افراد مبتلا به کرونا پس از بهبودی کامل دوباره به این ویروس مبتلا می‌شوند!

سازمان بهداشت جهانی (WHO) روز یکشنبه اعلام کرد که در حال بررسی گزارش‌هایی درباره بیماران مبتلا به ویروس کرونا است که نتیجه تست‌شان در ابتدا منفی بوده اما چند روز بعد تست‌شان مثبت شده است.

سخنگوی WHO به رویترز گفت: گزارش‌هایی به دست ما رسیده که نشان می‌دهد برخی از افرادی که تست‌شان برای کووید۱۹ با استفاده از روش PCR (واکنش زنجیره پلیمری) منفی شده، بعد از چند روز نتیجه تست مجددشان مثبت شده است.

روز جمعه مسئولین سلامت کره جنوبی گزارش دادند که ۹۱ بیمار ویروس کرونا که آن‌ها فکر می‌کردند از بیماری بهبود یافته‌اند، تست‌شان دوباره مثبت شده است.

راهنمایی‌های کلینیکی WHO توصیه می‌کند که برای یک بیمار کووید۱۹ که از نظر بالینی بهبود یافته، نتیجه تست دوم نیز که حداقل ۲۴ ساعت بعد از تست اول و قبل از مرخص شدن بیمار از بیمارستان انجام می‌شود، باید منفی گردد.

بیماران کووید۱۹ در کره جنوبی بعد از آنکه تست‌شان برای بیماری منفی شده، از بیمارستان مرخص شده‌‌اند. اما تست‌هایی که بعدا روی آن‌ها انجام گردیده، نتایج مثبت را نشان داده‌اند. مقامات کره جنوبی گفته‌اند که در این رابطه تحقیقات اپیدمیولوژیکی انجام خواهند داد تا مشخص شود علت این موضوع چه بوده است.

به گزارش بلومبرگ، Jeong Eun-kyeong، رییس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری کره جنوبی گفته است که ویروس کرونا ظاهرا دوباره در بیماران فعال شده است و این موارد، غیر از بیمارانی هستند که دوباره به ویروس آلوده شده‌اند.

Jeong روز دوشنبه گفت: هرچند ما فعال‌شدن مجدد ویروس را محتمل‌ترین علت این موضوع می‌دانیم، اما در حال انجام تحقیقات گسترده روی آن هستیم. موارد زیادی وجود داشته که تست بیمار ابتدا منفی بوده اما روز دیگر مثبت شده است.

روز جمعه تعداد بیمارانی که در کره جنوبی تصور می‌شد از بیماری بهبود یافته‌اند اما بعدا تست‌شان مثبت شده، ناگهان از ۵۱ نفر به ۹۱ افزایش یافته است. بعد از این گزارش، WHO اعلام کرد که روند بیماری کووید۱۹ در کره جنوبی را از نزدیک بررسی خواهد کرد.

سخنگوی WHO به رویترز گفت: ما با متخصصان کلینیکی خود در ارتباط هستیم و سخت تلاش می‌کنیم تا اطلاعات بیشتری درباره موارد ذکرشده به دست بیاوریم. بسیار مهم است که مطمئن شویم همه مراحل جمع‌آوری نمونه‌ها از بیماران مشکوک به‌خوبی انجام شده باشند.

براساس گزارش‌های WHO، مطالعات کنونی نشان می‌دهند که فاصله بین آغاز علایم تا بهبود بالینی در بیماران دارای علایم خفیف کووید۱۹، حدود دو هفته طول می‌کشد. اما هنوز معلوم نیست که چرا نتایج تست این بیماران بعد از بهبود‌ی‌شان دوباره مثبت شده است.

سخنگوی WHO افزوده: از آنجاییکه کووید۱۹ یک بیماری جدید است، ما به داده‌های اپیدمیولوژیکی بیشتری برای هرگونه نتیجه‌گیری قطعی نیاز داریم.

براساس داده‌های دانشگاه جان هاپکیز، تا الان بیش از ۳۹۰ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا بهبود یافته‌اند. متخصصان بیماری‌های عفونی، از جمله Anthony Fauci، رییس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا معتقد است افرادی که از کووید۱۹ بهبود یافته‌اند، در برابر آلودگی مجدد به آن مصونیت دارند.

Morgan McFall-Johnsen از بیزنس اینسایدر گفته: در بدن این افراد آنتی‌بادی‌هایی تولید می‌شود که می‌توانند در صورت آلوده شدن مجدد به ویروس کرونا، به‌نحو مطلوبی با آن مبارزه کنند. با این‌حال، هنوز مشخص نیست که این مصونیت چه مدت طول می‌کشد.

دکتر Fauci گفته بود که افرادی که از ویروس کرونا بهبود می‌یابند ممکن است در برابر موج دوم شیوع احتمالی بیماری در پاییز امسال مصون بمانند.

با این‌حال، مطالعات مقدماتی درباره مصونیت ویروس کرونا نشان می‌دهند که همه بیماران بهبودیافته، آنتی‌بادی‌های موردنیاز برای محافظت در برابر ویروس را توسعه نمی‌دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH