تغییر نام کاربری PSN

تغییر نام کاربری PSN چگونه انجام شده و می‌تواند چه مشکلاتی را به وجود آورد؟

چندین سال بود که کاربران سرویس PlayStation Network یا همان PSN از نام کاربری اجباری خود ناراضی بودند. سرانجام سونی امکان تغییر نام کاربری را به کاربران این سرویس ارائه کرد. راه‌های متفاوتی جهت تغییر نام حساب PSN شما وجود دارند. اگر تابه‌حال این آیدی را تغییر نداده‌اید، شاید بخواهید که اکنون این کار را انجام دهید. در زیر قصد داریم تا نحوه تغییر نام کاربری PSN را به شما آموزش داده، تا بتوانید نامی بهتر و خوشایندتر را برای خود برگزینید.

تغییر نام کاربری PSN از طریق مرورگر اینترنت

تغییر نام کاربری PSN

آسان‌ترین راه جهت تغییر نام کاربری PSN این است که این کار را از طریق مرورگر اینترنت انجام دهید. به وب‌سایت «PlayStation.com» رفته، به حساب PSN خود وارد شده و سپس بر روی آواتار خود کلیک کنید تا منوی کشویی فرمان‌ها برای شما نمایان شود. به بخش «Account Settings > PSN Profile» بروید. در اینجا باید مجددا گذرواژه خود را وارد کنید. در ادامه، نام کاربری آنلاین خود را که در بالای این صفحه نوشته شده، مشاهده خواهید کرد. در کنار «Online ID»، گزینه «Edit function» را انتخاب کنید. حال می‌تواند نام کاربری پلی‌استیشن مدنظر خود را وارد کنید.

تغییر نام کاربری PSN از طریق پلی‌استیشن 4

تغییر نام کاربری PSN

شما همچنین می‌توانید مستقیما نام کاربری PSN خود را از طریق کنسول پلی‌استیشن 4 نیز تغییر دهید. جهت انجام این کار، باید به صفحه تنظیمات کنسول خود رفته و سپس به بخش «Account Management > Account Information > Profile > Online ID» بروید. از این طریق می‌توانید بدون استفاده از مرورگر اینترنت، نام کاربری پلی‌استیشن خود را تغییر دهید.

هزینه‌های تغییر و تحول نام کاربری PSN

این اولین باری است که سونی اجازه تغییر نام کاربری دارندگان کنسول‌های خود را می‌دهد، این شرکت یک بار به کاربران این امکان را می‌دهد که نام کاربری خود را به رایگان تغییر دهند. برای بار دوم، مشترکین سرویس پلی‌استیشن پلاس باید 5 دلار پرداخت کنند. اگر هم از از اشتراک پلی‌استیشن پلاس برخوردار نباشید، آنگاه باید 10 دلار بپردازید. برای دفعات بعد نیز رویه به همین منوال است (5 دلار برای مشترکین پلی‌استیشن پلاس و 10 دلار برای سایرین). با این اوصاف بهتر است که نامی را برای خود انتخاب کنید که در طولانی‌مدت نیازی به تغییر آن نداشته باشید.

اگر بنا به دلایلی قصد بازگردانی نام کاربری اولیه PSN خود را داشته باشید، آنگاه می‌توانید این کار را به‌صورت رایگان انجام دهید. لازم به ذکر است که این نام کاربری به‌صورت دائمی از دسترس سایر کاربران خارج شده و بنابراین شخص دیگری نمی‌تواند نام کاربری شما را برای خود برگزیند. همچنین این امکان وجود دارد که نام کاربری قدیمی در کنار آیدی جدید شما به مدت 30 روز نمایش داده شود. با این اوصاف دوستان شما سردرگم نشده و همچنان می‌توانند شما را شناسایی کنند.

محدودیت‌ها و خطرها

تغییر نام کاربری PSN راه‌حلی نیست که بتواند تمامی جوانب را به خوبی مدیریت کند، بنابراین پیش از انجام این کار باید محدودیت‌ها و مشکلات ناشی از این اقدام را نیز در نظر داشته باشید. در این بین لازم به ذکر است که بگوییم تا رسیدن به سن قانونی 18 سال، هیچ کاربری نمی‌تواند نام کاربری PSN خود را تغییر دهد.

تمامی بازی‌ها قادر به تشخیص تغییر آیدی PSN نبوده و همچنین عناوین پلی‌استیشن 3 و ویتا نیز از این ویژگی پشتیبانی نمی‌کنند. تنها بازی‌هایی که پس از تاریخ 12 فروردین 1397 (1 آوریل 2018) منتشر شده‌اند، قادر خواهند بود که بر روی کنسول‌های پلی‌استیشن 4 از تغییر آیدی پشتیبانی به عمل آورند. سونی اعلام کرده که طیف گسترده‌ای از عناوین محبوب پلی‌استیشن 4، تغییر آیدی کاربران را شناسایی کرده و این موضوع همه چیز را از Doom گرفته تا Knack 2 شامل می‌شود. البته جهت مشاهده لیست به‌روزرسانی شده این بازی‌ها، می‌توانید به این آدرس مراجعه کنید.

بسته به بازی‌ شما، این امکان وجود دارد که در حین تغییر آیدی PSN، اطلاعات خود را نیز از دست بدهید. این قضیه می‌تواند اطلاعات تروفی‌ها، پیشروی در بازی، ذخیره مراحل و حتی DLCهای خریداری شده را نیز در بر گیرد. بنابراین بهتر است که پیش از انجام این کار، به‌خوبی به این موضوع فکر کنید. اگر با تغییر آیدی، چنین مشکلاتی برایتان پیش آمد، آنگاه بازگشت به آیدی اولیه می‌تواند این مشکلات را مرتفع سازد.

3 در مورد “تغییر نام کاربری PSN چگونه انجام شده و می‌تواند چه مشکلاتی را به وجود آورد؟”

  1. سلام ببخشید اگه اسم اکانت psn را عوض کنیم کس دیگری میتونه از اسم قبلی اکانت pan ما استفاده کنه؟

    1
    2

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH