هند قوانین خود را برای جذب شرکت‌های خارجی و افزایش تولید داخلی تغییر می‌دهد

هند در حال برداشتن قدم‌های مهمی برای تشویق و گسترش تولید محصولات شرکت‌هایی مانند اپل و سامسونگ در داخل این کشور است. روز جمعه کمیته‌ای از وزاری هند که مسئول برنامه‌ای موسوم به Production Linked Incentive Scheme یا PLI هستند تصمیم گرفتند تا شروط مهمی را از این برنامه حذف یا تغییر دهند.

این اقدامات، به‌منظور جذب سرمایه‌گذاری بیشتر و تبدیل هند به یک شریک تجاری خوب برای سایر کشورها انجام می‌گیرد. از آنجاییکه رشد مدوام اقتصادی چین باعث شده تا هزینه تولید محصولات در این کشور در سال‌های اخیر گران‌تر شود، بسیاری از شرکت‌ها به دنبال انتقال کارخانه‌های خود به سایر کشورهای آسیایی مانند ویتنام، کامبوج و تایلند هستند.

یکی از تغییرات مهمی که کمیته وزرای هند به آن‌ رای دادند شامل حذف قانونی می‌شود که الزام می‌کرد حداقل ۴۰ درصد از ارزش یک کارخانه و تجهیزات آن باید وارد این کشور شود. تغییراتی هم در زمینه مشوق‌های پیشنهادی دولت هند ایجاد شد که یکی از آن‌ها حذف شروطی بود که دولت‌های محلی را از دادن مشوق‌ها به شرکت‌های مختلف باز می‌داشت.

سایر اصلاحات ایجادشده در قوانین PLI شامل کم کردن مقدار اطلاعاتی که دولت هند قبلا از شرکت‌ها درخواست می‌کرد و همچنین دادن اختیار کامل به کمیته وزرا برای تغییر یک‌جانبه قوانین سرمایه‌گذاری می‌شوند.

برنامه PLI شامل ارایه مشوق‌های ۴ تا ۶ درصدی به شرکت‌های واجد شرایطی می‌شود که در یک بازه زمانی پنج‌ساله، محصولات‌شان فروش افزایشی داشته باشند. شرکت‌ها برای بهره‌مندی از این مشوق‌ها باید در سال اول محصولاتی به ارزش مجموع بیش از ۴۰ میلیارد روپیه هند و در سال‌های بعدی به ترتیب، ۸۰ میلیارد، ۱۵۰ میلیارد، ۲۰۰ میلیارد و ۲۵۰ میلیارد روپیه تولید کنند.

اپل احتمالا اولین شرکتی خواهد بود که از شرایط جدید PLI بهره‌مند خواهد شد و از آن به‌عنوان کاتالیزور مهمی در مذاکراتش با شرکای چینی خود استفاده خواهد کرد. بنابراین، فاکسکان و ویسترون که از شرکای اصلی اپل هستند ممکن است به‌زودی بخش بزرگی از کارخانه‌های تولید آیفون خود را به هند منتقل کنند.

چنین اتفاقی برای شرکت پگاترون، یکی دیگر از شرکای اپل هم می‌تواند بیفتد. این شرکت هم‌اکنون در حال گفتگو با دولت هند برای انتقال بخشی از کارخانه‌های خود به این کشور است. اگر چنین اتفاقی بیفتد، مطمئنا سایر شرکت‌ها هم از الگوی اپل برای افزایش تولیدات خود در هند تبعیت خواهند کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH