سامسونگ از گلکسی تب S6 لایت با نمایشگر 10.4 اینچی رونمایی کرد

ماه جولای گذشته شرکت سامسونگ تبلت گلکسی تب S6 را به بازار عرضه کرد. امروز نیز غول فناوری کره‌ای از ورژن ضعیف‌تر این محصول موسوم به گلکسی تب S6 لایت رونمایی کرد. سامسونگ گلکسی تب S6 لایت دارای بدنه‌ای فلزی با طراحی یکپارچه بوده و از یک نمایشگر 10.4 اینچی LCD با رزولوشن 2000 در 1200 پیکسل بهره می‌گیرد. این نمایشگر در مقایسه با پنل 10.5 اینچی سوپر آمولد مورد استفاده در مدل معمولی گلکسی تب S6 حدودا 0.1 اینچ کوچک‌تر است. نمایشگر مدل معمولی تب S6 دارای رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل است. همچنین ورژن معمولی تب S6 مجهز به اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر است؛ در حالی‌که نسخه لایت فاقد چنین مشخصه‌ای خواهد بود.

از جنبه مشخصات داخلی نیز گلکسی تب S6 لایت مجهز به یک پردازنده 8 هسته‌ای با حداکثر فرکانس 2.3 گیگاهرتز است. سامسونگ به نام این تراشه هیچ اشاره‌ای نکرده است؛ اما انتظار می‌رود که تراشه مذکور از نوع اگزینوس 9611 باشد. گلکسی تب S6 لایت مجهز به 4 گیگابایت حافظه رم بوده و با 2 ظرفیت 64 و 128 گیگابایتی روانه بازار می‌شود. از سوی دیگر ورژن پایه گلکسی تب S6 با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی در اختیار مشتریان قرار گرفت. همچنین پیشرفته‌ترین پیکره‌بندی گلکسی تب S6 شامل 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه‌داخلی بود. در مقابل گلکسی تب S6 لایت دارای درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی است که امکان ارتقاء حافظه دستگاه تا سقف 1 ترابایت را فراهم می‌کند.

از جنبه نرم‌افزاری نیز گلکسی تب S6 لایت با سیستم‌عامل اندروید 10 و رابط کاربری One UI 2.0 به بازار عرضه می‌شود. این محصول از حالت تاریک و قابلیت Samsung Knox پشتیبانی می‌کند. همچنین گلکسی تب S6 لایت امکان پاسخگویی به تماس‌ها و پیام‌های متنی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ مشروط بر این‌که دستگاه به یک اسمارت‌فون سامسونگی با سیستم‌عامل اندروید پای (یا جدیدتر) با حداقل 3 گیگابایت حافظه رم متصل شود.

سامسونگ گلکسی تب S6 لایت مجهز به دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی در قسمت پشتی و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی در بخش جلویی دستگاه است. موضوع جالب‌تر این‌که گلکسی تب S6 لایت مجهز به قلم استایلوس S Pen است. همچنین سامسونگ کاور اختصاصی این تبلت موسوم به Book Cover را به‌صورت مجزا عرضه خواهد کرد. این کاور از طریق آهنربا به بدنه تبلت متصل شده و دارای درگاهی برای قلم S Pen است. این اکسسوری امکان حمل هرچه آسان‌تر تبلت توسط کاربران را فراهم می‌کند.

سامسونگ گلکسی تب S6 لایت با مدل‌های رنگی خاکستری، صورتی و آبی

گلکسی تب S6 لایت مجهز به اتصال بلوتوث 5.0 بوده و از اتصالات وای‌فای و LTE پشتیبانی می‌کند. همچنین این محصول دارای جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون است و به منظور خلق تجربه صوتی مطلوب‌تر از اسپیکرهای تنظیم شده توسط کمپانی AKG با فناوری دالبی اتموس بهره می‌گیرد. انرژی موردنیاز دستگاه از طریق یک باتری 7040 میلی‌آمپرساعتی تامین می‌شود. شارژ این باتری از طریق یک درگاه USB-C انجام خواهد شد.


گلکسی تب S6 لایت در 3 مدل رنگی مختلف شامل خاکستری، صورتی و آبی روانه بازار می‌شود. هم‌اکنون این محصول در فهرست وبسایت رسمی اندونزیایی سامسونگ قرار گرفته است؛ اما جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری و زمان عرضه آن هنوز اعلام نشده است. با این‌حال شعبه اندونزیایی سامسونگ اعلام کرده که گلکسی تب S6 لایت با اشتراک ممتاز 4 ماهه یوتیوب در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH