توئیتر به مشکل افشای اطلاعات خصوصی کاربران تجاری خود اعتراف کرد!

بر اساس گزارش وبسایت BBC News، توئیتر اخیرا ایمیلی را برای مشتریان تجاری خود ارسال نموده و در خصوص احتمال افشای برخی اطلاعات خصوصی  کاربران از جمله 4 شماره آخر کارت اعتباری آن‌ها اطلاع‌رسانی کرده است. شماره تلفن‌ها و آدرس ایمیل کاربران تجاری نیز احتمالا توسط سایرین رویت شده‌اند؛ چرا که تمامی اطلاعات خصوصی فوق حداقل در مورد برخی از مشتریان درون حافظه کش مرورگر ذخیره شده بودند.

با وجود این اطلاعات توئیتر به کاربران تجاری خود اعلام کرد که هیچ‌گونه شواهدی مبنی بر به خطر افتادن اطلاعات آن‌ها وجود ندارد و این مشکل پس از شناسایی در روز 20 مه بلافاصله برطرف شده است. این رسانه اجتماعی بزرگ طی یادداشتی که از طریق ایمیل برای مشتریان تجاری خود ارسال نمود؛ اعلام کرد: “ما به‌خاطر این رویداد عمیقا متاسفیم و از احساس اعتمادی که شما نسبت به ما دارید آگاه بوده و از این بابت قدردان هستیم. ما همواره به جلب هرچه بیش‌تر اعتماد شما متعهد خواهیم بود.” بر اساس اعلام توئیتر کاربران غیرتجاری تحت تاثیر این مشکل قرار نگرفته‌اند.

در اوایل سال 2019 توئیتر گزارش داد که کاربران تجاری و غیرتجاری ورژن اندرویدی اپلیکیشن این رسانه اجتماعی در واقع از سال 2014 تحت تاثیر مشکلی متفاوت در زمینه حریم خصوصی قرار گرفته‌اند. در این‌حالت وجود یک باگ در برنامه موجب می‌شد تا با اعمال برخی تغییرات خاص در حساب‌کاربری، تنظیمات گزینه “Protect your Tweets” غیرفعال شده و توئیت‌های خصوصی کاربران بدون اطلاع آن‌ها افشاء شود. این باگ در روز 14 ژانویه سال 2019 برطرف شد.
غول رسانه اجتماعی اخیرا تلاش‌های خود در زمینه گفتگوهای بهتر و آگاهانه‌تر و هدف‌گیری و ممنوعیت انتشار اخبار جعلی و اطلاعات عمومی نادرست خصوصا در رابطه با بیماری کووید 19 را آغاز نموده و موجی از توجهات را به سوی خود جلب کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH