس کاری پایه و 3.2 گیگاهرتز فرکانس کاری در حالت Turbo Boost برای پردازش اطلاعات کمک می‌گیرد. مقدار حافظه SSD این الترابوک در مدل پایه به 256 گیگابایت رسیده و در ازای مبلغ اضافی تا 2 ترابایت نیز افزایش پیدا می‌کند.

مک‌بوک ایر 2020

مدل‌های دیگری از مک‌بوک ایر 2020 از پردازنده چهار هسته‌ای Core-i5 یا Core-i7 استفاده می‌کنند. فرکانس کاری پایه در مدل برتر (i7) به 1.2 گیگاهرتز و فرکانس کاری تقویت شده به 3.8 گیگاهرتز افزایش پیدا می‌کند. علاوه‌بر این، مدل دارای پردازنده i7 از پردازنده گرافیکی Iris Plus شرکت اینتل نیز بهره می‌گیرد. اپل این نوید را به کاربران داد که عملکرد پردازنده مرکزی در الترابوک جدیدش تا دو برابر و عملکرد پردازنده گرافیکی تا 80 درصد بهتر از پردازنده دو هسته‌ای i5 و پردازنده گرافیکی UHD Graphics 617 موجود در مدل‌ قبلی است.

مک‌بوک ایر 2020

این دستگاه از یک صفحه‌نمایش 13.3 اینچی با پنل IPS و رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل به همراه فناوری True Tone استفاده کرده که تنظیمات صفحه‌نمایش را براساس نور محیط، مقداردهی می‌کند. مقدار پیکسل‌های موجود در هر اینچ از این نمایشگر به 227ppi رسیده و نسبت ابعاد تصویر نیز 16:10 است. الترابوک جدید کوپرتینو‌نشین‌ها به عنوان اولین مک‌بوک ایر می‌تواند از نمایشگرهای خارجی با وضوح 6K پشتیبانی کند. هم‌چنین، کاربران می‌توانند دو صفحه‌نمایش 4K را به این الترا‌بوک اضافه کنند.

مک‌بوک ایر 2020 اپل از صفحه‌کلید جدید Magic Keyboard استفاده می‌کند. این صفحه‌کلید برای اولین بار همراه با مک‌بوک پرو 16 اینچی معرفی شد. البته، در صفحه‌کلید مک‌بوک ایر جدید از تاچ‌بار استفاده نشده است و همان کلید‌های کلاسیک سری F (F1 تا F12) در بالای آن قرار گرفته‌اند. کیبورد مورد استفاده در این محصول از طراحی جدید مکانیزم قیچی با کلیدهایی با عمق 1 میلی‌متر در فریم صفحه‌کلید بهره گرفته شده است. نور پس‌زمینه کلیدها نیز توسط فناوری True Tone در صفحه‌نمایش تنظیم می‌شود.

مک‌بوک ایر 2020مک‌بوک ایر 2020

شاسی مک‌بوک جدید اپل همانند گذشته از جنس آلومینیوم قابل بازیافت سری 6000 ساخته شده است. وزن این دستگاه به 1.29 کیلوگرم و ضخامت آن در ضخیم‌ترین نقطه به 1.61 سانتی‌متر می‌رسد. این مقدار ضخامت به دلیل طراحی دستگاه در نازک‌ترین نقطه به 0.41 سانتی‌متر کاهش پیدا می‌کند.

باتری داخلی الترابوک جدید اپل با ظرفیت 49.9 وات‌برساعت وظیفه تامین انرژی تا 11 ساعت را در صورت استفاده از اتصال وای‌فای برعهده دارد. این باتری توسط یکی از دو پورت تاندربولت 3 به همراه آداپتور 30 واتی شارژ می‌شود. علاوه‌بر این موارد، یک جک 3.5 میلی‌متری هدفون نیز در کنار دستگاه تعبیه شده است.

مک‌بوک ایر 2020

مک‌بوک ایر جدید اپل از امروز در سایت رسمی این شرکت به صورت آنلاین به فروش می‌رسد. توجه داشته باشید که دانش‌آموزان می‌توانند از تخفیف 100 دلاری اپل برای خرید این دستگاه بهره‌مند شوند. فروش این دستگاه از هفته جاری در فروشگاه‌های فیزیکی آغاز می‌شود. شما می‌توانید این الترا‌بوک را در سه رنگ طلایی، خاکستری و نقره‌ای خریداری کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH