به‌اشتراک‌گذاری رمز وای‌فای در اندروید

شیوه به‌اشتراک‌گذاری رمز وای‌فای در گوشی‌های اندروید چگونه است؟

به‌اشتراک‌گذاری رمز وای‌فای در سیستم‌عامل اندروید یکی از دغدغه‌های کاربران این اکوسیستم است. کاربران می‌‌توانند در نسخه دهم این سیستم‌عامل با استفاده از یک کد QR این عمل را انجام دهند. تنها کاری که باید طرف مقابل آن را انجام دهد، اجرای اپلیکیشن دوربین و سپس اسکن کد موردنظر است. بدین ترتیب امکان اتصال سریع به وای‌فای نیز فراهم می‌شود.

هنگامی‌که قصد به‌اشتراک‌گذاری رمز وای‌فای خود را داشتید، باید ابتدا به منوی تنظیمات گوشی اندروید خود مراجعه کنید. آسان‌ترین راه جهت انجام این کار این است که انگشت خود را از بالای صفحه به سمت پایین کشیده تا به منوی Quick Settings دسترسی پیدا کنید. در اینجا باید آیکون چرخ‌دنده را لمس کرده تا بتوانید به منوی تنظیمات گوشی خود وارد شوید.

ازآنجایی‌که رابط کاربری گوشی‌های اندرویدی با یکدیگر متفاوت است، آنگاه شاید مجبور شوید که در برخی از مدل‌ها جهت نمایان شدن آیکون چرخ‌دنده، دوبار منوی Quick Settings را به پایین بکشید.

به‌اشتراک‌گذاری رمز وای‌فای در اندروید

همچنین به‌عنوان یک راه‌حل جایگزین می‌توانید انگشت خود را از پایین صفحه به سمت بالا کشیده و به منوی App Drawer دسترسی پیدا کنید. در اینجا هم می‌توانید منوی تنظیمات را پیدا کرده و سپس وارد آن شوید.

در گام بعدی باید بسته به مدل گوشی خود، گزینه «Connections» ،«Network & Internet» و یا گزینه‌های مشابه را انتخاب کنید.

به‌اشتراک‌گذاری رمز وای‌فای در اندروید

حال باید در بالای منوی ظاهرشده، گزینه «Wi-Fi» را لمس کرده تا شبکه‌های وای‌فای به شما نمایش داده شوند.

به‌اشتراک‌گذاری رمز وای‌فای در اندروید

در اینجا باید به شبکه وای‌فایی که قصد به‌اشتراک‌گذاری رمز آن را دارید، متصل شوید. سپس باید آیکون چرخ‌دنده کنار نام (SSID) شبکه متصل شده را لمس کنید.

به‌اشتراک‌گذاری رمز وای‌فای در اندروید

حال به منوی پیشرفته شبکه وای‌فای موردنظر وارد شده‌اید. در اینجا باید گزینه «QR Code» یا «Share» را لمس کنید. فارغ از نام کلید موردنظر، آیکون این گزینه باید به شکل یک کد QR باشد.

به‌اشتراک‌گذاری رمز وای‌فای در اندروید

نکته: برخی از مدل‌های گوشی‌های اندرویدی ممکن است که پیش از نمایش کد QR، از شما تقاضای وارد کردن گذرواژه، پین، الگو و یا اثرانگشت را داشته باشند.

حال گوشی اندروید شما یک کد QR تولید کرده و آن را نمایش می‌دهد. در اینجا باید میهمانان شما اپلیکیشن دوربین گوشی اندروید یا آیفون خود را اجرا کرده و سپس کد ظاهرشده بر روی گوشی شما را اسکن نمایند. شاید در این بین نیز پیغامی ظاهر شده و در رابطه با اتصال به وای‌فای، از میهمانان شما سؤال بپرسد.

به‌اشتراک‌گذاری رمز وای‌فای در اندروید

دستگاه‌های مجهز به اندروید 10 در بخش تنظیمات وای‌فای خود از گزینه‌ای بهره می‌برند که با استفاده از آن می‌توان کدهای QR را اسکن کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH