صفحه‌نمایش وان پلاس 8 پرو با مشکلات زیادی مانند سبز شدن مواجه شده است

وب‌سایت GSMArena در بررسی اولیه خود از تلفن پرچمدار وان پلاس 8 پرو وجود یک مشکل در صفحه‌نمایش این هندست را متوجه شد. به گزارش این وب‌سایت و کاربران انجمن Reddit، می‌توان متوجه شد که مشکل سبز شدن نمایشگر وان پلاس 8 پرو یک مسئله همه‌گیر است. گزارش‌هایی هم درباره وجود لکه‌های سیاه، به جا ماندن هاله تصاویر و Burn-In شدن صفحه‌نمایش در هنگام کم بودن میزان نور نمایشگر منتشر شده است.

یکی از اعضای انجمن وان پلاس با انتشار تصویر زیر، مقایسه‌ای بین دو تلفن وان پلاس 8 پرو و سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس را در هنگام پخش یک ویدیو در نتفلیکس انجام داده است. با مشاهده این تصویر می‌توان متوجه شد که لکه‌هایی در نقاط تاریک صفحه‌نمایش وان پلاس 8 پرو دیده می‌شوند.

تصویر بعدی نیز مشکل به جا ماندن هاله عناصر موجود در تصویر را به ما نشان می‌دهد. این تصویر توسط یکی دیگر از اعضای انجمن وان پلاس منتشر شده و کاربر دیگری در انجمن Reddit هم تصویر دوم را منتشر کرده است. در این تصویر به راحتی می‌توان نوار سیاه رنگی که در قسمت بالای نمایشگر تلفن به وجود آمده است را مشاهده کرد. به نظر می‌رسد که این مشکل ارتباط مستقیمی با دوربین سلفی داشته باشد.

تصویر آخر هم مقایسه‌ای بین پرچمدار جدید وان پلاس و گلکسی نوت 10 پلاس شرکت سامسونگ را نمایش می‌دهد. در این تصویر به وضوح می‌توان لکه سبز رنگ موجود در صفحه‌نمایش گوشی را مشاهده کرد. البته، این لکه هنگامی مشاهده خواهد شد که کاربر، میزان نور نمایشگر را کاهش دهد.

یکی از کارکنان وان پلاس با مشاهده مطالب ارسال شده در انجمن این شرکت، یادداشتی درباره این مسئله منتشر کرد. او درباره این موضوع گفت: “با سلام به همه کاربران. بابت ارسال بازخوردهای شما متشکرم. هم‌اکنون، تیم ما برای شناسایی و ارایه بهترین راه‌حل در حال بررسی گزارش‌های شما هستند. به محض پیدا شدن راه‌حل‌ها، آن‌ها را منتشر کرده و در اختیار شما قرار می‌دهیم. مشکل سبز شدن صفحه‌نمایش در نمایشگر‌های آمولد هنگامی رخ می‌دهد که میزان نور پنل توسط کاربر کاهش یابد. این مسئله با افزایش مقدار نور نمایشگر به صورت موقت حل می‌شود، اما تیم ما در حال تلاش برای حل این مشکل بوده و مسئله را در قالب آپدیت OTA بعدی حل می‌کنند.”

مشکل صفحه‌نمایش وان پلاس 8 پرو
سبز شدن صفحه‌نمایش تلفن

با توجه به این مسائل می‌توان گفت که مشکلات به وجود آمده برای تلفن وان پلاس 8 پرو به پنل OLED مرتبط بوده و به نظر می‌رسد که این نوع پنل از چنین مشکلاتی رنج می‌برد. مشکل لکه‌های سیاه در نقاط تاریک پنل، هنگام پرش رنگ‌های وجود در تصاویر از مشکی به شبه مشکی یا خاکستری تیره رخ می‌دهد. این مشکل یکی از مشکلات ذاتی بسیاری از پنل‌های OLED است و می‌تواند نتیجه عمق پایین بیت باشد که در هنگام کم شدن نور نمایشگر به وضوح دیده می‌شود. این مشکل در محیط‌های کم‌نور و تاریک هم مشاهده می‌شود.

باید درک کرد که پنل‌های OLED همانند پنل‌های LCD کار نمی‌کنند، زیرا این پنل‌ها بدون در نظر گرفتن سطح روشنایی، تصاویر را با همان کیفیت و رنگ اصلی نمایش می‌دهند. اما میزان روشنایی و درخشندگی تصاویر نمایش داده شده در پنل‌های OLED تغییر کرده و این موارد برروی رنگ یا کنترل کرومینانس تاثیر می‌گذارند. این مسئله باعث می‌شود که نویز و پوستریزیشن بیشتری در هنگام کم شدن سطح درخشندگی پنل در نقاط تاریک تصویر مشاهده شود. البته، تمامی پنل‌های OLED مانند نمایشگرهای موجود در آیفون‌های اپل دارای چنین مشکلاتی نیستند. تنها مسئله‌ای که باید در تولید این نوع پنل‌ها مد نظر داشت، کنترل حرفه‌ای و دقیق کالیبراسیون جدول جستجوی پنل است.

مشکل سبز شدن نمایشگر نیز با همین موضوع ارتباط دارد، چرا که پنل‌های OLED می‌توانند رنگ‌ها را در هنگام پایین بودن سطح روشنایی صفحه‌نمایش تغییر دهند. این مشکل زمانی جدی‌تر می‌شود که کاربر قابلیت DC Dimming را هم فعال کند. در نتیجه، فناوری OLED و نحوه کارکرد قابلیت DC Dimming منجر به وقوع چنین مشکلی می‌شود، البته، همانطور که گفته شد، این مسئله را می‌توان با کالیبراسیون خوب در تمامی نقاط برروی مقیاس روشنایی حل کرد.

مشکل به جا ماندن هاله تصویر نیز باعث سردرگم شدن کاربران شده است. اگرچه، این مشکل نیز یکی از مشکلات ذاتی پنل‌های OLED است، اما هیچ دلیلی وجود ندارد که یک تلفن جدید با کارکرد کم دچار چنین مشکلی شود. هرچند، مشکل به وجود آمدن هاله تصویر یک مشکل موقتی بوده و می‌تواند در هر زمانی اتفاق بیافتد. برخی از کاربران هم به مشکل Burn-In شدن تصاویر اشاره کرده‌اند که به صورت دائمی در پنل وان پلاس 8 پرو دیده می‌شود.

امیدواریم که وان پلاس درآینده با تست‌های دقیق و کالیبراسیون کردن نمایشگر‌های خود، اقدامات مفیدی را انجام دهد. استفاده از یک پنل گران‌قیمت و کالیبره کردن آن با مقادیر از پیش‌تعریف‌شده نمی‌تواند از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری نخواهد کرد. البته، این پنل‌ها تست‌های وب‌سایت DisplayMate را می‌گذرانند. پنل وان پلاس 8 پرو باید با تمامی تنظیمات مورد استفاده کاربران در شرایط مختلف سازگار باشد، در غیر این صورت، پرچمدار جدید چینی‌ها مورد ستایش و تمجید افراد قرار نخواهد گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH