ترامپ و توییتر

حذف ویدیو کمپین انتخاباتی ترامپ از توییتر و فیسبوک به دلیل مسائل کپی رایت بود!

توییتر یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب دونالد ترامپ به شمار می‌رود. اما این دو، در روزهای اخیر شرایط سختی را می‌گذرانند. از طرفی دیگر، ترامپ به دنبال وضع قوانین جدیدی برای شبکه‌های اجتماعی است تا فعالیت آن‌ها را به نوعی محدود کند. هنگامی که توییتر بر علیه ترامپ موضع‌گیری  می‌کرد، فیسبوک هیچ واکنشی به این مسائل نشان نمی‌داد و بسیاری از افراد تصور می‌کردند که رویکرد فیسبوک در قبال این مسائل صحیح است.

اما با این حال، هردو شبکه فیسبوک و توییتر، آخرین ویدیو کمپین انتخاباتی ترامپ را به دلیل نقض مسائل کپی رایت و قانون DMCA از وب‌سایت خود حذف کردند. در این ویدیو چهار دقیقه‌ای تصاویری از جورج فلوید، فرد سیاه پوستی که توسط پلیس مینیاپولیس آمریکا به قتل رسید وجود دارد. توییتر تصمیم گرفت که این ویدیو را به علت دریافت شکایت مربوط به نقض کپی رایت فعال کند. فیسبوک نیز به خبرگزاری رویترز اعلام کرد که با چنین شکایتی مواجه شده و ویدیو مذکور را به دلیل مسائل مربوط به نقض قانون DMCA حذف کرد.

انتظار می‌رود عامل اصلی این شکایت سازمان‌هایی باشند که هنرهای اصلی خود در اینستاگرام را به اشتراک می‌گذارند. اما از سویی دیگر، وب‌سایت پخش ویدیو یوتیوب هیچ اقدامی نکرده و اعلام می‌کند که در مورد این ویدیو شکایتی از طرف DMCA دریافت نکرده است.

دونالد ترامپ، رییس‌ جمهور آمریکا درباره اقدام اخیر توییتر و فیسبوک در توییتر اعلام کرد که حذف این ویدیو “برای دموکرات‌های چپ رادیکال است” و مدیر عامل توییتر در پاسخ به آن گفت: “این درست نیست. ویدیو به دلیل دریافت شکایت از سوی DMCA حذف شده است.”

هیچ کدام از شبکه‌های فیسبوک و توییتر اعلام نکرده‌اند که این شکایت از طرف چه شخص یا چه سازمانی مطرح شده است. هم‌چنین، مشخص نیست که کدام بخش از این ویدیو از ناشر اصلی کپی‌برداری شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH