سامسونگ گلکسی فولد 2 به‌دلیل محدودیت‌های فنی از قلم S Pen پشتیبانی نخواهد کرد

سال گذشته شرکت سامسونگ از اسمارت‌فون گلکسی فولد رونمایی کرد و بر اساس شایعات مطرح شده مدل جانشین این محصول با نام گلکسی فولد 2 در روز 5 آگوست امسال معرفی خواهد شد. شایعات پیشین به پشتیبانی گلکسی فولد 2 از قلم S Pen اشاره داشتند؛ اما یک گزارش اخیرا مخابره شده از کره‌جنوبی ادعا می‌کند که محدودیت‌های فنی مانع از تحقق چنین سناریویی شده است.

تولیدکننده کره‌ای با توجه به محدودیت‌های استقامتی نمایشگر تاشو از به‌کارگیری قابلیت پشتیبانی قلم S Pen در گلکسی فولد 2 صرف‌نظر نموده است. اسمارت‌فون گلکسی نوت 10 از قلم S Pen پشتیبانی می‌کند و ضخامت نمایشگر آن معادل 0.4 میلی‌متر است. اما شیشه فوق‌العاده باریک (UTG) مورد استفاده در گلکسی زد فلیپ (و به‌صورت بالقوه گلکسی فولد 2) تنها 0.03 میلی‌متر ضخامت دارد. بنابراین این روکش شیشه‌ای فاقد استقامت و دوام لازم برای پشتیبانی از قلم S Pen است.

بر اساس گمانه‌زنی‌های مطرح شده گلکسی فولد 2 مجهز به یک نمایشگر 120 هرتزی خواهد بود که در مقایسه با نمونه 60 هرتزی مورد استفاده در گلکسی فولد پیشرفت چشمگیری را تجربه نموده است. بعلاوه نمایشگر گلکسی فولد 2 از اندازه‌ای بزرگتر و رزولوشنی بالاتر نسبت به پنل گلکسی فولد برخوردار خواهد بود. با این‌حال اظهارات فوق مستقیما از جانب سامسونگ مطرح نشده است؛ بنابراین هنوز نمی‌توان پیرامون صحت و سقم آن‌ها با قطعیت اظهارنظر کرد.

همچنین با توجه به شایعات مطرح شده، سامسونگ به منظور کاهش قیمت‌گذاری پایه اسمارت‌فون تاشوی خود در کنار مدل 512 گیگابایتی گلکسی فولد 2 از ورژن 256 گیگابایتی این هندست نیز رونمایی خواهد کرد. با نزدیک شدن به موعد معرفی گلکسی فولد 2 در روز 5 آگوست یقینا جزئیات بیشتری پیرامون این اسمارت‌فون منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH