آی‌فون SE با انتظارات اپل کاملا مطابقت دارد

اپل با عرضه آی‌فون SE 2020 در ماه آوریل، استراتژی خود در بازار را تغییر داد. این هندست با برچسب قیمتی 399 دلاری در ایالات‌متحده عرضه شد. برخی افراد در خصوص تصمیم اپل برای عرضه آی‌فون اصطلاحا اقتصادی مردد بودند؛ اما داده‌های جدید بازار نشان می‌دهند که اپل تصمیم درستی را اتخاذ نموده است.


آی‌فون SE کاربران را داخل اکوسیستم اپل نگاه می‌دارد

موسسه (Consumer Intelligence Research Partners (CIRP اخیرا نظرسنجی جدیدی را از کاربران آمریکایی انجام داده است. اطلاعات گردآوری شده از کاربرانی که اخیرا محصولات اپلی را خریداری نموده‌اند؛ نشان می‌دهند که آی‌فون SE 2020 در میان کاربران مدل‌های قدیمی‌تر آی‌فون از محبوبیت بالایی برخوردار است. علیرغم عرضه مدل جدید آی‌فون SE در اواخر ماه آوریل این محصول کماکان 19 درصد کل گوشی‌های آی‌فون خریداری شده در آمریکا طی 3 ماهه دوم سال 2020 را به خود اختصاص داد. چنین فروش شگفت‌انگیزی موجب شد تا آی‌فون SE 2020 پس از مدل‌های آی‌فون 11 و آی‌فون 11 پرو به سومین اسمارت‌فون محبوب اپلی تبدیل شود. حدودا 73 درصد از کل خریداران آی‌فون SE 2020 در ایالات‌متحده جزو افرادی بودند که گوشی آی‌فون عرضه شده پیش از سال 2017 خود را به‌روزرسانی نموده بودند. این فهرست شامل مدل‌هایی نظیر آی‌فون 7، آی‌فون 7 پلاس، آی‌فون 6، آی‌فون 6S و ورژن اولیه آی‌فون SE است.

گوشی‌های آی‌فون SE 2020 در مقابل آی‌فون 7

نرخ به‌روزرسانی گوشی در میان کاربران مدل‌های قدیمی‌تر آی‌فون نسبت به سایر هندست‌های اپلی بیش از 2 برابر است. برای مقایسه جالب است بدانید که تنها 32 درصد از خریداران سایر مدل‌های آی‌فون پیش‌تر صاحب هندست‌هایی با حداقل 3 سال عمر بودند. بنابراین آی‌فون SE 2020 موفق شد تعدادی از سرسخت‌ترین مشتریان اپل را برای چندین سال دیگر در اکوسیستم کمپانی حفظ نماید؛ پدیده‌ای که با انتظارات غول کوپرتینویی در زمان عرضه این محصول کاملا مطابقت دارد.

آی‌فون 11 کماکان محبوب‌ترین مدل آی‌فون به‌شمار می‌رود

طی 3 ماهه گذشته آی‌فون 11 بار دیگر عنوان محبوب‌ترین هندست اپل را تصاحب کرد. این هندست تقریبا 34 درصد کل آی‌فون‌های خریداری شده در آمریکا طی ماه‌های آوریل و ژوئن را به خود اختصاص داد. بدین‌ترتیب آی‌فون 699 دلاری اپل برای سومین دوره 3 ماهه متوالی به پرطرفدارترین هندست کمپانی تبدیل شد. با این‌حال سهم این محصول از بازار به اندازه سهم آی‌فون XR طی دوره زمانی مشابه در سال گذشته بالا نبود؛ چرا که تقریبا 48 درصد از گوشی‌های آی‌فون خریداری شده در سال گذشته متعلق به آی‌فون XR بود. اگرچه این موضوع به‌معنای فروش کمتر آی‌فون 11 نیست.

در حال حاضر آی‌فون 11 پرو و آی‌فون SE 2020 از جمله هندست‌های اپلی موجود در بازار به‌شمار می‌روند و موفقیت هر 2 مدل نیز به اثبات رسیده است. سال گذشته غول کوپرتینویی به فروش گوشی‌های آی‌فون XS و آی‌فون 8 ادامه داد؛ محصولاتی که از جذابیت و محبوبیت بسیار کمتری در میان کاربران برخوردار بودند.

سری آی‌فون 11 پرو نیز در میان کاربران محبوبیت داشت

سری آی‌فون 11 پرو شامل مدل‌ کوچکتر آی‌فون 11 پرو و مدل بزرگتر آی‌فون 11 پرو مکس پس از آی‌فون 11 عنوان دومین خانواده پرفروش آی‌فون را به خود اختصاص دادند. تقریبا 31 درصد از کل گوشی‌های آی‌فون خریداری شده طی دوره 3 ماهه گذشته متعلق به این پرچم‌داران ممتاز بود. لذا این هندست‌ها در مقایسه با مدل‌های نسل پیشین خود شامل آی‌فون XS و آی‌فون XS مکس به میزان قابل‌توجهی محبوب‌تر بودند. مدل‌های پرچم‌دار سال گذشته حدودا 20 درصد از کل فروش آی‌فون در ایالات‌متحده طی دوره 3 ماهه مشابه پارسال را در اختیار گرفتند.

گوشی‌های آی‌فون XR و آی‌فون 8 پاسخگوی نیازهای برخی کاربران بودند


اپل با عرضه گوشی‌های آی‌فون 8 و آ‌ی‌فون 8 پلاس مجموعه محصولات خود را تکمیل کرد. با معرفی آی‌فون SE 2020 و آی‌فون XR و در فاصله 2 هفته مانده به پایان دوره 3 ماهه، تولید مدل‌های آی‌فون 8 و 8 پلاس رسما متوقف شد.

موسسه CIRP گزارش می‌دهد که حدودا 7 درصد از آی‌فون‌های خریداری شده طی 3 ماهه گذشته متعلق به سری آی‌فون 8 بوده است. از سوی دیگر آی‌فون XR با کسب سهم 9 درصدی از بازار گوشی‌های آی‌فون در آمریکا تا حدودی محبوب‌تر ظاهر شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH