رندری از آیفون 12

آیفون 12 پرو و 12 پرو مکس از نمایشگرهای 120 هرتزی ProMotion استفاده خواهند کرد

براساس شایعات قبلی، آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس دارای نمایشگرهای ۱۲۰ هرتزی خواهند بود. حالا Ice Universe، از افشاگران مطرح حوزه تکنولوژی، این موضوع را تایید کرده است. گزارش‌های اولیه نیز حکایت از آن داشتند که سخت‌افزار هر دو گوشی از رفرش ریت بالا پشتیبانی خواهند کرد، اما تصمیم نهایی درباره این موضوع، بعد از بررسی تاثیر رفرش ریت بالا روی عمر باتری دستگاه‌ها گرفته خواهد شد. با توجه به سابقه خوب Ice Universe در افشای اطلاعات درست، با اطمینان بالایی می‌توان گفت که اپل واقعا چنین تصمیمی گرفته است.

اپل امسال ممکن است چهار مدل آیفون 12 با نمایشگر OLED معرفی کند و براساس شایعات، مدل‌های رده‌بالاتر، یعنی آیفون 12 پرو ۶.۱ اینچی و آیفون 12 پرو مکس ۶.۷ اینچی، دارای رفرش ریت‌هایی دو برابر آیفون‌های کنونی خواهند بودند.

طراحی آی‌فون 12

اپل نمایشگرهای ۱۲۰ هرتزی خود را ProMotion نامیده است و این پنل‌ها هم‌اکنون روی مدل‌های جدیدتر آی‌پد پرو استفاده شده‌اند. در حال حاضر برخی از گوشی‌های اندروید از رفرش ریت‌های ۹۰ هرتز و ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کنند، اما نحوه به‌کارگیری آن‌ها توسط اپل ممکن است کمی متفاوت باشد. به عبارتی، رفرش ریت آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس احتمالا از نوع تطبیقی (adaptive) خواهد بود؛ به این معنی که به‌طور پویا و داینامیک براساس محتوای نمایش داده شده تغییر خواهد کرد.

بنابراین، به‌عنوان مثال زمانی که کاربر در حال دیدن محتوای استاتیک است، رفرش ریت نمایشگر از ۶۰ به ۱۲۰ هرتز تغییر پیدا خواهد کرد و با این کار شارژ باتری حفظ خواهد شد.

آیفون‌های 12 احتمالا با پنل‌های LTPO معرفی نخواهند شد

سری سامسونگ گلکسی نوت 20 احتمالا در رابطه با حفظ شارژ باتری نسبت به سری آیفون 12 برتری خواهد داشت. علت آن هم استفاده از تکنولوژی LTPO خواهد بود که اجازه سوئیچ بین رفرش ریت‌های مختلف از ۱ هرتز تا ۱۲۰ هرتز را می‌دهد. این در حالی است که آیفون 12 پرو و 12 پرو مکس احتمالا فقط قادر به سوئیچ بین نرخ‌های ۶۰ هرتز و ۱۲۰ هرتز خواهند بود.

بنابراین انتظار می رود که اپل برای اطمینان از اینکه مدل‌های پرو آیفون 12 قادر به کار با نمایشگر ProMotion و فناوری 5G هستند، آن‌ها را مجهز به باتری‌های بزرگتری بکند. آیفون 12 پرو احتمالا یک باتری ۴۴۰۰ میلی آمپرساعتی خواهد داشت که حدود ۵۰۰ میلی‌آمپرساعت بیشتر از ظرفیت باتری آیفون 11 پرو مکس خواهد بود.

به‌علاوه، مدل‌های پرو احتمالا از عمق رنگ ۱۰ بیت نیز پشتیبانی خواهند کرد که این به معنای نمایش بیش از ۱ میلیون رنگ خواهد بود. برای مقایسه، نمایشگر ۸ بیتی آیفون 11 پرو از ۱۶.۷ میلیون رنگ پشتیبانی می‌کند. آیفون 12 استاندارد ۵.۴ اینچی و آیفون 12 مکس ۶.۱ اینچی هم احتمالا از نمایشگرهای ۶۰ هرتزی استفاده خواهند کرد.

همچنین انتظار می‌رود که مدل‌های پرو دارای بدنه فلزی ضدزنگ، ۶ گیگابایت رم و یک سیستم دوربین سه‌گانه با سنسور عمقی LiDAR باشند. در مقابل، آیفون 12 استاندارد و آیفون 12 مکس از بدنه آلومینومی، ۴ گیگابایت رم و سیستم دوربین دوگانه بهره خواهند برد.

کار پردازش هر چهار مدل را چیپست A14 بایونیک اپل بر عهده خواهد داشت و همه آن‌ها از شبکه 5G پشتیبانی خواهند کرد. البته اپل ممکن است در کنار این مدل‌ها، دو مدل 4G دیگر را هم که یکی از آن‌ها دارای نمایشگر LCD است معرفی کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH