کانن مشخصات دوربین پیشرفته EOS R5 با قابلیت ضبط ویدیوهای 8K را اعلام کرد

شرکت کانن جزئیات مربوط به قابلیت‌های فیلم‌برداری دوربین آینده خود با نام EOS R5 را منتشر کرد. این کمپانی ضمن برگزاری یک رویداد مطبوعاتی کوتاه‌مدت به اعلام اطلاعاتی کلیدی پیرامون قابلیت‌های فیلم‌برداری دوربین پیشرفته آینده خود پرداخت. EOS R5 پس از انتظاری طولانی عرضه می‌شود و نخستین دوربین تاریخ کمپانی با قابلیت ضبط ویدیویی 8K به‌شمار خواهد رفت.

در ابتدا کانن به قابلیت ضبط ویدیوهای 8K توسط دوربین جدید خود اشاره کرد. EOS R5 قادر به ضبط داخلی ویدیوهای 8K RAW با حداکثر سرعت 29.97 فریم برثانیه خواهد بود. چنان‌چه مایل به فیلم‌برداری با فرمت RAW نیستید؛ در این‌صورت می‌توانید از استاندارد Canon Log با آرایش پیکسلی 4:2:2، عمق رنگ 10 بیتی و سرعت 29.97 فریم برثانیه یا استاندارد HDR PQ با عمق رنگ 10 بیتی و آرایش پیکسلی 4:2:2 استفاده نمایید. در هر 2 حالت شاهد به‌کارگیری استاندارد فشرده‌سازی H.265 هستیم.

جهت اطلاع علاقه‌مندان به ضبط ویدیوهای 4K نیز بایستی خاطرنشان کرد که دوربین EOS R5 قادر به ضبط ویدیوهای 4K با حداکثر سرعت 119.88 فریم برثانیه خواهد بود. در این‌حالت نیز فرآیند ضبط ویدیو با 2 استاندارد Canon Log (با آرایش پیکسلی 4:2:2 و عمق رنگ 10 بیتی) یا HDR PQ (با چیدمان پیکسلی 4:2:2 و عمق رنگ 10 بیت) انجام می‌شود. همچنین کاربران قادر به ضبط خارجی ویدیوها با حداکثر سرعت 59.94 فریم برثانیه خواهند بود. کانن تائید کرده که در رزولوشن‌های 8K و 4K خبری از برش‌زنی نخواهد بود و دوربین از تمامی گستره حسگر به‌طور کامل بهره‌برداری خواهد کرد. همچنین در کلیه حالات ضبط ویدیویی 8K و 4K کاربران به قابلیت فوق‌العاده فوکوس خودکار CMOS دو پیکسلی (Dual Pixel CMOS AF) کانن دسترسی خواهند داشت.

اما در این میان مشخصه‌ای احتمالا مهم‌تر از رزولوشن نیز وجود دارد. EOS R5 مجهز به تثبیت‌کننده تصویری 5 محوره داخلی خواهد بود. این مشخصه در کنار قابلیت تثبیت‌کنندگی نوری (OIS) و همراه با لنزهای جانبی EF و RF مورد استفاده قرار می‌گیرد. نهایتا بایستی خاطرنشان کرد که EOS R5 دارای یک درگاه کارت حافظه دوگانه از نوع CFexpress و SD UHS-II است.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد؛ امروز کانن صرفا به بیان قابلیت‌های ویدیویی دوربین پیشرفته آینده خود پرداخت؛ چرا که EOS R5 در وهله نخست بر مقوله فیلم‌برداری متمرکز شده است. با این‌حال با نزدیک شدن به موعد عرضه این دوربین یقینا جزئیات بیش‌تری پیرامون قابلیت‌های آن منتشر خواهد شد.

در پایان بایستی یادآور شد که امروز کمپانی کانن از دوربین سینمایی EOS C300 Mark-III نیز رونمایی کرد. این دوربین به لطف لنز 35 میلی‌متری فوق‌العاده DGO و پردازشگر تصویری جدید DIGIC DV7 قادر به ضبط ویدیوهای 4K با نرخ 120 فریم برثانیه خواهد بود. دوربین C300 Mark-III با قیمت‌گذاری 10999 دلاری روانه بازار می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH