دوربین گلکسی A71

عملکرد دوربین گلکسی A71 در تست‌های DxOMark ناامید کننده‌ است!

وب‌سایت DxOMark در آخرین آزمایش خود به سراغ اسمارت‌فون جدید سامسونگ گلکسی A71 رفته و دوربین آن را مورد بررسی قرار داده است. بررسی‌های کارشناسان این وب‌سایت نشان می‌دهند که دوربین میان‌رده سامسونگ عملکرد خوبی از خود نشان نداده و با کسب 84 امتیاز در رتبه‌های پایین‌تر یا هم‌تراز با تلفن‌های هم‌رده خود قرار گرفته است. تلفن گلکسی A71 سامسونگ را می‌‌توان با اسمارت‌فون‌هایی مانند گلکسی A50 یا سایر تلفن‌های میان‌رده مثل موتورولا موتو وان زوم (Moto One Zoom) و نوکیا 7.2 مقایسه کرد. البته، دو تلفن شرکت‌های موتورولا و نوکیا ارزان‌تر از میان‌رده جدید کره‌ای‌ها هستند.

دوربین اصلی 64 مگاپیکسل گلکسی A71 دامنه داینامیکی گسترده‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد. به عنوان مقایسه، میان‌رده سامسونگ در این بخش بهتر از تلفن‌های آیفون 11 شرکت اپل و پیکسل 3a گوگل عمل کرد. با وجود متمایل شدن تراز سفیدی به آبی، رندر کردن رنگ‌های تصویر در دوربین این گوشی بسیار مناسب است. اما چرا این دوربین امتیاز کمی در تست‌های DxOMark دریافت کرده است؟

دوربین گلکسی A71

سنسور دوربین گلکسی A71 رزولوشن بالایی دارد، اما جزییات موجود در تصاویر ثبت شده توسط آن زیاد نیستند. اضافه‌بر این، استفاده از سنسور نسبتا بزرگ 1/1.72 اینچی در پشت دریچه دیافراگم f/1.8 سرعت شاتر را در محیط‌های کم‌نور و تاریک کم می‌کند. تصاویر ثبت شده در محیط‌های کم‌نور نیز کیفیت کمی دارند و عملکرد فوکوس خودکار هم از ایده‌آل کارشناسان فاصله بسیار زیادی داشت.

یک دوربین التراواید با لنز بسیار عریض 12 میلی‌متری در مجموعه دوربین هندست گلکسی A71 تعبیه شده است. این لنز اعوجاج هندسی (Geometric Distortion) قابل توجهی دارد که یک نکته منفی به حساب می‌آید. البته، این سنسور 12 مگاپیکسلی دامنه داینامیک وسیع و رنگ‌های واضحی را از خود نشان می‌دهد. اما این مورد در فضاهای بسته صدق نکرده و دوربین تلفن جدید سامسونگ انتظارات ما را در این محیط برآورده نکرد.

گلکسی A71 از دوربین تله‌فوتو استفاده نمی‌کند و به رزولوشن بالای دوربین اصلی برای بزرگنمایی تصاویر اتکا کرده است. هرچند، در این بخش دوربین کوچک 12 مگاپیکسلی تلفن پیکسل 3a بسیار بهتر از لنز اصلی گلکسی A71 عمل می‌کند.

دوربین گلکسی A71

دوربین میان‌رده سامسونگ در بخش فیلمبرداری نیز خوب نبوده و 74 امتیاز کسب کرده است. لرزشگیر الکترونیکی دوربین این گوشی و فوکوس خودکار آن کار خود را به خوبی انجام می‌دهند، اما دامنه داینامیکی فیلم‌ها محدود بوده و ویدیو‌های 4K ضبط شده توسط این دستگاه نسبت به تلفن‌های دیگر از کیفیت خوبی برخوردار نیستند.

با مراجعه به وب‌سایت DxOMark می‌توانید متن بررسی کامل دوربین گلکسی A71 را مطالعه کرده و نمونه تصاویر ثبت شده توسط آن را با تلفن‌های آیفون 11، پیکسل 3a و ردمی K20 پرو مقایسه کنید. نتایج به دست آمده نشان خواهند داد که عملکرد دوربین هر سه تلفن بهتر از گلکسی A71 است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH