کاربران از ظاهر شدن لکه سبزرنگ روی برخی از گوشی‌های گلکسی S20 اولترا خبر داده‌اند

گلکسی S20 اولترا تاکنون فروش‌های خوبی داشته و حتی خود سامسونگ را هم شگفت‌زده کرده است. البته این موضوع با توجه به مشخصات عالی دستگاه قابل درک است. با این‌حال، به‌تازگی یک باگ جدید در مدل‌های مجهز به اگزینوس 990 آن پیدا شده است.

مشکل از این قرار است که تحت شرایط خاصی، روی نمایشگر گوشی یک لکه سبزرنگ ظاهر می‌‌شود و به نظر می‌رسد این مشکل بعد از عرضه جدیدترین آپدیت OTA به وجود آمده است. خبر خوب اینکه ری‌استارت کردن دستگاه می‌تواند آن را برطرف می‌کند، اما احتمال ظاهرشدن دوباره لکه وجود دارد.

کاربرانی که با این مشکل مواجه شده‌اند در تلاش هستند تا در صفحه پشتیبانی سامسونگ توضیح دهند که دقیقا تحت چه شرایطی این لکه سبزرنگ ظاهر می‌شود. اکثر آن‌ها گزارش داده‌اند که این مشکل در زمان استفاده از نرخ نوسازی بالا اتفاق می‌افتد. این وضعیت ظاهرا فقط هنگام اجرای اپلیکیشن‌های خاصی مانند سامسونگ Calculator ،Camera ،Pay، اسنپ‌چت، تلگرام، PUBG و کروم رخ می‌دهد.

در مجموع براساس آنچه که کاربران گزارش کرده‌اند، به نظر می‌رسد لکه سبزرنگ عمدتا در مواقعی ظاهر می‌شود که نرخ نوسازی نمایشگر در حین اجرای اپلیکیشن‌های خاص، به‌طور خودکار از ۱۲۰ هرتز یا ۹۰ هرتز به ۶۰ هرتز سوییچ می‌کند.

این موضوع می‌تواند به خاطر خود اپلیکیشن باشد که از نرخ نوسازی بالا پشتیبانی نمی‌کند و به‌طور خودکار به نرخ پایین‌تر سوییچ می‌کند. البته تحت شرایط سخت‌افزاری خاصی مانند افزایش دمای گوشی به بالای ۴۰ درجه یا کاهش شارژ باتری به زیر ۵ درصد نیز نرخ نوسازی به ۶۰ هرتز برمی‌گردد. همچنین از گزارش‌های کاربران چنین برمی‌آید که لکه سبزرنگ  فقط در تنظیمات روشنایی زیر ۳۰ درصد قابل‌مشاهده است. ضمنا همانطور که گفته شد این مشکل فقط در دستگاه‌های گلکسی S20 اولترا با چیپست اگزینوس 990 گزارش شده است.

درمجموع به نظر می‌رسد که مشکل مذکور تحت شرایط دقیقی اتفاق نمی‌افتد و شاید به همین خاطر است که پشتیبانی سامسونگ این مشکل را هنوز تائید نکرده و فقط به پاسخ‌های کلی مانند پاک کردن کش اپلیکیشن‌ها و ری‌استارت کردن گوشی اکتفا کرده است. درهرحال، کاربران امیدوارند که سامسونگ علت این مشکل را به‌زودی شناسایی و برای رفع آن اقدامی انجام دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH