کشورهای تولید‌کننده گوشی‌های سامسونگ کدامند و آیا کیفیت محصولات آن‌ها با یکدیگر متفاوت است؟

سامسونگ را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند جهان (اگر نگوییم بزرگ‌ترین) به شما آورد. در این مطلب قصد داریم تا به کشورهای تولید‌کننده این گوشی‌ها نگاهی بیندازیم.

چین

کشورهای تولید‌کننده گوشی‌های سامسونگ

شاید شما نیز فکر کنید که اکثر گوشی‌های گلکسی در کشور چین تولید می‌شوند، اما حقیقت این است که سامسونگ آخرین کارخانه خود را نیز در چین تعطیل کرده است. این غول کره‌ای از سال 2019 دیگر هیچ گوشی هوشمندی را در جمهوری خلق چین تولید نمی‌کند. سامسونگ پیش‌تر دو کارخانه در این کشور داشت، اما از آنجایی که سهم بازار آن در چین به زیر یک درصد سقوط کرد، پس مجبور شد که مقیاس تولیدات خود را در این کشور کاهش دهد. در واقع دلیل انجام این کار، نبود توجیه اقتصادی تولید در این کشور است.

ویتنام

کشورهای تولید‌کننده گوشی‌های سامسونگ

در اصل کشور ویتنام است که اکثر گوشی‌های شرکت سامسونگ را تولید می‌کند. مجموعه تولیدی سامسونگ در استان تای گوین ویتنام واقع شده و در اینجا دو کارخانه وظیفه تولید گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و دستگاه‌های پوشیدنی این شرکت را برعهده دارند. سامسونگ در نظر دارد تا کارخانه‌ای دیگر را نیز در این کشور افتتاح کند. کارخانه‌های فعلی در یک سال، 120 میلیون واحد دستگاه تولید می‌کنند. بیشتر محصولات جهانی سامسونگ در بازارهای آمریکای شمالی و اروپا، در ویتنام تولید می‌شوند.

هند

کشورهای تولید‌کننده گوشی‌های سامسونگ

هند نه‌تنها بزرگ‌ترین کارخانه گوشی‌های هوشمند سامسونگ را در خود جای داده، بلکه از لحاظ ظرفیت تولید نیز بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی‌ موبایل در جهان به شمار می‌رود. سامسونگ در سال 2017 اعلام کرد که 620 میلیون دلار را جهت دو برابر کردن تولیدات در هند، سرمایه‌گذاری خواهد کرد. سامسونگ در سال 2018، کارخانه نویدا واقع در ایالت اوتار پرادش هند را افتتاح کرد. ظرفیت تولید این کارخانه حدود 120 میلیون واحد در سال است.

بیشتر تولیدات هند جهت تأمین تقاضای بازار خود این کشور است. هند یکی از بازارهای بسیار سودآور برای شرکت سامسونگ به شمار می‌آید. در این کشور بر واردات، مالیات اعمال می‌شود و بنابراین سامسونگ نیز جهت ارائه قیمتی رقابتی، مجبور شده که کارخانه‌‌ای را در کشور ادیان مختلف احداث کند. لازم به ذکر است که هندست‌های سری گلکسی A و M نیز در این کشور به تولید می‌رسند. تولیدات سامسونگ در کشور هند، به بازارهای اروپا، آفریقا و غرب آسیا صادر می‌شوند.

کره جنوبی

کشورهای تولید‌کننده گوشی‌های سامسونگ

سامسونگ کارخانه‌هایی را نیز در کشور خود احداث کرده است. در اینجا اکثر قطعات شرکت‌های همکار این غول کره‌‌ای، ساخته می‌شوند. در هر صورت، سهم فروش جهانی این کارخانه‌ها کمتر از 10 درصد بوده و بیشتر تولیدات این کشور، مربوط به مصارف داخلی است.

برزیل

سامسونگ کارخانه‌ای در برزیل دارد که در سال 1999 احداث شده است. این کارخانه بیش از 6000 کارگر داشته و نیازهای کشورهای آمریکای لاتین را فراهم می‌آورد. کشور برزیل مالیات سنگینی را بر واردات اعمال می‌کند، بنابراین سامسونگ جهت ارائه قیمتی رقابتی در این کشور، باید محصولات خود را در داخل مرزهای برزیل به تولید برساند.

اندونزی

اندونزی یکی دیگر از کشورهای تولید‌کننده گوشی‌های سامسونگ است. کارخانه سامسونگ در این کشور، در سال 2015 افتتاح شد و سالانه ظرفیت تولید حدود 800000 هزار دستگاه را دارد. این میزان جهت تأمین نیازهای محلی کافی است.

گوشی‌های تولیدی کدام کشور اصل هستند؟

ابتدا باید بگوییم که خود این سؤال اشتباه است! زیرا تمامی کشورهای یاد شده در بالا، فقط به مونتاژ قطعات پرداخته و همچنین تمامی فرایندهای تولیدات آن‌ها نیز تحت نظارت دقیق شرکت سامسونگ انجام می‌شوند. بنابراین گوشی‌های تولیدی هرکدام از شرکا و کارخانه‌های این غول کره‌ای در سرتاسر جهان، از لحاظ کیفیت تفاوتی با یکدیگر ندارند.‌

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH