تراشه اسنپ‌دراگون 865 پلاس شرکت کوالکام به‌زودی معرفی خواهد شد

سال گذشته شرکت کوالکام از ورژن اورکلاک شده تراشه اسنپ‌دراگون 855 با پردازنده گرافیکی سریع‌تر رونمایی کرد و امسال نیز احتمالا شاهد تکرار همین رویه خواهیم بود. بر اساس پیش‌بینی‌ها قرار بود محصول این بازبینی میان‌دوره‌ای طی 3 ماهه سوم سال عرضه شود و ظاهرا این برنامه‌ریزی هیچ تغییری نکرده است؛ زیرا یک شخص خبرچین با نام Ice Universe (به نقل از وبسایت Android Authority) ادعا می‌کند که تراشه اسنپ‌دراگون 865 پلاس در ماه جولای معرفی خواهد شد. پیش‌تر به‌دنبال انتشار گزارشی از چین مبنی بر اظهارات مدیر ارشد بازاریابی شرکت میزو پیرامون عدم عرضه تراشه اسنپ‌دراگون 865 پلاس تولید این تراشه با اما و اگرهایی همراه شد. اگرچه یک وبلاگ حوزه فناوری با نام Digital Chat Station به‌زودی این ادعا را به چالش کشید.

سامسونگ گلکسی نوت 20 احتمالا نخستین هندست مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 865 پلاس به‌شمار خواهد رفت

چند روز پیش Ice Universe ادعا کرد که توان پردازشی اسمارت‌فون گلکسی نوت 20 از طریق تراشه اسنپ‌دراگون 865 پلاس تامین خواهد شد و اکنون وی به زمان عرضه این محصول اشاره نموده است. گلکسی زد فلیپ 5G، وان‌پلاس 8T و ایسوس راگ‌فون 3 سایر هندست‌هایی هستند که احتمالا به‌همراه تراشه جدید در دسترس مشتریان قرار می‌گیرند.

مشخصات فنی تراشه اسنپ‌دراگون 865 پلاس هنوز اعلام نشده است؛ اما این تراشه احتمالا نسبت به مدل اسنپ‌دراگون 865 شاهد ارتقاء چشمگیری نخواهد بود. ارتقاء جزئی عملکرد CPU، پردازش گرافیکی سریع‌تر و بهینه‌سازی قابلیت‌های گیمینگ بخشی از تغییرات احتمالی تراشه جدید را تشکیل می‌دهند. بنابراین چنان‌چه اکنون صاحب یک هندست مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 865 هستید؛ احتمالا بهتر است که تا زمان عرضه گوشی‌های مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 875 منتظر بمانید. تراشه جدید بر پایه فرآیند 5 نانومتری تولید خواهد شد و در مقایسه با تراشه 7 نانومتری اسنپ‌دراگون 865 دارای عملکرد سریع‌تر و بهره‌وری انرژی بالاتری خواهد بود. بعلاوه بر اساس گزارشات مخابره شده این تراشه به همراه مودم جدید X60 5G عرضه خواهد شد. مودم مذکور به‌صورت یکپارچه با تراشه مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این مودم در مقایسه با مدل فعلی اسنپ‌دراگون X55 قادر به دستیابی به سرعت‌های بالاتر بوده و یکپارچه شدن آن با تراشه‌ها احتمالا به کاهش هزینه‌های تولید پرچم‌داران اندرویدی سال 2021 کمک خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH