نمایش پیش‌بینی آب‌و‌هوا در صفحه قفل آیفون

با این ترفند، پیش‌بینی وضعیت آب‌و‌هوا در صفحه قفل آیفون شما نمایش داده می‌شود

برخلاف اندروید، پیش‌بینی وضعیت آب‌و‌هوا در صفحه قفل گوشی‌های آیفون نمایش داده نمی‌شود. خوشبختانه، قابلیتی مخفی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید در هنگام صبح، پیش‌بینی وضعیت آب‌و‌هوای آن روز را در صفحه قفل آیفون خود مشاهده کنید. در زیر به شیوه فعال کردن این قابلیت می‌پردازیم.

این قابلیت بیشتر شبیه به اثر جانبی “Do Not Disturb” (مزاحم نشوید) زمان‌بندی شده بوده که در iOS 12 و نسخه‌های بالاتر در دسترس قرار دارد. پس از فعال‌سازی این ویژگی و همچنین اجازه دادن به اپلیکیشن Weather جهت دسترسی به موقعیت مکانی شما، می‌توانید با اولین لمس صفحه قفل در هنگام صبح (پس از پایان زمان حالت Do Not Disturb)، گزارش آب‌و‌هوایی همان روز را مشاهده کنید.

جهت تنظیم این قابلیت، ابتدا باید حالت Do Not Disturb را زمان‌بندی کنید. این قابلیت به‌صورت خودکار تمامی اعلان‌های ورودی به استثنای رویه‌های اضطراری (البته اگر آن‌ها را فعال کرده باشید) را به‌ حالت بی‌صدا درمی‌آورد.

نمایش پیش‌بینی وضعیت آب‌و‌هوا در صفحه قفل آیفون

اپلیکیشن تنظیمات آیفون خود را اجرا کرده و سپس به بخش “Do Not Disturb” بروید.

نمایش پیش‌بینی آب‌و‌هوا در صفحه قفل آیفون

در ادامه باید کلید تغییر وضعیت گزینه “Scheduled”را لمس کنید. از آنجایی که اکنون مشغول زمان‌بندی حالت Do Not Disturb هستیم، پس لازم نیست که فعلا این ویژگی را فعال کنید.

زمان شروع و پایان این حالت را تنظیم کنید. معمولا باید زمان پایان را بین 10 الی 15 دقیقه پیش از بیدار شدن در نظر بگیرید.

نمایش پیش‌بینی آب‌و‌هوا در صفحه قفل آیفون

در نهایت نیز باید کلید تغییر وضعیت گزینه “Dim Lock Screen” را لمس کنید. این ویژگی، صفحه قفل را تاریک کرده و بدین ترتیب در هنگام دریافت اعلان‌های جدید، نمایشگر آیفون شما روشن نخواهد شد. در این حالت اعلان‌های جدید مستقیما به Notification Center رفته و تا پایان حالت Do Not Disturb، بر روی صفحه قفل گوشی شما نشان داده نمی‌شوند.

نمایش پیش‌بینی آب‌و‌هوا در صفحه قفل آیفون

حال باید به صفحه اصلی اپلیکیشن تنظیمات گوشی خود بازگشته و سپس گزینه “Privacy” را لمس کنید.

گزینه “Location Services” را انتخاب کنید.

در اینجا باید اپلیکیشن “Weather” را برگزینید.

نمایش پیش‌بینی آب‌و‌هوا در صفحه قفل آیفون

حال باید کلید “While Using the App” را انتخاب کرده تا به اپلیکیشن Weather (آب‌و‌هوا) این اجازه را بدهید که به موقعیت مکانی شما دسترسی پیدا کرده و در نتیجه پیش‌بینی وضعیت محلی آب‌و‌هوا را به شما نمایش دهد.

اکنون تمامی تنظیمات موردنیاز را انجام داده‌اید. صبح روز بعد، هنگامی‌که بیدار شدید و همچنین زمان Do Not Disturb نیز به پایان رسیده باشد، می‌بینید که پیش‌بینی وضعیت آب‌و‌هوا (برای همان روز) در صفحه قفل آیفون شما نمایش داده می‌شود. همچنین می‌توانید دمای فعلی، بیشترین دما و پیش‌بینی بارش را نیز در اینجا مشاهده کنید.

نمایش پیش‌بینی آب‌و‌هوا در صفحه قفل آیفون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH