نوکیا 5.3

شرکت HMD از اسمارت‌فون‌های میان‌رده و پایین‌رده نوکیا 5.3 و نوکیا 1.3 رونمایی کرد

شرکت HMD Global به صورت رسمی از اسمارت‌فون‌های جدید نوکیا 5.3 و نوکیا 1.3 رونمایی کرد. تلفن میان‌رده نوکیا 5.3 به سیستم‌عامل اندروید 10 مجهز شده است، اما هندست پایین‌رده نوکیا 1.3 از نسخه Go سیستم‌عامل اندروید بهره می‌گیرد.

نوکیا 5.3

این تلفن دارای یک صفحه‌نمایش 6.55 اینچی IPS با رزولوشن اچ‌دی پلاس است. هم‌چنین، وظیفه پردازش اطلاعات در نوکیا 5.3 برعهده تراشه اسنپدراگون 665 است. این تلفن در سه گزینه مختلف پیکربندی حافظه رم (3، 4 و 6 گیگابایت) و یک گزینه برای حافظه داخلی (64 گیگابایت) روانه بازار خواهد شد. مقدار حافظه تلفن جدید نوکیا توسط کارت microSD قابل ارتقا است.

نوکیا 5.3

در پشت دستگاه یک ماژول دایره‌ای شکل برای دوربین چهارگانه نوکیا 5.3 وجود دارد. دوربین اصلی این تلفن با کیفیت 13 مگاپیکسل و دریچه دیافراگم f/1.8 در این ماژول تعبیه شده است. به علاوه، یک سنسور الترا‌واید 5 مگاپیکسل و دو سنسور 2 مگاپیکسلی برای ماژول ماکرو و تشخیص عمق در مجموعه دوربین این تلفن حضور دارند. کیفیت دوربین سلفی نیز به 8 مگاپیکسل می‌رسد.

نوکیا 5.3

نوکیا 5.3 از یک باتری 4000 میلی‌آمپری برای تامین انرژی سخت‌افزار خود استفاده می‌کند. سرعت شارژ این باتری 10 وات است. اما HMD ادعا می‌کند که با وجود چنین باتری نیاز به شارژ سریع نخواهید داشت، زیرا این باتری توانایی شارژدهی تا دو روز را دارد.

HMD این وعده را هم داد که تلفن جدیدش تا سه سال، بروزرسانی‌های منظم اندروید را دریافت خواهد کرد. نرم‌افزار نوکیا 5.3 توسط سیستم‌عامل اندروید 10 اجرا می‌شود.

میان‌رده جدید نوکیا در سه رنگ فیروزه‌ای، شنی و مشکی ذغالی با قیمت 189 یورو از ماه آوریل به فروش خواهد رسید.

نوکیا 1.3

اسمارت‌فون نوکیا 1.3 از یک نمایشگر 5.71 اینچی IPS با رزولوشن اچ‌دی پلاس و یک شکاف در قسمت بالای آن بهره می‌برد. تراشه کوالکام 215 با پردازنده 4 هسته‌ای و رم یک گیگابایتی درون بدنه این تلفن تعبیه شده است. مقدار حافظه داخلی در نوکیا 1.3 به 16 گیگابایت می‌رسد، اما این مقدار می‌تواند تا 400 گیگابایت توسط کارت‌های microSD افزایش یابد.

نوکیا 5.3

دوربین اصلی این گوشی از یک لنز 8 مگاپیکسل با تمرکز برروی ثبت بهتر تصاویر پرتره و عملکرد قابل قبول در محیط‌های کم‌نور استفاده می‌کند. هم‌چنین، به لطف اپلیکیشن Camera Go شرکت گوگل، این دوربین توانایی‌های خوبی در زمینه هوش مصنوعی دارد. در جلوی تلفن نیز یک سنسور 5 مگاپیکسل برای دوربین سلفی دستگاه در نظر گرفته شده است.

نوکیا 5.3

ظرفیت باتری نوکیا 1.3 به 3000 میلی‌آمپر می‌رسد که فرآیند شارژ آن از طریق پورت قدیمی microUSB و سرعت شارژ 5 وات انجام می‌پذیرد. این تلفن از نسخه Go سیستم‌عامل اندروید 10 استفاده می‌کند که HMD وعده داده در صورت انتشار اندروید 11، آپدیت این سیستم‌عامل را نیز برای تلفن پایین‌رده خود منتشر می‌کند.

فروش هندست نوکیا 1.3 از ماه آوریل با قیمت 95 یورو آغاز می‌شود. این تلفن در سه رنگ فیروزه‌ای، مشکی ذغالی و شنی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH