وان پلاس 8 پرو

مشخصات و اطلاعات دقیق تلفن‌های پرچمدار وان پلاس 8 و وان پلاس 8 پرو فاش شد

حدود یک ماه پیش اطلاعات نسبتا زیادی درباره اسمارت‌فون‌های پرچمدار وان پلاس 8 و 8 پرو به بیرون درز کرد تا از تفاوت‌های میان این دو تلفن آگاه شویم. امروز نیز مشخصات کامل تلفن‌های جدید شرکت چینی وان پلاس منتشر شد. برگه مشخصات این دو گوشی توسط یک خرده فروش در کشور اسلواکی فاش شد. تلفن‌های جدید سری وان پلاس 8 در تاریخ 14 آوریل (26 فروردین) رونمایی خواهند شد. بنابراین، لو رفتن مشخصات این تلفن‌ها در حالی که فقط چند روز به معرفی آن‌ها باقی مانده، مورد عجیبی نیست.

وان پلاس قبلا تایید کرده بود که تلفن‌های وان پلاس 8 و 8 پرو به تراشه اسنپدراگون 865 شرکت کوالکام مجهز خواهند شد. هم‌چنین طبق اطلاعات قبلی منتشر شده، این تلفن‌ها در دو پیکربندی حافظه رم و حافظه داخلی با ظرفیت‌های 8/128 گیگابایت و 12/256 گیگابایت معرفی می‌شوند. اما طبق شایعاتی که امروز مطرح شده‌اند، مدل دوم این گوشی‌ها (12/256 گیگابایتی) در همه رنگ‌ها موجود نبوده و فقط در برخی از رنگ‌ها به بازار عرضه خواهد شد.

نرم‌افزار وان پلاس 8 و 8 پرو توسط سیستم‌عامل اندروید 10 شرکت گوگل اجرا می‌شود که احتمال می‌دهیم نسخه جدیدی از OxygenOS وان پلاس به همراه Dark Mode 2.0 با پشتیبانی از اپلیکیشن‌های بیشتر در پوسته آن قرار بگیرد.

وان پلاس 8 از یک صفحه‌نمایش 6.55 اینچی فلوید آمولد با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نسبت ابعاد تصویر 20:9 با تراکم پیکسلی 402ppi استفاده خواهد کرد که نرخ رفرش آن 90 هرتز است. از طرفی دیگر، مدل 8 پرو به یک پنل 6.78 اینچی فلوید آمولد با نرخ رفرش 120 هرتز و رزولوشن +QHD مجهز شده که نسبت ابعاد تصویر 19.8:9 و تراکم پیکسلی آن 513ppi است.

شایعات قبلی نشان می‌دهند که وان پلاس 8 برای ثبت تصاویر و ویدیو‌ها از یک دوربین سه‌گانه با لنز‌های 48، 16 و 2 مگاپیکسل استفاده خواهد کرد. اما مدل پرو این گوشی از یک دوربین چهارگانه بهره می‌گیرد که دو سنسور 48 مگاپیکسل، یک سنسور 8 مگاپیکسل و یک ماژول 5 مگاپیکسل در آن قرار دارند. اما جدیدترین خبر منتشر شده، اطلاعات بیشتری در رابطه با دوربین این تلفن‌ها مطرح کرده است.

بر این اساس، دوربین 48 مگاپیکسلی موجود در وان پلاس 8 از سنسور IMX586 شرکت سونی بهره می‌گیرد و ماژول‌های 16 و 2 مگاپیکسلی آن هم از نوع التراواید و ماکرو هستند.

مدل وان پلاس 8 پرو به عنوان برترین مدل از خانواده پرچمدار جدید وان پلاس از سنسور IMX689 سونی برای اولین دوربین و از سنسور IMX586 برای دومین دوربین 48 مگاپیکسلی استفاده می‌کند که یک ماژول الترا‌واید نیز درون مجموعه دوربین تعبیه شده است. دوربین التراواید تلفن جدید وان پلاس این امکان را به شما می‌دهد تا تصاویر ماکرئ را با فاصله 3 سانتی‌متری از اشیا ثبت کنید.

دوربین 8 مگاپیکسلی موجود در مجموعه دوربین وان پلاس 8 پرو از نوع تله‌فوتو است که توانایی زوم 3 برابر اپتیکال و 30 برابر دیجیتال را دارد. این دوربین دارای یک لرزشگیر اپتیکال است. با توجه به ترجمه آلمانی برگه مشخصات تلفن وان پلاس، از دوربین 5 مگاپیکسلی این تلفن به عنوان یک فیلتر رنگ نام برده شده است. با استفاده از این دوربین می‌توان تصاویری با “سبک خاص به همراه افکت‌های نوری و فیلتر‌های هنرمندانه” به ثبت رساند.

براساس گفته‌های این منبع خبری، تلفن وان پلاس 8 پرو از فناوری  زوم صدای سه‌بعدی و سنسور Flicker پشتیبانی می‌کند.

در بخش اتصالات، این دو گوشی از وای‌فای 6، NFC، بلوتوث نسخه 5.1 و پورت USB-C استفاده می‌کنند. هم‌چنین، بلندگو‌های استریو و دالبی‌ اتموس نیز به همراه یک موتور ویبره بهبود یافته درون تلفن‌های جدید وان پلاس گنجانده شده‌اند.

قیمت مدل وان پلاس 8 برای رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی از 729 یورو آغاز می‌شود، اما مدل 12/256 گیگابایتی آن با قیمت 835 یورو روانه بازار خواهد شد.

نسخه پایه هندست وان پلاس 8 پرو نیز با قیمت 930 یورو و نسخه 12/256 گیگابایتی با قیمت 1020 یورو در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. انتظار می‌رود که فروش این دو گوشی از تاریخ 30 آوریل (11 اردیبهشت) در بازارهای مختلف آغاز شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH