آموزش UI | چطور طراح رابط کاربری شویم؟

حدودا 10 سال پیش رقابت در وب فارسی فقط نسبت به سئو سایت‌ها بود. یعنی هر وب سایتی که توانایی خرید بک لینک بهتر و بهینه سازی را داشت، در لینک یک گوگل قرار می‌گرفت و روزانه تعداد زیادی مشتری و مخاطب جذب می‌کرد. مدتی بعد با تغییر سیاست‌های گوگل، این رقابت بیشتر از سئو به سمت تولید محتوا رفت. همین موضوع باعث شد که تقاضا برای شغل تولید محتوا در شرکت‌ها افزایش شدید پیدا کند.

اما امروز در کنار محتوا، وب سایت‌ها دارند به مرور به سمت طراحی کاربری و زیبایی سایتشان توجه می‌کنند؛ چون به تازگی فهمیده‌اند که حتی بهترین محتوا در یک وب سایت با ظاهر زشت خریدار ندارند. وب فارسی امروز فهمیده که ارزش هرچیزی را نحوه ارائه آن مشخص می‌کند!

اگر علاقه دارید در زمینه طراحی کاربری وب سایت به یک متخصص تبدیل شوید، با این مقاله همراه من باشید تا نقشه مسیر آموزش رابط کاربری را به شما نشان دهم:

طراحی رابط کاربری را چگونه یاد بگیریم؟

ببینید در حال حاضر اگر قصد یادگیری مفاهیمی مثل تولید محتوا، سئو سایت، ایمیل مارکتینگ و… را به کمک مقالات وب فارسی داشته باشید، مسیر سختی روبرویتان قرار ندارد. چون تعداد زیادی وب‌سایت وجود دارد که هر روز در حال تولید محتوا در این زمینه‌ها هستند. اما در مقابل اگر قصد آموزش UI آن هم به کمک منابع غیر رایگان را دارید، یک مسیر آسفالت نشده و ناهموار در مقابلتان است!

متاسفانه در این زمینه هنوز وب‌سایت‌های کمی وجود دارند که بتوانند با مقالات، دوره‌ها و کتاب‌های رایگان به شما کمک کنند. دلیل آن را هم شاید بتوان به این موضوع مربوط دانست که مفاهیم UI به شدت تخصصی هستند و کمتر کسی راضی به تولید محتوای رایگان در مورد آن می‌شود.

در هر حال، با توجه به این شرایط، اگر قصد آموزش طراحی رابط کاربری را داشته باشید؛ بهترین انتخاب شرکت در یک دوره آموزش UI است. در ادامه ویژگی‌های یک دوره خوب را به شما معرفی کرده و در نهایت یک منبع معتبر در این زمینه را به شما معرفی می‌کنم. راستی اگر هنوز به شکل دقیق با UI آشنا نیستید و صرفا علاقه مند به یادگیری‌اش شده‌اید، پیشنهاد می‌کنم مقاله «طراحی رابط کاربری چیست» در وبلاگ نوین را مطالعه کنید.

ویژگی‌های دوره آموزش UI

برخلاف اینکه منابع رایگان آموزش UI کمی در سطح وب فارسی وجود دارند، دوره‌های غیر رایگان نسبتاً زیادی را می‌توانید پیدا کنید که به زبان فارسی ضبط شده‌اند. همین موضوع کمی انتخاب دوره مناسب را برای شما سخت می‌کند. با توجه به آن در ادامه ویژگی‌های لازم برای یک دوره طراحی رابط کاربری خوب را به شما توضیح می‌دهم:

تجربه محور بودن

در سطح دنیای وب، برخی مهارت‌ها وجود دارند که اصلاً بدون پروژه عملی قابل یادگیری نیستند. UI یا طراحی کاربری یکی از همان مهارت‌هاست. حتی اگر مدرس دوره آموزش UI بیشتر از 30 ساعت برای شما به صورت تئوری این مفهوم و اصولش را توضیح بدهد، در نهایت به چیزی که می‌خواهید نمی‌رسید. بنابراین حتماً در دوره‌ای شرکت کنید که حداقل یک پروژه عملی را حین آموزش طراحی کند.

وجود نمونه کارهای واقعی

قبل از اینکه اقدام به خرید دوره آموزش طراحی رابط کاربری کنید، مطمئن شوید که مدرس دوره قبلاً تجربه کارهای عملی را داشته و همینطور نمونه کارهای او را ببینید. اگر وب سایت مورد نظر یک سایت شخصی است، هیچ نمونه کاری بهتر از خود آن برای شما وجود ندارد!

دقت کنید که بعضی مدرسان مهارت خاصی در ارائه زیبای یک آموزش دارند، به شکلی که تصور کنید واقعا در حال مشاهده بهترین دوره دنیا هستید؛ اما بعد از اتمام آموزش و زمانی که سراغ کار عملی رفتید تازه متوجه می‌شوید که در خیلی بخش‌ها به خوبی آموزش داده نشده‌اید. این موضوع اغلب به دلیل دانش عملی کم استاد است.

ضمانت محصول

شاید اگر 5 سال پیش به شما می‌گفتم برای خرید دوره آموزش UI باید حتما ضمانت دریافت کنید، کمی زیاده‌خواهی بود. اما امروز وجود ضمانت محصول یکی از عادی‌ترین رکن‌هایی است که هر آموزش باید داشته باشد. مطمئن باشید اگر مدرس دوره نسبت به مفاهیم آموزشی خودش اطمینان داشته باشد، محصولش را ضمانت می‌کند.

مدت زمان دوره

مطمئنا یکی از سوالاتی که برای هر دانشجوی آموزش طراحی کاربری به وجود می‌آید، این است که مدت زمان دوره باید چقدر باشد؟ خب در مورد این سوال نمی‌توانم جواب دقیق بدهم چون پاسخ نسبت به مفاهیم داخل دوره، هزینه و البته توانایی مدرس در انتقال مطلب و… تعیین می‌شود. اما چیزی که مطمئنم این است که دوره مورد نظر شما باید حداقل شامل 10 ساعت آموزش باشد.

پشتیبانی بعد از فروش

مهارت UI چیزی نیست که بتوانید صرفاً با یک بار دیدن یک دوره به آن مسلط شوید؛ بلکه ممکن است در حین کار عملی سوال‌های زیادی برایتان به وجود بیاید. با توجه به همین موضوع، حتما سراغ یک دوره آموزش UI بروید که پشتیبانی بعد از دوره داشته باشد تا وجود مدرس را کنار خودتان حس کرده و با اعتماد به نفس بیشتری جلو بروید.

بهترین دوره آموزش UI کدام است؟

من فکر می‌کنم در حال حاضر بهترین دوره آموزش UI در سطح وب فارسی، دوره آموزشی سایت نوین باشد. اما با چه منطقی؟ خب دلیل اولم طراحی کاربری خود وب سایت نوین است که می‌توان آن را بین زیباترین وب سایت‌های سطح وب و به عنوان یک نمونه کار فوق‌العاده معرفی کرد. موضوع بعدی که از مطالعه سرفصل‌های دوره متوجه شدم، این است که حین این دوره 15 ساعته، اجرای 3 پروژه به صورت عملی به شما آموزش داده می‌شود. همینطور این دوره توسط یک مدرس با تجربه برگذار شده و علاوه بر آن دارای ضمانت بازگشت وجه است!

در نهایت هم آخرین موضوعی که باعث شده من دوره آموزش رابط کاربری وب سایت نوین را به عنوان بهترین دوره آموزشی به شما معرفی کنم، نظرات مثبت مخاطبان در مورد این دوره و البته دوره‌های آموزشی دیگر این سایت است که می‌توانید در بخش نظرات وب سایتشان مشاهده کنید.

کلام آخر

در بخش بالا گفتم که سایت نوین یکی از بهترین سایت‌ها از نظر طراحی کاربری در سطح وب است. پیشنهاد می‌کنم حتی اگر قصد خرید دوره این سایت را ندارید، برای مشاهده اصول طراحی که به شکلی خلاقانه در آن رعایت شده، سری به آن زده و بررسی‌اش کنید. با آرزوی موفقیت برای شما عزیزان.

همچنین می‌توانید برای مشاوره رایگان با شماره 41897070-021 تماس بگیرید یا در سایت نوین به آدرس novin.com درخواست مشاوره بگذارید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH