ورود رسمی به دنیای خوش تیپ‌ها،همکاری عینک گوگل با ری بن

2-1

شرکت گوگل در اقدام جالبی با تولید کننده عینک‌های ری بن یعنی شرکت Luxottica پیمان همکاری بست تا عینک گوگل را از یک محصول خاص و ویژه به یک عینک مرسوم و زیبا و همه‌گیر تبدیل سازد.

شایان ذکر است که شرکت Luxottica به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده عینک در تمامی جهان شناخته می‌شود و بر اساس بیانیه این شرکت قرار است نسخه ویژه‌ای از عینک گوگل توسط این کمپانی طراحی و تولید شود و در ابتدا به صورت انحصاری به عنوان یک پروتوتایپ در کشور آمریکا به عرضه رسمی برسد.

برای افرادی که از ویژگی‌های اولیه عینک گوگل آگاهی‌ ندارند باید گفت که این عینک درحقیت یک جفت لنز ویژه دیجیتالی است که بر روی یک قاب عینک سوار شده است و به دارنده آن اجازه می‌دهد تا اقدام‌هایی مانند فیلم‌برداری، دسترسی به اینترنت  دریافت اطلاعات از شبکه‌های وایرلس را با کمک این عینک انجام دهد.

در حالی که گوگل هنوز با مشکلات و دشواری‌هایی مانند عمر کوتاه کارکرد باتری این عینک دست‌در گریبان است این قرارداد می‌تواند حکم یک برگ برنده برای این شرکت را داشته باشد و اجازه دهد تا تمرکز مسئولان پروژه بیشتر بر روی فاز تحقیقاتی برای رفع ایرادها و اضافه کردن امکانات بیشتر قرار بگیرد. شرکت Luxottica یک شرکت بزرگ ایتالیایی است که بر طبق این قراردادمی‌تواند به صورت انحصاری تولید این نوع از عینک گوگل را بر عهده گرفته وبازار جدید و لوکسی را برای این عینک به وجود بیاورد که گوگل به تنهایی قادر به ایجاد چنین بازاری نبوده است. این قرارداد برای هردوطرف معامله بسیار مفید خواهد بود و از یک‌ طرف به گوگل اجازه استفاده از نام ری بن را خواهد داد تا توجه کاربرانی که چندان با تکنولوژی میانه‌ای ندارند نیز به این محصول جلب شود و از سوی دیگر نیز Luxottica به نخستین تولید کننده بزرگ عینک در حهان تبدیل می‌شود که برای ورود به آینده عینک‌ها در جهان پیشگام شده است و همین امر نیز می‌تواند فروش محصولات این شرکت را بالاتر ببرد.

2

فرد اسپیر به عنوان یک تحلیل‌گر فناوری در این‌باره گفته است:« به نظر من مشکل برای عینک گوگل یک مشکل دوطرفه است زیرا باید گروهی را متقاعد نمود که این محصول یک محصول فشن و مد نیست و بیشتر جنبه تکنولوژیک دارد و گروه دیگری نیز دقیقا باید به مسئله برعکس متقاعد شوند زیرا معتقدند که این محصول بیشتر یک کامپیوتر است و دوست ندارند یک کامپیوتر را در مقابل چشمان خود داشته باشند و به دنبال وجهه ظاهری و مدگرایی در عینک می‌گردند.»

این عینک ممکن است با لیبل قیمت 1500 دلاری در آمریکا روبرو شود که البته مالیات نیز بسته به قوانین ایالتی به این رقم افزوده خواهد شد و همین امر می‌تواند موجب ایجاد مشکل در کار گوگل شود و به طور حتم گوگل باید به فکر راهکاری برای ایجاد فضای مناسب‌تر در فروش باشد و سعی کند تا به نحوی قیمت این عینک را پایین‌تر بیاورد.

این دومین اقدام گوگل برای تغییر در ساختار ظاهری عینک هوشمند خود بوده است و در نخستین اقدام عینک گوگل با لنزهای آفتابی به صورت محدود به مخاطبین عرضه شد که اتفاقا با بازخورد بسیار مناسب و خوبی روبرو گشت و همین امر شاید موجبات این‌ را فراهم ساخت که گوگل به سراغ نام بزرگی همچون Luxottica برود زیرا حتی در دوردست‌ترین روستاهای کشور ما نیز نام ری بن برای افراد شناخته شده است و همین امر میزان محبوبیت و اطمینان همه از کیفیت تولیدات این شرکت را نشان می‌دهد.

2-3

شایان ذکر است که مفسران و تحلیل‌ گران فناوری معتقدند که فناوری‌های پوشیدنی مانند عینک گوگل به عنوان آینده بازار فروش فناوری در جهان شناخته خواهند شد و همان مسیری را طی خواهند نمود که 20 سال پیش دسکتاپ‌ها و 10 سال پیش لپ‌تاپ‌ها و در طول 6 سال پیش تبلت‌ها و همراه‌های هوشمند طی کرده‌اند. این امر موجب خواهد شد تا به زودی شاهد حضور شرکت‌های بیشتری در این رقابت برای به دست‌ آوردن آینده این بازار رو به رشد باشیم.

ولی مشکل دیگری نیز وجود دراد که بسیاری را نسبت به آینده این  دست فناوری‌ها بدبین ساخته است. مشکل فرهنگی و رعایت حریم خصوصی در اینگونه فناوری‌ها به عنوان یک مورد بسیار حساس همچنان پابرجاست، برای نمونه درباره عینک گوگل مواردی شامل شکایت فیلم‌برداری غیرقانونی از افراد یا نقض حریم شخصی در مکان‌های مختلفی در جهان به ثبت رسیده است. در این میان افرادی نیز وجود دارند که گوگل را در قبال این موضوع مقصر می‌دانند و معتقدند که ایراد کار از این شرکت بوده است. حتی گوگل درباره این مشکلات مجبور شد تا در یک بیانیه از دراندگان عینک گوگل درخواست کند تا فرهنگ استفاده از این دستگاه را رعایت کنند ولی مشکل فرهنگی تنها با فرهنگ‌ سازی همگانی ممکن خواهد بود و شاید برای رسیدن به جایگاهی که اینگونه دستگاه‌ها با مشکلاتی از این دست روبرو نشوند نیاز به زمانی چند ساله باشد. در این میان تنها کاری که تمامی ما قادر به انجام آن هستیم این است که خودمان به حریم شخصی دیگران احترام گذاشته و از ابزارهای دیجیتالی خود استفاده درست ببریم.

1 در مورد “ورود رسمی به دنیای خوش تیپ‌ها،همکاری عینک گوگل با ری بن”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH