بیکسبی سامسونگ A51 چیست؟ آیا بیکسبی سامسونگ A51 مهم است؟

بیکسبی سامسونگ A51 چیست؟ آیا بیکسبی سامسونگ A51 مهم است؟

امروزه گوشی‌های تلفن‌همراه به یکی از ارکان اساسی در زندگی روزمره تبدیل شده‌اند و با وجود آن‌ها افراد قادر به انجام بسیاری از امورات شخصی و حرفه‌ای خود خواهند بود. امکانات جدید اسمارت‌فون‌ها و قابلیت اعمال تنظیمات شخصی بسته به نیازها و اولویت‌های کاربران موجب تسهیل زندگی مدرن شده است. هوش مصنوعی یکی از قابلیت‌هایی است که اخیرا با اشکال مختلفی در اسمارت‌فون‌ها به‌کار گرفته می‌شود. دستیارهای صوتی هوشمند نمونه‌ای از کاربردهای این فناوری به‌شمار می‌رود.

اسمارت‌فون‌های اندرویدی سامسونگ به‌همراه یک دستیار صوتی اختصاصی موسوم به بیکسبی روانه بازار می‌شوند. این در حالیست که هندست‌های مذکور به‌صورت پیش‌فرض از دستیار گوگل اسیستنت نیز پشتیبانی می‌کنند. سامسونگ به منظور رقابت با دستیارهای دیجیتالی سیری، گوگل اسیستنت و آمازون الکسا اقدام به راه‌اندازی دستیار اختصاصی خود کرد. بیکسبی اگرچه به اندازه 3 دستیار صوتی دیگر موفق نبوده است؛ اما کماکان به‌صورت پیش‌فرض بر روی دستگاه‌های سامسونگی نصب می‌شود.

سامسونگ با عرضه پرچم‌دار گلکسی S8 برای نخستین بار از دستیار صوتی اختصاصی خود رونمایی کرد؛ اما اکنون این برنامه به‌صورت گسترده روی محصولات سامسونگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربران با وجود این دستیار قادر به نگارش متون، دریافت اطلاعاتی نظیر وضعیت آب‌وهوا، یادآوری جلسات، مقالات خبری و برقراری تماس تلفنی با مخاطبان هدف خواهند بود. بیکسبی قادر به یادگیری صداهای افراد است؛ لذا بسته به هویت شخص سوال‌کننده قادر به ارائه پاسخ‌های اختصاصی است. بعلاوه بیکسبی در برخی اپلیکیشن‌های متفرقه نیز قابل دسترس است. بیکسبی به گونه‌ای طراحی شده که به شما امکان می‌دهد تا در عوض اجرای یک برنامه یا انجام یک کار ساده به طیف کاملی از امکانات تعاملی دسترسی داشته باشید. دستیار صوتی مجازی سامسونگ قادر به درک زبان طبیعی است؛ پدیده‌ای که به‌معنای عدم نیاز کاربران به استفاده از عبارات مجموعه‌ای خواهد بود. به‌عبارت دیگر بیکسبی با دریافت اطلاعات هرچند ناقص از کاربر قادر به تفسیر آن‌ها و اجرای اقدامات مقتضی است. به‌عنوان مثال پردازش زبان طبیعی یکی از عوامل کلیدی برای رشد دستیار صوتی الکسا بوده و یکی از عناصر اصلی هوش مصنوعی مدرن به‌شمار می‌رود.  بیکسبی نیز از سازوکار هوشمند مشابه با گوگل اسیستنت و آمازون الکسا استفاده می‌کند. این سرویس با دریافت محتوای صوتی از کاربر آن‌ها را تفسیر نموده و نتیجه را گزارش می‌دهد.

بیکسبی قادر به تشخیص وضعیت برنامه‌ها و انجام اقدامات متناسب با درخواست‌های کاربران است. پرچم‌داران سری گلکسی S8 و مدل‌های جدیدتر از آن (به جز سری گلکسی S20) و گلکسی نوت 9 همگی مجهز به دکمه اختصاصی بیکسبی در سمت چپ بدنه و پایین‌تر از کلیدهای تنظیم میزان بلندی صدا هستند. اخیرا این دستیار صوتی در برخی هندست‌های میان‌رده سامسونگ نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. یکی از این هندست‌ها گلکسی A51 نام دارد. این اسمارت‌فون فاقد دکمه اختصاصی بیکسبی است؛ لذا کاربران برای فراخوانی آن کافیست دکمه پاور را فشار داده و آن‌را نگه دارند. بدین‌ترتیب منوی پاپ‌آپ بیکسبی نمایان خواهد شد. کاربران برای فعال‌سازی بیکسبی می‌توانند از کلیدواژه صوتی “Hi Bixby” استفاده کنند. بیکسبی بعضا به‌صورت تصادفی اجرا می‌شود؛ لذا فراخوانی آن از طریق فشردن کلید پاور ایده مناسب‌تری به‌نظر می‌رسد.

گلکسی A51 یکی از گوشی‌های میان‌رده خوش‌قیمت، سبک وزن و زیبای سامسونگ به‌شمار می‌رود. این محصول با تراشه 8 هسته‌ای اگزینوس 9611، حافظه رم 6 گیگابایتی و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی روانه بازار می‌شود. این پیکره‌بندی سخت‌افزاری برای اجرای امور معمول روزمره کفایت می‌کند؛ با این‌حال تاخیرهای گاه‌ و بیگاه حین اجرای همزمان بازی‌ها و برنامه‌های نسبتا سنگین تا حدودی آزاردهنده خواهد بود. ماژول دوربین چهارگانه مجهز به حسگر اصلی 48 مگاپیکسلی، دوربین فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی، دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی و حسگر تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی است. خشاب مخصوص سیم‌کارت از قابلیت دریافت 2 سیم‌کارت همزمان به‌همراه کارت حافظه برخوردار است. نمایشگر سوپر آمولد 6.5 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس رنگ‌ها را به صورت زنده نمایش داده و روشنایی مطلوبی دارد. دوربین سلفی گوشی نیز درون حفره دایروی‌شکل تعبیه شده روی نمایشگر مستقر شده است. کیفیت تصاویر ثبت شده توسط کلیه دوربین‌ها در روشنایی روز کاملا مطلوب است. حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر گوشی اگرچه به اندازه انواع به‌کارگیری شده در اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار سریع و دقیق نیست؛ اما عملکرد آن کماکان قابل‌قبول به‌نظر می‌رسد.

گلکسی A51 مجهز به باتری داخلی 4000 میلی‌آمپرساعتی است؛ اما علیرغم ظرفیت نسبتا بالای باتری شارژدهی آن چندان مطلوب نیست. این پدیده احتمالا از بهره‌وری انرژی پایین در تراشه مذکور ناشی می‌شود. با این‌حال باتری گوشی از شارژ سریع 15 واتی پشتیبانی می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH