پتنت جدید سامسونگ به یک نشانگر وضعیت روی دوربین هول پانچ اشاره دارد

سازندگان اسمارت‌فون تاکنون از روش‌های خلاقانه متنوعی برای ارایه نمایشگر تمام‌صفحه در دستگاه‌هایشان استفاده کرده‌اند. در حال‌حاضر یکی از محبوب‌ترین آن‌ها، طراحی دوربین سلفی هول پانچ است. حالا براساس یک پتنت جدید سامسونگ به نظر می‌رسد که این شرکت می‌خواهد از راهکار جدیدی برای به‌کارگیری دوربین سلفی روی پرچمدارانش بهره بگیرد. این پتنت، دستگاهی را نشان می‌دهد که از یک نشانگر وضعیت (status indicator) روی دوربین هول پانچ استفاده کرده است.

سامسونگ الکترونیکس در سال گذشته پنج پتنت طراحی در اداره مالکیت فکری چین (CNIPA) به ثبت رسانده است. همه این پتنت‌ها روی نوعی دوربین سلفی با اینترفیس گرافیکی تمرکز داشته‌اند. هدف از این اینترفیس، نشان دادن وضعیت برنامه‌هایی است که کاربر در حال انجام آن‌ها روی گوشی است.  پتنت مذکور، کاربرد این اینترفیس را برای نمونه در ضبط ویدیوی تایم‌لپس توضیح داده که در آن، نشانگر وضعیت، وضعیت پیشرفت تایمر دوربین را نمایش خواهد داد.

در حالیکه شایعات زیادی درباره معرفی سری گلکسی نوت 20 با دوربین سلفی زیر نمایشگر وجود دارند، اما امکان استفاده از این فناوری هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. بنابراین، احتمال زیادی وجود دارد که این سری پرچمدار در نیمه دوم امسال با طراحی هول پانچ معرفی شود و ما شاهد یک نشانگر وضعیت در کنار دوربین سلفی تکی یا دوگانه آن در جلو باشیم. نشانگر وضعیت می‌تواند شکل‌های مختلفی مانند مریع، دایره یا بیضی داشته باشد.

اینترفیس گرافیکی همچنین وضعیت‌های دیگری مانند دانلودها را نشان خواهد داد که می‌تواند در قالب یک نوار وضعیت برای نمایش میزان حجم دانلودشده باشد. البته این تکنولوژی، چیز جدیدی نیست و هندستی مانند میزو 17 از دوربین سلفی خودش به‌عنوان نشانگر باتری استفاده می‌کند. درهرحال، با توجه به وجود چنین پتنتی، احتمال دیدن دوربین سلفی با نشانگر وضعیت در گوشی‌های آینده سامسونگ وجود دارد، هرچند این موضوع هنوز به‌طور رسمی تایید نشده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH