رسوایی هواوی در استفاده از تصاویر دوربین DSLR به‌جای عکس‌های پرچمداراناش!

هواوی به‌تازگی برای تبلیغ مسابقه عکاسی موبایلی‌ خود در ویبو، یک ویدیوی تبلیغاتی از تصاویر زیبای گرفته‌شده با دوربین‌ گوشی‌هایش گذاشته بود. اما کاربری به نام Jamie-hua که در سال 2018 نفر دوم مسابقه عکاسی آیفون شده بود، متوجه می‌شود که یکی از عکس‌های ویدیوی تبلیغاتی هواوی جعلی است.

این تصویر که در حال‌حاضر روی وب‌سایت 500px قابل دسترس است قبلا توسط عکاسی به نام Su Tie ثبت شده بود. Su Tie این عکس را با استفاده از دوربین DSLR نیکون D850 گرفته است. Jamie-hua علاوه‌بر این تصویر، به چندین عکس مشکوک در ویدیو نیز اشاره کرده، ولی قادر به اثبات منبع دقیق آن‌ها نبوده است.

هواوی رسما از این بابت عذرخواهی کرده و در توجیه آن گفته است که ادیتور ویدیو، آن‌ تصویر را به‌اشتباه برای نمایش انتخاب کرده است. هواوی حالا بعد از این عذرخواهی، ویدیوی تبلیغاتی مسابقه را اصلاح کرده و عکس‌ مذکور را حذف نموده است.

البته ما قبول داریم که این‌گونه اشتباهات ممکن است گاهی اتفاق بیافتند، اما برای اولین بار نیست که هواوی با چنین مشکلی مواجه می‌شود. این غول چینی قبلا هم تصاویر دوربین DSLR را به‌عنوان عکس‌های گوشی‌های خودش ارایه کرده بود. برای نمونه می‌توان به تبلیغ گوشی‌های هواوی P9، نوا 3 و P30 اشاره کرد که در همه آن‌ها چنین کارهایی صورت گرفته بود. البته در آن موارد، هواوی به صراحت نگفته بود که عکس‌ها توسط خود گوشی‌ها تولید شده‌اند.

با دیدن چنین چیزهایی که هر بار اتفاق می‌افتند، این فکر به ذهن ما خطور می‌کند که مبادا عمدی در کار بوده باشد. حتی اگر این فرضیه را هم در نظر بگیریم، باز چیزی از سردگمی ما کم نمی‌کند، چراکه گوشی‌های هواوی معمولا قابلیت‌های عکاسی عالی دارند و این را بارها به اثبات رسانده‌اند.

2 در مورد “رسوایی هواوی در استفاده از تصاویر دوربین DSLR به‌جای عکس‌های پرچمداراناش!”

  1. دیدم فقط کاربران اپل میفهمن اینا جعلی بوده من یه تحقیقی که خودم کردم فهمیدم 99درصد اینا که ایفون دارن از لحاظ اجتماعی بی سواد و کوته بین هستن و فقط بخاط کلاس گذاشتن ایفون تو دست میگیرن ولی امریکا و ایفون به زودی زود کلا ورشکسته میشن و هیچی از امریکا و مارک هاش باقی نمیمونن

  2. به هیچ وجه اشتباه نبوده.. کمپانی های کلاهبرداری مثل سامسونگ و هواوی سالها است با دروغ و تقلب و بزرگنمایی و رشوه دادن به موسسه های دروغ‌گویی مثل DXO و دیسیپلی میت سعی دارند قشر مبتدی خریداران موبایل در دنیا که اتفاقا همین قشر ۹۰ درصد خریداران موبایل در دنیا را تشکیل می دهند به طرف خودشان بکشانند که البته موفق هم بودند متاسفانه

    2
    16

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH