از ویژگی‌های جدید iOS 8 مطلع شوید

wwdc-14-main

در ابتدا باید اپل را بابت این زمان بندی دقیق و منظمش در ارئه آپدیت برای iOS بستاییم. هر سال از برخی ویژگی‌های جدید و شسته رفته این کمپانی برای نسخه جدید سیستم عاملش می‌شنویم و سپس پس از چند ماه آنها را در یک دستگاه جدید می‌بینیم. امسال هم در رویداد WWDC که از دوم تا ششم ژوئن برگزار می‌شود، با iOS 8 روبرو خواهیم شد. در زیر برخی از این ویژگی‌های جدید را خواهیم شناخت.

نام مستعار: اوکمو

آنطور که شنیده‌ایم ظاهرا iOS 8 قرار است با نام مستعار اوکمو عرضه شود، نامی که از یک منطقه اسکی در ورمونت گرفته شده است که البته با توجه به ویژگی‌های سلامتی و تناسب اندامی که در این سیستم عامل گنجانده شده است، انتخاب این نام چندان هم بی دلیل و بی ربط نبوده است.

علاوه بر برنامه‌های مرتبط به سلامت، نقشه اپل هم با راه‌حلهایی که گوگل و مایکروسافت ارئه داده‌اند به تعادل رسیده و دیدن آن در شکل جدید خود جالب خواهد بود.

کتاب سلامت

از منظر تناسب اندام و سلامت، ویژگی به نام “Healthbook” که ماه پیش درز کرد، در این نسخه گنجانده شده است و تقریبا هر چیزی را که مرتبط به سلامتی‌اتان باشد مد نظر دارد. از جمع آوری اطلاعات سلامت شخصی، مثل فشار خون و قند خون گرفته تا فعالیت‌های مرتبط به تناسب اندام که با برنامه‌ها و وسایل جانبی مرتبط جمع آوری شده است، همه و همه را می‌توانید با کتاب سلامت و به شکل یک پرونده پزشکی همراه خود داشته باشید. کتاب سلامت بعلاوه شامل کارت اطلاعات نیز می‌شود که برای مواقعی که نیاز به پاسخ سریع به پرسشهایی درباره سن، وزن، داروهای مصرفی، گروه خون یا زمانی که اهدا کننده عضو هستید وجود دارد ضروری است.

نقشه اپل

apple-maps-main2

شاید از نظر رابط کاربری تغییر ظاهری چندانی نکرده باشد، اما در درون با تغییرات اساسی همراه بوده است که موجب بهتر شدن اطلاعات نقشه و وضوح بیشتر در تصاویر می‌شود. اطلاعات مرتبط به محل‌ها بهبود یافته و داده‌های نقشه برداری هم به آن افزوده شده است. برچسبهای مکان‌های مورد علاقه، ایستگاه‌های اتوبوس، فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های قطار هم واضح‌تر استفاده شده است.

ویژگی جدیدی که انتظار می‌رفت اضافه شود، ارائه جهت‌های مربوط به حمل و نقل عمومی است. چیزی که گوگل و نوکیا سالهاست که دارند. البته پیش از این اپل گفته بود که این ویژگی را به سازنده‌های شخص ثالث خواهد سپرد.

رادیوی آیتونز و Voice-over-LTE

شایعات دیگری که از این نسخه جدید می‌شنویم مربوط به اضافه شدن رادیو آیتونز به برنامه است که موجب پیشرفت و رشد این خدمات می‌شود. با اینکه از ظهور رادیو آیتونز تنها شش یا هفت ماه می‌گذرد، عملکرد خوبی از خود نشان داده است.

Voice-over-LTE یا (VoLTE) در iOS 8 قابل دسترس خواهد بود و چالش اصلی پشتیبانی اوپراتور از این ویژگی است.T-Mobile در برخی از مارکتها از این ویژگی استفاده می‌کند، اما باقی اوپراتورها هنوز در مرحله آزمایش هستند.

پیام و مرکز اعلانات

imessage-main2

سیستم پیامکی در iOS 8 اجازه می‌دهد که پیام‌ها پس از مدتی به طور خودکار پاک شوند. مثلا کاربران می‌توانند انتخاب کنند که پیام‌ها پس از یک ماه یا یک سال پاک شوند. البته این ویژگی را می‌توان در صورت دلخواه غیر فعال کرد.

مرکز اعلانات هم از نظر ظاهر با حذف تب‌های Today، All و Missed کمی ساده‌تر خواهد شد. شاید اپل ویژگی‌های دیگری را اضافه کند، اما فعلا به طور رسمی اعلام نشده است.

تمرکز اپل در ارئه سرعت بیشتر با این نسخه و بهتر کردن عملکرد دوربین در سخت افزار نسل جدید است.

قابلیت‌های ویرایش متن پیشرفته‌تر و ابزار توسعه دهنده بازی نیز با iOS 8 همراه خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH